Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen

Benedicte

Recommended Posts

Arne Foss er en kjempetrivelig dommer! Han liker velstelte, velviste hunder som er godt utviklet for alderen sin og har gode, sterke bevegelser (jeg ville ha løpt litt fort på sidene og prøvd å strekke ut hundens steglengde).

Ja, han er super hyggelig! Og da spiller det ikke så stor rolle hvilken plassering man får, for opplevelsen i ringen er fantastisk :icon_confused: Bedre med dårlig plassering for en hyggelig dommer, enn en god for en uhyggelig dommer mener da jeg :ahappy: Han fortalte også hvorfor han gjorde valget sitt da jeg stilte for han på NKK Stavanger i 2009. Takk for tips, nå skal vi øve :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Arne Foss er en kjempetrivelig dommer! Han liker velstelte, velviste hunder som er godt utviklet for alderen sin og har gode, sterke bevegelser (jeg ville ha løpt litt fort på sidene og prøvd å strekke ut hundens steglengde).

Takk for tips :blink: Jeg er litt usikker på når jeg skal bade henne for sist utstilling vi var på stod det at hun var litt for myk i pelsen på kritikken første dagen, men neste dag fikk hun bra kritikk på pelsen :icon_confused: da badet jeg henne 2 eller 3 dager før tror jeg...

Så håper jeg oppdretteren min er der sånn at hun kan klippe halen hennes :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm billig, hva er det?

Og lønner det seg faktisk å kjøre? Hva er ca. pris på bensin + bompenger til Bergen? (tror faktisk jeg har en venninne jeg kan bo oss når jeg tenker meg om..)

På naf.no har de en ruteplanlegger som antyder pris for deg, og jeg mener de da tar med bompenger.

Ellers er Granheim meget opptatt av bevegelser, i hvert fall på min rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

De hadde ledige dobbeltrom (895,- inkl. frokost - veldig bra!), så der booket jeg nå nettopp. Ser helt greit ut på hjemmesiden i alle fall.

Susanne

Bare hyggelig :icon_confused: Plassen er helt grei, og maten de har er god :ahappy: Kan være noe drivstofflukt der pga bensinstasjonen som ligger litt inneklemt, men normalt sett ikkje noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hannhunder liker han de kraftige og maskuline hvertfall, og på KV gjør det hvertfall ikke noe at de er litt over standarden.

Ellers er Granheim meget opptatt av bevegelser, i hvert fall på min rase.

Chico er liten jo! Men bevegelser har han :icon_confused: Så vi får satse på det beste :ahappy: Trodde jo ikke Irene Krogstad kom til å like ham, men det gjorde hun så absolutt.

På naf.no har de en ruteplanlegger som antyder pris for deg, og jeg mener de da tar med bompenger.

Tusen takk :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle reise, men så droppet vi det :icon_confused:

Litt irriterendes siden det ikke er SÅ ofte det bare er 20min og kjøre til utstilling, men siden Sasha har bestemt seg for å kaste pelsen, så dropper vi det.

Kiara er jo bare valp, så hu kan ikke stilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du til Torbjørn Granheim (eller andre som kjenner til ham) og hva han liker?

Han liker IKKE høye haler iallefall.. Hun jeg leier hos fikk blå på tispa si, med beskjed om å begynne å ta med seg en kjepp på tur som hun kunne slå ned halen med hver gang tispa bar den høyt.. Triveligt.

Det er aldri for tidlig å begynne å planlegge vel? Jeg har allerede begynt å pakke og lage detaljert meny for helgen :icon_confused: Man vet man gleder seg når..

Ser ut til at jeg får løpe noen runder denne helgen også. :ahappy: Oliver i junior, Fredrik i unghund, Aslak(Bellabror) i åpen, Gross i champion og Bella i åpen tispe på NKK'en, og de samme + enda en i åpen hanne på berner/nuffespesialen!

Gleder meg! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri E skal sove hos meg, og om anette kommer over skal hun også sove hos meg. Om ikke anette kommer så har jeg plass til en til, så lenge du ikke har ørten hunder på slep :icon_confused:

spøker for at jeg kommer gitt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han liker IKKE høye haler iallefall.. Hun jeg leier hos fikk blå på tispa si, med beskjed om å begynne å ta med seg en kjepp på tur som hun kunne slå ned halen med hver gang tispa bar den høyt.. Triveligt.

Uff da! *liker ikke* Tenk på folk som evt. faktisk tar imot rådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! *liker ikke* Tenk på folk som evt. faktisk tar imot rådene.

Jepp... Får han høy haleføring så sakk ned farten og ikke ros hunden like mye (ingen dør av det) og sørg for at du holder god avstand til andre hunder i ringen. Jakthundommere liker sjeldent høy haleføring, men vi har slitt litt med det på KV fordi vi ofte er mange hannhunder i klassene i liten ring, og da flyr halene opp på guttaboys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... Får han høy haleføring så sakk ned farten og ikke ros hunden like mye (ingen dør av det) og sørg for at du holder god avstand til andre hunder i ringen. Jakthundommere liker sjeldent høy haleføring, men vi har slitt litt med det på KV fordi vi ofte er mange hannhunder i klassene i liten ring, og da flyr halene opp på guttaboys.

Chico har som regel (ikke at jeg får sett såå nøye) en ganske så rett ut/bakover hale. Den går vel egentlig bare opp når han hilser, eller snuser på noe "viktig". Og vi er trolig eneste i vår klasse, men takk for gode tips. Også får jeg følge litt med på hvordan han løper med halen sin fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som misliker høy haleføring på basenji :console:

... har iallefall en valpekjøper som skal stille der (Roxy). Håper kanskje Fogo drar opp også, da jeg ikke tror det er så mange hannhunder som stiller der oppe også er Arne Foss så supertrivelig at jeg er sikker på at han vil like kjekke Fogo :P

Vi får se, de vurderer saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som misliker høy haleføring på basenji :console:

... har iallefall en valpekjøper som skal stille der (Roxy). Håper kanskje Fogo drar opp også, da jeg ikke tror det er så mange hannhunder som stiller der oppe også er Arne Foss så supertrivelig at jeg er sikker på at han vil like kjekke Fogo :P

Vi får se, de vurderer saken.

Jeg og håper han kommer så jeg kan få hilsepå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at noen her spurte om bading av labradorpels. De skal ikke bades, uten at de er skikkelig møkkete! da må det skje minst 4-5 dager før, så pelsen får satt seg igjen. Selv skyller jeg bare mine med lunket vann, bruker litt sjampo under magen og på beina. Før vi skal i ringen , blir de sprayet med aloevera, tørket lett over, og voila ! Fin, glansfull pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at noen her spurte om bading av labradorpels. De skal ikke bades, uten at de er skikkelig møkkete! da må det skje minst 4-5 dager før, så pelsen får satt seg igjen. Selv skyller jeg bare mine med lunket vann, bruker litt sjampo under magen og på beina. Før vi skal i ringen , blir de sprayet med aloevera, tørket lett over, og voila ! Fin, glansfull pels.

Sprayer med aloevera før du går i ringen? Er det lov a? Hilsen frk. Ringsekretærelev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...