Gå til innhold
Hundesonen.no

Finsk Lapphund savnet


Sanne

Recommended Posts

Hunden Mare forsvant fra Jonsvatnet fredag 04.02.11. Hun er av rasen finsk lapphund. Jeg ber om at dere fra Trondheim kan holde øyne åpne. Om dere ser henne så kan dere ta kontakt med FALKEN eller Nina på tlf: 932 18 607! Gjerne spre dette videre også, da det nå har tatt veldig lang tid.

Hun er mulig observert på Væretrøa for 3-4 dager siden, men man skal ikke holde all fokus dit heller, da man ikke har noen garanti for at det er Mare, og det heller ikke er sannsynlig at hun fortsatt er i det området etter så mange dager.

Selv var jeg, sambo og ei venninne ute å kjørte i 7 timer sist natt for å se om vi kunne finne henne, men inget hell :)

post-3968-0-25675800-1297377212_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tenkte vi også når vi først hørte det, men det er egentlig ikke så langt unna. Jonsvannet strakk seg lengre enn jeg trodde. Så det er mer Reppeområdet - Væretrøa.

Ja veldig fint om du gjør det! Jo flere som ser det, jo større sjanse for at vofs og eier blir gjenforent :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny observasjon av Mare! Etter to uker på rømmen fikk eier inn tips om at hun var sett i Røstadbakken! Eier dro dit med en gang, men foreløpig har hun kun sagt at vi må oppdatere overalt om ny observasjon. Er helt utrolig at hun fremdeles holder ut! Nå MÅ lille Mare få komme hjem.

EDIT: Fått ny info! Mare har visst blitt klappet av turgåere og hun fulgte etter dem et lite stykke!! jeg og sambo drar ut for å hjelpe eier i skrivende stund!

Herlighet, dette er virkelig en hjertesak for meg, så nå håper jeg lille vakre får komme hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det dessverre kommet beskjed om at det kanskje ikke var Mare de turgåerne klappet. Det er nemlig en collie som pleier å gå løs i det området. Selvfølgelig to totalt ulike hunder (collien er sobel), men for et øye som ikke er hundevandt, så går det vel kanskje an å ta feil :lol: Ikke at jeg kan forstå det. men nå vet vi ikke hundre prosent sikkert om det var collien eller Mare de turgåerne så. Vi får nok vite det i kveld/morgen.

I tillegg har det kommet en til beskjed om at Marelignende hund er observert i estendstadmarka. Mellom estendstadhytta og månen. Men den er heller ikke vanntett altså. Har selv vært ute i tre timer nå og lett og to timer tidligere i dag, men ingen tegn til henne. Nå siste gangen vi var ute så gikk vi fra Røstadbakken og først en vei som førte til jonsvannet, så da snudde vi. Så fikk vi tlf fra Nina (eier) om vi kunne dra opp til Månen, så da gjorde vi det, men ingen Mare å se noen steder :P

Vil så inderlig finne den hunden nå altså, hun må få komme hjem!

Ny leteaksjon i morgen, så for de som har tid/lyst må bare hive seg med. Oppmøte på solbakken skolen! Hvis noen lurer på noe, ikke nøl med å ringe meg :lol: Tlf: 928 45 256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lola: Tusen takk for lykkeønskninger! :lol: Ja nå håper jeg snart vi finner henne altså

Aniria: Tusen takk for at du sprer det! Jo flere som ser det, jo bedre! :P

Nå skal jeg, samboer og ei venninne snart ivei igjen for å møte en hel gjeng som skal være med på leteaksjon. Får håpe vi har med oss lykken i dag! Kryss fingrene for at dette er dagen da Mare kommer hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff enda ikke funnet :)

Håper dere snart finner vakkringen :P

Red: Stjeler bilde og legger ut på FB eg.

Nope hun er ikke funnet enda.. Og spesielt kjipt at det i går antageligvis ikke var Mare som ble observert :P Ja bare bra å spre budskapet, takker for det!

Jeg bor i estendstadmarka, så skal holde et øye åpent for Mare :P

Flott!^^

huff så trist høre hun ikke er funnet enda.Jeg fant ut i går kveld at hun er moren til hunden til familien til en venninnde også.

Ja er supertrist... :( såpass ja, verden er ikke stor altså :)

Ja da har vi nok en gang vært i skogen å lett uten resultater... Synes virkelig dette er hjerteskjærende altså. Og alt mulig kan ha skjedd også. Kanskje er hun uti skogen og ikke har det så verst, kanskje er hun sparket av elg, påkjørt, stjelt, død... Det kan være så utrolig mye, og det er virkelig som å lete etter nåla i høystaken altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mulig nye observasjoner av Mare igjen. Ikke i dag, men på søndag! Limer direkte inn fra gruppa jeg:

En mann ringte meg.. SØNDAG Ca. kl. 13.30 kjørte hann fra MÅLSJØEN MOT KLÆBU. sentrum.. Der møtte hann en HUND PÅ VEI MOT HYTTFOSSEN.. Mener bestemt at det var MARE.. Det er lenge siden søndag, men: ER DET NOEN I KLÆBU SOM KJENNER NOEN MED LIK HUND, eller kan sjekke om det er flere som kan ha sett den????

Så hvis noen vet av noen, eller kan holde øynene åpne i klæbu hadde det vært fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mulig nye observasjoner av Mare igjen. Ikke i dag, men på søndag! Limer direkte inn fra gruppa jeg:

En mann ringte meg.. SØNDAG Ca. kl. 13.30 kjørte hann fra MÅLSJØEN MOT KLÆBU. sentrum.. Der møtte hann en HUND PÅ VEI MOT HYTTFOSSEN.. Mener bestemt at det var MARE.. Det er lenge siden søndag, men: ER DET NOEN I KLÆBU SOM KJENNER NOEN MED LIK HUND, eller kan sjekke om det er flere som kan ha sett den????

Så hvis noen vet av noen, eller kan holde øynene åpne i klæbu hadde det vært fint!

Jeg bor ikke så langt unna Klæbu, bor på Ler.. Å så vidt jeg vet er det ingen som har Finsk Lapphund der hvor hunden er sett.. Skal holde øyne og ører åpne i tilfelle det kommer noe ny informajosn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke så langt unna Klæbu, bor på Ler.. Å så vidt jeg vet er det ingen som har Finsk Lapphund der hvor hunden er sett.. Skal holde øyne og ører åpne i tilfelle det kommer noe ny informajosn..

Tusen takk for det! Skal selv til klæbu i kveld for å henge opp plakater og se litt etter Mare. Så får man bare krysse fingrene for at det var hun, for da vet man ihvertfall at hun var i live på søndag. Da er det fremdeles håp!

Og han som hadde sett hunden var veldig sikker på at det var Mare. Så da må man klamre seg fast til håpet! Mare er for en hundevant person lett å kjenne igjen da hun ikke har de fargene man er vant til å se på finsk lapphund, hun er jo viltfarget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visstnok ble Mare observert flere ganger i forrige uke i klæbu. Men vi har så mye skog i trøndelag, og antageligvis er det gjennom skog hun stort sett ferdes, så hvem vet hvor hun dukker opp neste gang... Selv leter jeg, sambo og venninne med jevne mellomrom, vi henger opp lapper og følger med. Men det er liksom ikke så mye vits å lete når det nå har gått en uke siden siste observasjon... igjen :ahappy:

Uansett, eier utlover nå dusør på 5000 kr til de som har informasjon som fører til at Mare kommer trygt hjem.

Vær så snill, spre budskapet videre, hvem vet hvor langt hun vandrer og hvor hun er neste gang. Jeg har også skrevet blogg, bare å spre den også videre (blogg i signaturen) og inviter folk til facebookgruppa. Facebook-gruppa

Vi vil at eier og Mare skal få gjenforenes nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes virkelig synd på eier, han har vært borte så lenge nå..

Synes det er litt rart han ikke er blitt gått taki enda! Flere har tydeligvis hilst på han, og latt han gå videre (vis bikkja vår stikker av, oppi veien, er det alltid noen av de første som møter han som synes så synd på han, og sender han rett til falken, skjedd flere ganger..), det synes jeg er rart! Hvorfor er det ingen som ringen falken eller noe slikt når de har møt han?

Og jeg synes han han tar noen laaaange turer rundt om i trondheim, med kaldt vært, og uten mat.. Håper virkelig han blir funnet i god behold snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Kaldt vær er bedre enn vått vær. Og så lenge den finner mat så overlever den og trist at folk ikke haar fanget den inn. Håper den ikke blir sky av å være så lenge ute alene.Håper den snart kommer hjem til eier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visstnok ble Mare observert flere ganger i forrige uke i klæbu. Men vi har så mye skog i trøndelag, og antageligvis er det gjennom skog hun stort sett ferdes, så hvem vet hvor hun dukker opp neste gang... Selv leter jeg, sambo og venninne med jevne mellomrom, vi henger opp lapper og følger med. Men det er liksom ikke så mye vits å lete når det nå har gått en uke siden siste observasjon... igjen :ahappy:

Uansett, eier utlover nå dusør på 5000 kr til de som har informasjon som fører til at Mare kommer trygt hjem.

Vær så snill, spre budskapet videre, hvem vet hvor langt hun vandrer og hvor hun er neste gang. Jeg har også skrevet blogg, bare å spre den også videre (blogg i signaturen) og inviter folk til facebookgruppa. Facebook-gruppa

Vi vil at eier og Mare skal få gjenforenes nå!

Hvor går dere ut fra når dere leter? Jeg har ikke sett eller hørt noe nytt siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...