Gå til innhold
Hundesonen.no

MyDog SE

Anette

Recommended Posts

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Dag 1, Trym 3 beste unghundshanne og Tuva 2 beste junior tispe (71 påmeldt)

Dag 2; Trym 3 beste unghundshanne med HP og Tuva kliner til å blir BIM med sitt første Cert 3 dager før hun blir 1 år (75 påmeldte) Vi er storfornøyde og har ikke landet helt enda :wub:

Grattis til dere andre som gjorde det bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempe fine resultater! :wub: Morfaren til Kodak, C.I.B NORD FIN NO US UCH EUW96 NORDV96&10 SEV06&07 VWW10 Thornapple Oh Brother ble BIS2 veteran i går og i dag ble han BIS veteran!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1, Trym 3 beste unghundshanne og Tuva 2 beste junior tispe (71 påmeldt)

Dag 2; Trym 3 beste unghundshanne med HP og Tuva kliner til å blir BIM med sitt første Cert 3 dager før hun blir 1 år (75 påmeldte) Vi er storfornøyde og har ikke landet helt enda :wub:

Grattis til dere andre som gjorde det bra! :D

Grattis :D

Var du der oppe? Jeg var jo i to ringer bortenfor staffen, for den var oppe i andre etasjen right?

(jeg skulle visst det, så hadde jeg sett etter en sonis :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis :wub:

Var du der oppe? Jeg var jo i to ringer bortenfor staffen, for den var oppe i andre etasjen right?

(jeg skulle visst det, så hadde jeg sett etter en sonis :D )

Vi var oppe ja (så stille og rolig i forhold til nede) Skulle bare hørt etter den gjengen som lo høyest og klappa hardest (svenskene er ræva til å heie :D ) Så hadde du finni oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina og jeg fikk det vi dro til Sverige for - cacib :wub: Hun ble beste tispe i sterk konkurranse med seg selv, og endte opp som BIM :D Kritikken skjønner jeg ikke en dritt av, så den gidder jeg ikke å skrive inn.. hehe

Gratulerer til alle som har gjort det bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG :wub:

Min stygge andunge er vist en litt vakker svane :D

Torsdag vant hun champ klassen med CK og også Cacib. Dommeren delte kun ut 3 CK av 9 startene. Det var til 2 champ tisper og en hannhund. Talli ble BIM.

Talli ble dermed INTUCH (CIB) :D

Har ikke kritikken her, men dommeren sa ved BIR/BIM at det var en tispe som hadde alle deler på rette plasser, i korrekte proposisjoner og beveget seg meget rasetypisk og energisk. (Talli har også begynnt å løpe fra hele gjengen som sin mor *ler*)

167286_1655913390054_1003676829_31842618_6369304_n.jpg

Søndagen fikk vi litt mindre ring og da bremser Talli og skyter opp ryggen. Kun 3 CK i dag også og Talli ble 2.btk m/res-Cacib bak en pen unghund tispe som ikke ville bevege seg dagen før. Dommeren kommenterte også: beveger seg som en arbeidshund skal. Vakkert rasetypisk hode, men litt løse lepper.

Skal se om jeg finner kritikkene når jeg kommer hjem.

(kanskje jeg snart skal begynne å se hva som er bra på Talli og ikke alle hennes feil :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina og jeg fikk det vi dro til Sverige for - cacib :wub: Hun ble beste tispe i sterk konkurranse med seg selv, og endte opp som BIM :D Kritikken skjønner jeg ikke en dritt av, så den gidder jeg ikke å skrive inn.. hehe

Gratulerer til alle som har gjort det bra :D

Gratulerer så mye med fina Dina, enda en gang! :D

Og ikke minst gratulerer til alle andre med kjempeflotte resultater! Var også veldig hyggelig å møte Anette med herlig corgifrøken og Siri med ES. :D

For oss gikk det slik:

Dag 1 for spesialdommer: Cane fikk sin aller første blå, og ikke fortjente han noe mer heller. Stakkars 2ne stilte han for meg, og han var helt umulig å få med seg og sto som en potetsekk. 2ne stilte også fortispen min, Nanduhria's Helluin, hun ble BIR valp med HP og en kjempefin kritikk. Blant annet sto det 'meget lovende valp'. Ikke verst for en hund fra brukslinjer. :D Tuuusen takk for hjelpen 2ne, og for at du steppet inn med Cane i siste sekund! :D

Dag 2: Helluin inn først, nok en gang med BIR og HP og også denne dommeren syntes hun var en meget lovende valp. :D Fineste jenta si det, og jeg er faktisk bittelitt forelsket i fortispen min. :D Så var det Cane sin tur, og i dag stilte jeg selv OG overlevde! Tenkte at siden han var potetsekk dagen før, så skulle jeg prøve å ta med kong inn i ringen og det funket kjempebra. Så kanskje jeg tør å stille selv neste gang også. :D Iallefall så var det først inn i bruksklassen, hvor dommeren kom til meg og sa "det er en aldeles utmerket hannhund du har der". Jeg ble så stolt at jeg holdt på å begynne å gråte. ;) Fikk da CK og dermed CERT og skulle inn i BHK også. Jammen vant han ikke der og ble beste hannhund med CACIB. Så var det inn og konkurrere i BIR/BIM, mot Dina til 2ne, og jeg tenkte at nå skal vi bare inn og hente BIMen. Dommeren sa til oss at det var to meget flotte hunder, men valgte å gi BIRet til Caaaaane! Trodde jeg skulle dø på meg! :D :D :D Og jeg er nesten like stolt av at jeg turte å stille selv som av resultatet. :D

Edit: Så da ble det altså ny tittel på Cane og han heter nå BH NUCH SEUCH NBCH Nanduhria's Caranthir. Dessverre så er ikke hans første CACIB gammelt nok enda, det er 11 måneder siden han tok det så dermed ble han ikke INT UCH. Menmen, vi satser på å ta et til CACIB vi. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt Villa, som får litt lite pels i selskap av svenskene. Hun ble 4 i åpen begge dager med CK på torsdag og ikke fredag, men viste seg flott :wub: Jegh stilte Ch Japaro Chasing The Storm til res.BHK torsdag og 3BHK fredag, mens pappa Rebus ble BIR fredag og senere 3BIG. Stilte også cavalieren Bonitos Companeros Halli Galli begge dager til cert og cacib, noe eieren var veldig førnøyd med! Det var oppdretteren til Tibra som hadde med seg Halli, men det kolliderte med Summer begge dager. Summer, Tibras søster, ble forøvrig BIR begge dager, 3BIG lørdag og 4BIG søndag. Til sist var jeg med og stilte oppdrett for kennel Quantos igjen der jeg fikk gå med torsdagens gruppevinner (en herlig hund å vise faktisk), og vi ble BIS oppdrett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Caranthir, og så tøff du var som kom deg inn i ringen :wub: Og kjempestort gratulerer til BIR :D

Og hyggelig å møte deg :D og 2ne :D

Tusen takk! :D Beklager om jeg virket litt fjern, jeg er veeeeldig nervøs på utstillinger. :D

Grattis Carina, hvordan endte pelsen til Cane etter at han lekte med stearin forresten ?

Den er fin nå takket være uendelig mye børsting og vasking med CC-produkter. :D Er fortsatt en og annen klump her og der, men det vises ikke. :D

Grattis med masse flotte resultater! :D

Flinka! :D :D

Hihi, tusen takk! Flinke vi to, til å tørre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :D Beklager om jeg virket litt fjern, jeg er veeeeldig nervøs på utstillinger. :wub:

Det tror jeg ikke du er alene om :D jeg får de nervene der på lydighetskonkurranse jeg :S

Men det var jo vel verdt det da :D når det gikk så bra med deg og Cane :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2: Helluin inn først, nok en gang med BIR og HP og også denne dommeren syntes hun var en meget lovende valp. :D Fineste jenta si det, og jeg er faktisk bittelitt forelsket i fortispen min. :wub: Så var det Cane sin tur, og i dag stilte jeg selv OG overlevde! Tenkte at siden han var potetsekk dagen før, så skulle jeg prøve å ta med kong inn i ringen og det funket kjempebra. Så kanskje jeg tør å stille selv neste gang også. :D Iallefall så var det først inn i bruksklassen, hvor dommeren kom til meg og sa "det er en aldeles utmerket hannhund du har der". Jeg ble så stolt at jeg holdt på å begynne å gråte. :D Fikk da CK og dermed CERT og skulle inn i BHK også. Jammen vant han ikke der og ble beste hannhund med CACIB. Så var det inn og konkurrere i BIR/BIM, mot Dina til 2ne, og jeg tenkte at nå skal vi bare inn og hente BIMen. Dommeren sa til oss at det var to meget flotte hunder, men valgte å gi BIRet til Caaaaane! Trodde jeg skulle dø på meg! :D :D :D Og jeg er nesten like stolt av at jeg turte å stille selv som av resultatet. :D

Gratulerer så mye, Carina :D. Og ikke minst at du STILTE SELV!! Va'kke fa'li det, vel :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke du er alene om ;) jeg får de nervene der på lydighetskonkurranse jeg :S

Men det var jo vel verdt det da ;) når det gikk så bra med deg og Cane :(

Jaaa, var helt klart verdt det. :lol:

Gratulerer så mye, Carina :D. Og ikke minst at du STILTE SELV! Va'kke fa'li det, vel :(.

Tusen takk! :( Og det var kanskje ikke farlig likevel, selv om jeg holdt på å kaste opp før jeg skulle inn i ringen. :x

Grattis med flotte resultater! :(

Også Carina da, du overlevde! Flink jente :(

Jeg overlevde ja! :( Hihi! Tusen takk! :(

Gratulerer så masse Carina :D :D og gratulerer til 2ne også! :(

Tuuuusen takk Anette! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
    • Er en del med god helse og super mentalitet også? Vår golden var på ingen måte taus, han bjeffet forholdsvis mye. Cavalieren vår var helt ekstremt gneldrete med vakt som sin selvpålagte hovedoppgave. Mest savage villdyr jakt-, vakt- og trekkhund jeg har hatt. Understimulert.  Ingen lyd på finsk lapphund og chihuahua, som begge fikk over gjennomsnittet med oppmerksomhet og stimuli. Begge rasene kjent som gneldrebikkjer, begge individene så og si tause, i motsetning til de to kjent for å være verdens enkleste og greieste, som i bunn og grunn var veldig hundete hund på mange måter, bl.a. ressursforsvar. Såfremt en skal trene og aktivisere hunden er oppdragelse og aktivisering vel så viktig som rase og genetikk, tror jeg. En golden som kjeder seg er ingen plysjhund, den vil bjeffe og ødelegge ting. En spisshund som får tilfredsstilt behov og blir trent trenger verken lage lyd eller ugagn. Kan lyd handle vel så mye om hvordan ulike raser blir valgt av ulike typer hundeeiere til ulike typer hundehold? Hvilke raser vil ikke bli gneldrebikkjer om en ofte og lenge av gangen plasserer dem i en kjedelig hundegård alene, hvor de kan se/høre/lukte forbipasserende? En gjenganger med små, såkalte gneldrebikkjer av selskapsraser er at eierne verken forstår dem eller trener dem, og så retter det seg når de får hjelp til å tolke hunden og interaktere bedre med den.  Jeg har forøvrig hatt store problemer med LYD på riesenvalpen jeg har nå (ikke en rase for trådstarter). Ikke noe jeg forventet, og er pga generelt konsensus om bjefferaser usikker på om det er genetisk lyd eller om det i hovedsak er miljøpåvirkning fra den individuelle mammaen. Fra mitt eget anekdotiske erfaringsgrunnlag tror jeg egentlig det siste. Det har tatt to mnd å bli kvitt problemet hjemme, ved å forstå mer av hva han vil når det kommer lyd, og hvordan respondere på det. Ikke super lystbetont oppgave å jobbe med, for jeg forventet ikke det problemet.  Den personlige efaringen min er altså at rase is like a box of individuals i litt større grad enn mange andre mener.
    • En del lyd og dårlig helse og mentalitet på dem.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...