Gå til innhold
Hundesonen.no

Fellestrening Lørenskog

Kristina

Recommended Posts

Skrevet

Nå som våren snart kommer (..optimist?..), så kommer også treningsgleden tilbake, iallefall her i huset. Er det noen rundt på Lørenskog som vil være med å trene litt nå og da eller bare gå en tur? Det hadde jo gått an å trene bak Triaden eller på Løkenåsen skole veit jeg det er opplyst om kveldene.

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg bor 5 min unna Løkenåsen skole, på skårer:). Tirsdager passer meg veldig bra, ellers slutter jeg stort sett halv 12 på onsdager :innocent: Jeg har en venninne med en eurasier, hun vil sikkert være med oss om hun kan :icon_confused:

Skrevet

Ja, selvfølgelig! Jeg bor også på skårer, på toppen bak høyblokkene :icon_confused: Skal høre med hun under meg med toller om hun også blir med. Skal vi si tirsdag klokka 18 eller? Onsdager på dagtid passer meg også fint, men vi kan jo bare avtale underveis. Sender meg en pm med nummeret mitt jeg :innocent:

Skrevet

Lurer på om de ikke har lagt is på fotballbanen der jeg. Men i såfall kan vi jo enten trene på barneskolen eller på parkeringsplassen ved løkenåsen ellernoe. Det finner vi ut av :icon_confused:

Skrevet

Jeg kan muligens slenge meg med. På tide å få trent litt igjen tror jeg :P

Men er det et sted som er greit å finne frem? og hvor det er mulighet til å parkere rett ved?

Skrevet

Så koselig :-D Det er en del parkeringsmuligheter rundt Løkenåsen skole. Du kan enten parkere nede ved skårerhallen, eller så er det en del plasser rett ved fotballbanen(hvor vi skal møtes) :-)

Adresse til skolen:

Nordlifaret 41

1473 Lørenskog

• 3 weeks later...
Skrevet

Oi oi oi, dette hørtes jo egentlig ut som en gyllen mulighet for oss også, om vi er velkommne. :ahappy: Eneste som er litt kjipt er at jeg jobber jo som regel til klokka seks og er ikke hjemme før ca halv sju, men regner med dere holder på littegrann lenger enn det.

Hva trenes på? For hundene mine sin del er det mest for det sosiale, de trenger litt mer hundekompiser å gjenge seg med. Men legger ikke skjul på at hverdagslydighet hadde vært litt artig å få dreisen på, særlig dette med passeringer av hunder på tur og øve på kontakt.

Jeg bor forøvrig 5 min unna Triaden.

Skrevet

Æsj.. Jeg hadde egentlig hatt godt av å bli med dere på dette altså. Synd jeg er så sjelden hjemme uten at jeg faktisk befinner meg inne på jobb på Metro. Kanskje mot sommeren når jeg har mer fri :ahappy:

Regner med det er Anette du kjenner med eurasier, Caroline-. ;) Kollega av meg jo. Fineste Charly!

Skrevet

Bare hyggelig om flere kommer :-) Leo er typisk tenåring nå, så jeg bruker egentlig mesteparten av tiden på å trene kontakt og enkle øvelser. Han har jo plutselig mista all motivasjonen for trening - mer moro å se på de fine tispene skal du vite..

For min del er det ett fett om vi tar det 18.00 eller 19.00 :ahappy:

Maria: Jepp stemmer! ;) Så moro!

Skrevet

Vi har ikke avtalt noe enda, da Leo har hatt kennelhoste. Han har vært frisk i 1 1/2 uke nå, så regner med at han er smittefri til tirsdag? Da har det isåfall gått to uker. Jeg kan sende en melding til Kristina og spørre :-)

Passer det for deg nå til tirsdagen? Klokken 19.00?

Skrevet

Det blir liv! :ahappy: Tror jeg dog bare kommer med Dakota denne gang, med mindre typen vil også være med. De mangler litt "gå-pent-i-bånd" vett, særlig når de er to på en person. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...