Gå til innhold
Hundesonen.no

4 dagers utstilling i Danmark


Stine

Recommended Posts

Hvem skal? Selv om det er noen horible påmeldingsavgifter så stiller vi ihvertfall 3 av 4 dager (er usikker på den ene dagen) Hvis rabiesen går igjennom, vi skal ta den første sprøyta seinere idag :P

http://www.dansk-kennel-klub.dk/Vejen-2011

Edit: 4 dagers utstilling skal det stå, veit ikke hva som skjedde med overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar den andre sprøyten i dag :-) Jeg skal ikke ned, siden jeg har instruktørjobb den uken, men oppdretter skal kanskje ned med fortispen min.

Slenger inn et spm i samme slengen: om hunden min får cert der nede, vil det da være hvilende slik at hun blir dk uch når hun blir norsk utstillingschampion? Regner jo med det, men greit å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra og med nyttår nå, SÅ er danske cert hvilende. Det har ikke vært hvilende cert i danmark før som jeg har vist av hvertfall. Da måtte man være norsk fra før, så reise å få cert og dermed bli dansk champion. Nå er det jo nye regler, digger de reglene, gleder meg til tiden fremover! Vi skal stille 3 hunder 4 av 4 dager der nede, tar også turen som en liten ferie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunde ejet og registreret i et FCI-anerkendt land kan blive dansk eksteriørchampion, hvis den efter den 1. januar 2008 opnår 1 dansk certifikat (CAC) og har opnået nationalt eksteriørchampionat i et FCI-medlemsland. Her gælder, at det danske certifikat ikke behøver at være opnået efter 24-måneders alderen, hvis det udenlandske nationale championat, der udløser det danske championat, er opnået efter at hunden er fyldt 24 måneder.

Jeg er ikke så flink i dansk, så mulig jeg har misforstått hele greia :P:P Først så står det at den må være champ i et annet land, også kommer det med fet skrift. Der datt jeg av lasset :P:P

Edit: Digger de nye regla selv :P Synd dem ikke gjaldt på My Dog da :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst, men får se. Litt skummelt å dra på sånt alene. :P Skal ta andre rabiesssprøyta om 3-4 dager eller noe sånt. :P

Hahhahahahaa... du er blitt skikkelig miljøskadd, du *ler*.

Jeg vurderer, men er langt fra sikker på om jeg gidder å dra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst, men får se. Litt skummelt å dra på sånt alene. :P Skal ta andre rabiesssprøyta om 3-4 dager eller noe sånt. :P

Vel jeg vil gjerne dra og sambo skal jobbe. Kanskje vi skulle turet sammen eller noe sånt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahhahahahaa... du er blitt skikkelig miljøskadd, du *ler*.

Jeg vurderer, men er langt fra sikker på om jeg gidder å dra...

Miljøskadd jeg? :P Nei men altså, når hunden faktisk viser seg å være sånn passe pen så er det jo en skam å ikke vise han frem. :P

Vel jeg vil gjerne dra og sambo skal jobbe. Kanskje vi skulle turet sammen eller noe sånt! :P

Jaa, det vil jeg veldig gjerne Anette. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cert i Danmark har ikke vært hvilende hittil, hunden har måttet være nasjonal champion først for å bli dansk champion.

Nå er danske cert hvilende, uansett alder de taes (for eksempel var cert tatt i Sverige hvilende hvis de var tatt etter at hunden fylte to år). Den nye samkjøringen av nordiske regler gjør det nå likt i de fire landene: Cert er hvilende.

Så må en sjekke om det er tilleggskrav til championat for enkelte raser, og om enkelte land har forhåndskrav for å kunne oppnå cert på utstillingsdagen for bruksraser. Men reglene for de fleste raser er at det bare er å hente seg dansk cert når en vil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kanskje stille Amigo. Må bare sjekke litt. Har hørt at Breton med hale ikke er noe populær i Danmark, så da spørs det er om det er noen vits. Men jeg skal sjekke litt. Og så må han bli jaktpremiert først, eller er det ingen vits. Men vi lever i håpet :P

Begge mine to er rabis vaksinert.

Hadde vært morsomt som en liten mini ferie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger reise ned med Talli, Blaze, Ikke og en låne hannhund om blodprøven går igjennom.

Blaze skal ialelfall stilles søndagen da det er gruppe dommeren fra Herning som skal dømme rasen (og han var rasedommer den dagen også.)

Tenker det blir Ikke og låne hund alle dagene og Talli/Blaze deler seg imellom. Må sjekke fordeling av dommere opp mot evt handler hjelp, hvilken type hunder dommerene liker, hvem som blir satt opp som gruppedommer, om Talli har pels og om Talli er DKUCH til den tid. Hadde vært kult å prøve seg på årets rasevinner i DK :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal :P

Hundene har fått rabiesvaksiner og overnatting og pent vær er bestilt!

Litt usikker på om jeg skal melde på begge to alle dagene da. 3440,- bare for påmeldingen :P Så det blir nok bare et par dager på Bella tror jeg, selv om det er kjedelig å ikke stille når man først har reist så langt. Håper egentlig at hun er nedrøytet jeg, så slipper jeg å tenke noe mer på det!

Skal i tillegg stille Fredrik og Eros. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...