Gå til innhold
Hundesonen.no

Er de SÅ bra?

Epson

Recommended Posts

Treneren på hundekurset skryter noe veldig av disse produktene, og at hundene blir dødsslitne etter å ha fått maten sin i dem.

Er de virkelig så bra? Og blir hundene så slitne at de ligger rett ut etter å ha fått ut maten av en slik en?

image_3107.jpg

image_3108.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel god mentalttrening, men hva med det fysiske?

Også tenker jeg mitt om at det er individuelt for enhver hund.

Tenke på at han kunne få maten sin i de, eller få en når vi dro på jobb o.l.

Fysisk aktivitet blir det mye av her uansett.

Jeg ser egentlig ikke for meg at vår hund er utslitt etter å ha dytta ut mat av en sånn en.. men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke på at han kunne få maten sin i de, eller få en når vi dro på jobb o.l.

Fysisk aktivitet blir det mye av her uansett.

Jeg ser egentlig ikke for meg at vår hund er utslitt etter å ha dytta ut mat av en sånn en.. men man vet jo aldri.

Det er jo ikke dumt, selv pleier jeg å slenge ut Tinka sin mat utover gulvet om jeg f.eks. som idag er syk, og ikke orker så mye aktivisering, eller ellers om det har blitt litt lite.

Ellers er jo en liten klikkerøkt grei :rolleyes2:

Kan jo nevne at jeg dog opplevde at Tinka gikk lei, når jeg hadde fylt en kong med v&h, men da var hun ikke akkurat et matvrak akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo nevne at jeg dog opplevde at Tinka gikk lei, når jeg hadde fylt en kong med v&h, men da var hun ikke akkurat et matvrak akkurat.

Har litt samme problem her. Mat er liksom ikke noe spennende. Tenkte kanskje det hjalp litt hvis ham måtte jobbe for det :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de kan bli slitne av å streve med å få ut mat. Men det er en forutsetning at de jobber veldig med det da. Hos oss ser vi mye av det samme når Tulla får rå bein; hun blir helt gal og tygger og gnager så mye at hun faktisk blir andpusten! :rolleyes2: Når hun har tygd i et par timer er hun helt utslått, legger seg ned og peser.. De andre hundene blir ikke sånn, men så er ikke de så hinsides glad i mat som hun er heller da.

Det funker forresten ikke i lengden; jo oftere Tulla får bein, desto mindre betydning har det for henne, og ergo jobber hun mindre med det. I begynnelsen kunne jeg sikkert gått fra henne og hun ville tygd som en tulling, men nå er hun blitt så vant til å få bein at jeg tror ikke hun ville slitt seg så ut. Og jeg er sikker på at det er temmelig sammenlignbart med hvordan hun ville gnagd på de derre fireballene eller hva det nå er. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den minste, nederste varianten. Aiko elska den tidligere, men blei aldri sliten. Imouto kan holde på litt, før hun må ut på nye eventyr. Ikke veldig store mentale utfordringer, med andre ord... Nå må det sies at jeg bruker den med den kjeksen som følger med, men de gangene jeg har putta godis og mat inni under, har de heller ikke blitt nevneverdig slitne. Trur heller grunnen til at de gir seg etterhvert og slapper av, er at de kjeder seg... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det egentlig er litt slagstriks.. at de er sponset av de som tar inn de eller noe slik.

det har vært litt sånn dere MÅ prøve :lol: Og når noen har prøvd å si at deres hunder egentlig ikke er så interessert i dem, så blir det litt sånn nei men da har dere ikke bra nok mat...

Har prøvd å hive mat utover golvet og det ender bare i at jeg går å tråkker i hundemat hele dagen :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn leke til hundene mine, og hundene blir ikke spesielt slitne. Det som er så positivt med disse lekene er at det skal veldig mye til før de blir ødelagt. Leken til mine hunder har overlevd både en gal cocker og en enda galere rottweilervalp. Så de tåler i hvert fall mye :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har denne i 3 forskjellige størrelser til Maar. Eg kan sette inn 1 nytt kjeks i den og han har fått det ut av leken innen 15 sekunder. Dersom eg legger dem i midten (mellom lamellene i kammeret) kan han holde på litt lenger men kan da fort bli lei og bare gi ****.

Eg synst ikkje desse er verdt pengene. Mye større fan av Kong :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
    • Hadde nettopp en kjempefin tur uten noe tull, og masse pen lineføring. Ede var skikkelig på tilbudssiden og ikke engang utålmodig på godbitene. Det går virkelig fremover. Ordentlig godgutt i dag 🥰 Flink vaktbikkje også, for anledningen i Miljøpatruljen. Forsøpling tar vi alvorlig.
    • Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...