Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennelhosten som herjer


Recommended Posts

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Jeg møtte ei på Gardermoen da jeg skulle til England, som gikk rundt med en GD-valp som skulle med fly. Etter det hun sa så hadde flere GD fått kennelhosten på et rasetreff? Så sprer det seg jo fort med utstililnger og treninger på klubber og sånt. :ahappy:

Heldigvis unngått det hittil, selv om vi sa hei til et par corgier på Leto. Satser på at vi slipper unna denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst kennelhoste her og. Vil tro det er en mild versjon her, hosting med ujevne mellomrom men allmenntilstand på topp.

Men hvor mange dager skal hunden være symptomfri før en kan gå på kurs/møte andre hunder igjen?

1 uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Amy å meldt seg inn i klubben me Kennelhoste... :lol:

Hostet i to dager stakkars å i går kveld hostet/brakk hun seg så det kom skum å slim..

konsultert vetrinær så nå er det bare å være i ro..

Finnes det noen hoste dempende midler en kan bruke som en får på Daglivare/ apotek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bisolvon (slimløsende) og Noskapin (tørrhoste). Det kommer an på hvordan hunden din hoster. Begge deler er tabletter. Kan hende du må endre, ut i fra symptomene hunden din viser. Da mine hadde kennelhoste, startet det med tørrhoste, for så å bli slimhoste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har C kennelhoste, vet mente at Tesh ikke har det og hun er akkurat vaksinert.

Holde i ro (lett med to hunder hvor den ene er valp og den andre basenji :lol:) og se ann.

Men noskapin? C har tørrhoste, men hvor mye skal de få? Jeg har det her nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anja har også kennelhoste. Ho har ikkje vore på nokon offentleg stad ein gong, så driv fortsatt og funderar kvar ho kunne ha fått det frå. Ho byrja med hosteanfall på mandag, onsdag byrja ho verte slapp, rant av øyne og nese, og torsdag var vi til dyrlege med henne. Ho fekk smertestillande og antibiotika sidan dyrlegen mistenkte det var gått på lungene. I dag har ho hatt eit stygt hosteanfall, men har vorte mykje betre berre over natta. Viss ho skal fortsette å vise slik betring trur eg det vert vanskelig å halde ho i ro i 14 dagar :lol:

Junah har foreløpig ikkje vist symptom. Ho vart vaksinert dobbelt opp rett før jul, så det kan vel kanskje hjelpe. Håper ho slepp unna!

God betring til alle hundar der ute!

Her er mange sjuke hundar her i distriktet no, og i tillegg går det kattepest... Håper kattane ikkje vert sjuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bisolvon (slimløsende) og Noskapin (tørrhoste). Det kommer an på hvordan hunden din hoster. Begge deler er tabletter. Kan hende du må endre, ut i fra symptomene hunden din viser. Da mine hadde kennelhoste, startet det med tørrhoste, for så å bli slimhoste.

foreløpig tørrhoste. får ta en tur på apoteket å handle begge deler tenker jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bisolvon, funket på mine. Ga to tabletter i slengen jeg. Sirup funker også, fordi om det høres rart ut. Fikk tips om å gi ei halv spiseskje på et fat :D

God bedring til alle syke :lol: Yngstemann her er frisk, merker bittelitt på eldste enda. Har begynt med rolige lydighetsøvelser på yngstemann, vi går snart på veggene begge to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge pleier kennelhosten å sitte i sånn ca? Ailo har hostet siden natt til torsdag, og det klør i turbeina mine :whistle: Terroristen begynte å hoste i dag :)

Selvfølgelig skal vi ikkje ut på tur før han har sluttet å hoste, samt blir regnet som smittefri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge pleier kennelhosten å sitte i sånn ca? Ailo har hostet siden natt til torsdag, og det klør i turbeina mine :wub: Terroristen begynte å hoste i dag :)

Selvfølgelig skal vi ikkje ut på tur før han har sluttet å hoste, samt blir regnet som smittefri.

Kan jo si at Nanti har holdt på i 14 dager i morra :blink: Og hun hoster litt fortsatt, men ikke i den grad hun gjorde. Glad jeg har èn hund jeg kan gå tur med hvertfall :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo si at Nanti har holdt på i 14 dager i morra :) Og hun hoster litt fortsatt, men ikke i den grad hun gjorde. Glad jeg har èn hund jeg kan gå tur med hvertfall :lol:

Huff da, det var lenge :whistle:

Min yngste hostet et par dager, eldstemann hostet noe lenger. Mine er hostefrie nå, og har vært det ei stund, de fikk det forrige uke, tirsdag og onsdag. 14 dager, det var lenge! :blink:

Krysser fingrene for at det gir seg fort. Ailo har det heldigvis veldig mildt, hoster bare 3-4ganger for dagen. Terroristen høres litt mer surklete ut enn Ailo har vert :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste hostet et par dager, eldstemann hostet noe lenger. Mine er hostefrie nå, og har vært det ei stund, de fikk det forrige uke, tirsdag og onsdag. 14 dager, det var lenge! :blink:

Ja, syntes selv det er veldig lenge, almenntilstanden er normal og hun spiser godt :) Men håper hun slutter å hoste snart, slik at vi kan telle symptomfrie dager og komme oss ut på noen småturer igejn.

Huff da, det var lenge :wub:

Alt for lenge :lol: Har intrykket av at de fleste stort sett blir hostefrie på 2-5 dager.

Krysser fingrene for at det gir seg fort. Ailo har det heldigvis veldig mildt, hoster bare 3-4ganger for dagen. Terroristen høres litt mer surklete ut enn Ailo har vert :o

God bedring! :) Håper de blir fort bra igjen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, syntes selv det er veldig lenge, almenntilstanden er normal og hun spiser godt :lol: Men håper hun slutter å hoste snart, slik at vi kan telle symptomfrie dager og komme oss ut på noen småturer igejn.

God bedring! :) Håper de blir fort bra igjen :whistle:

Takk :blink: Krysser fingre for Nanti :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm jeg fikkbeskjed om at jeg kunne ut å gæ tur bare ikke herje å løpe å ikke halsbånd... :whistle:

Så nå har vi akkurat vært ute å gått en halvtime i sola (løs) vi.. :)

Skulle jeg ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm jeg fikkbeskjed om at jeg kunne ut å gæ tur bare ikke herje å løpe å ikke halsbånd... :whistle:

Så nå har vi akkurat vært ute å gått en halvtime i sola (løs) vi.. :)

Skulle jeg ikke det...

Jeg har vært nødt med Amiga, hun har klatret på vegger og vært helt idiot så jeg lot henne løpe løs en 20 minutter hver dag her, ellers er det lite levelig. Og enda da har hun mange raptuser og herjer mye inne. Hun er inne i en skikkelig energi periode og når vi har vært ute har hun hostet lite, litt etterpå men det var nesten ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dosering av tablettene, tror jeg jeg gav de en tablett hver, X antall ganger om dagen. Gidder ikke lete de frem nå, men hvis det er delestrek på de, kan du nok gjerne dele de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært nødt med Amiga, hun har klatret på vegger og vært helt idiot så jeg lot henne løpe løs en 20 minutter hver dag her, ellers er det lite levelig. Og enda da har hun mange raptuser og herjer mye inne. Hun er inne i en skikkelig energi periode og når vi har vært ute har hun hostet lite, litt etterpå men det var nesten ingenting.

samme her... en hund som er vandt til mye tur MÅ jo få rast fra seg, Amy bare leter etter pøbel streker vist ikke hun får løpt i fra seg, å kan jo ikke la ho ligge hjemme når den andre får tur :)

hoster ikke noe mer syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her... en hund som er vandt til mye tur MÅ jo få rast fra seg, Amy bare leter etter pøbel streker vist ikke hun får løpt i fra seg, å kan jo ikke la ho ligge hjemme når den andre får tur :)

hoster ikke noe mer syns jeg..

Tror tur og slikt kommer an på hvor syke de er. Nanti hostet bare hun reiste seg, den første uken var hun da rolig. Nå er hun i bedre form, men hoster på morran og når hun girer seg opp, så jeg har ikke satset på å slippe henne løs, da jeg tror hun ikke begrenser seg.

Har gått småturer i bånd og da har hun hostet litt på turen og når vi er kommet inn i varmen og virker sliten etterpå. Da snakker vi bittesmåturer, så tror ikke hun er helt i form ennå.

Venter med å slippe henne til hosten er helt borte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hvis hunden er frisk nok til å spinne rundt innendørs og gå bananas, så har den jo ikke nedsatt allmenntilstand og da er det jo bare å gå på tur da. Ser ikke problemstillingen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...