Gå til innhold
Hundesonen.no

Baggen trekkbelte.


Saphire

Recommended Posts

Skrevet

Drar om denne litt igjen ;)

Har et spørsmål, jeg har en hund på 6 kg (som trekker, men ikke så mye da siden han ikke er så stor akkurat :lol:) og en på 15 kg som er veldig villig til trekke og trekker bra.

Skal kjøpe baggen trekkbelte, men skal jeg velge x1 eller x2? Tenker kanskje x2 siden jeg har 2 hunder? :)

Guest Gråtass
Skrevet

Med mindre man har 60 kg Vorsteh som trekker, så er x1 i utgangspunktet nok for de fleste. Jeg har x1 som jeg har brukt til trekkvillig malle og schäfer (samtidig) uten problemer. Om strikken er for hard, gir den ikke den optimale dempingen. Jeg har brukt baggenbelte i ti år og er superfornøyd med kvalitet og service. Om man ønsker større eller mindre belter enn standard tar man kontakt med produsenten (Baggen) så syr de på bestilling. De skifter også strikk gratis om den ryker.

Skrevet

Med mindre man har 60 kg Vorsteh som trekker, så er x1 i utgangspunktet nok for de fleste. Jeg har x1 som jeg har brukt til trekkvillig malle og schäfer (samtidig) uten problemer. Om strikken er for hard, gir den ikke den optimale dempingen. Jeg har brukt baggenbelte i ti år og er superfornøyd med kvalitet og service. Om man ønsker større eller mindre belter enn standard tar man kontakt med produsenten (Baggen) så syr de på bestilling. De skifter også strikk gratis om den ryker.

Hvordan blir det i forhold til støt da? for de drar jo ikke så mye men kan finne på å ta kamikaze hopp så jeg blir rivd skikkelig i. Tenkte å kjøpe x1 nemlig. Følger det med stropp eller kan jeg bruke de jeg har? har 2 med god strikk i fra baggen.

Skrevet

Med mindre man har 60 kg Vorsteh som trekker, så er x1 i utgangspunktet nok for de fleste. Jeg har x1 som jeg har brukt til trekkvillig malle og schäfer (samtidig) uten problemer. Om strikken er for hard, gir den ikke den optimale dempingen. Jeg har brukt baggenbelte i ti år og er superfornøyd med kvalitet og service. Om man ønsker større eller mindre belter enn standard tar man kontakt med produsenten (Baggen) så syr de på bestilling. De skifter også strikk gratis om den ryker.

Åja, da er det iallefall ikke noe vits med x2.. De er langt unna 60 kg vorsteh :) Takk for svar.

Guest Gråtass
Skrevet

Hvordan blir det i forhold til støt da? for de drar jo ikke så mye men kan finne på å ta kamikaze hopp så jeg blir rivd skikkelig i. Tenkte å kjøpe x1 nemlig. Følger det med stropp eller kan jeg bruke de jeg har? har 2 med god strikk i fra baggen.

Det fulgte ikke stropper med mitt belte, men det kjøpte jeg som sagt for 10 år siden.. Ikke har jeg følt behov for stropper heller.

Men du kan sikkert bruke de stroppene du har. BAre si i fra til dem ved bestilling det at du har stropper.

Åja, da er det iallefall ikke noe vits med x2.. De er langt unna 60 kg vorsteh :) Takk for svar.

Ja, jeg tror du blir fornøyd med x1 og gjør du ikke det, så bytter de jo strikk for deg til kostpris bare.

Skrevet

Det fulgte ikke stropper med mitt belte, men det kjøpte jeg som sagt for 10 år siden.. Ikke har jeg følt behov for stropper heller.

Men du kan sikkert bruke de stroppene du har. BAre si i fra til dem ved bestilling det at du har stropper.

eh.. kanskje strikk jeg mente :P

AB 005.jpg

slike har jeg :) men intet noget å feste de på meg i.

Skrevet

Beltet skal sitte godt nede rundt hofta, for det er den eneste måten man får tatt av støyten på. Dersom det sitter oppe rundt livet er det korsryggen som får ta støyten.

Jeg har en baggenetterligning som jeg er superfornøyd med, og det sklir ikke opp (enda jeg har 30 cm forskjell fra hoftene til livet), når jeg har det godt nedpå og strammer det skikkelig. Man MÅ altså ikke ha nedtrekksnorene. :)

Skrevet

Noen som har tips til hva man kan kjøpe for å lage sine egne "lårbånd" ? Har hemper på beltet mitt, men ingen bånd å sette i. Har fått meg ny jakke, og når jeg har den på, så sklir baggen-beltet noe helt grasalt!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...