Gå til innhold
Hundesonen.no

MyDog SE


Anette

Recommended Posts

Hvordan gikk det med sonisene?

Amiga fikk HP og rødt. Fikk søt liten pokal og en sløyfe.

Kritikken lød:

9 months brindle. Good body & bone. Wellshaped head. Slightly round scull. Prefer more chizelling under the eyes. Good eyes, good big ears. Nice neck and topline. Slightly overbuilt at the moment. Nice neck. Well angeled front & behind. Ex Bond Good feet, croup & tail.

Veldig fornøyd jeg, eneste ble litt stress at jeg ikke fikk tid til å stille henne opp på bordet ordentlig. For beste hannhund var rett før meg og hun stod og trippet når jeg kom til bordet, så Amiga stod så det ble kul på ryggen :icon_confused:

Ny dag imorgen :lol:

Vet det har gått bra med flere soniser men de får berette selv :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar
Hva betyr det at hun er litt overbygd for øyeblikket?

Det betyr at hun er litt høyere bak enn foran ennå. Det er mange valper som er det før de brått blir rette og fine i overlinja si igjen når veksten er ferdig :icon_confused:.

Gratulerer med Amiga forresten :getlost:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at hun er litt høyere bak enn foran ennå. Det er mange valper som er det før de brått blir rette og fine i overlinja si igjen når veksten er ferdig :icon_confused:.

Gratulerer med Amiga forresten :lol:.

Så enkelt ja, takk :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at hun er litt høyere bak enn foran ennå. Det er mange valper som er det før de brått blir rette og fine i overlinja si igjen når veksten er ferdig :getlost:. Gratulerer med Amiga forresten :lol:.

Så finnes det de som aldri vokser det av seg :icon_confused:

Edit: Grattis med alle resultater så langt, gleder meg til oppdateringer! Snart er det gårdshunden's tur, jeg vet ikke om jeg egentlig gleder meg, men det blir spennende hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Mer form kanskje? Er hun litt løs i nedre øyelokk?

Cavalita

Jeg søkte på meisling under øynene på google og får opp flere kritikker hvor det står godt meislet under øynene, men vet ikke hva det betyr altså...

Også diskuterte de litt og tror det er poser under øynene. Hva ønsker de da? MER POSER ? :icon_confused: damen har ikke fett i ansiktet nemlig,slim look!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så finnes det de som aldri vokser det av seg :icon_confused:

Hahhahaa, joda, det finnes en del av dem også :getlost:.

Would prefer more chizelling under the eyes?

Å, jeg ser det liksom for meg, men greier ikke helt å sette norsk ord på det... Modellering blir kanskje et slags norsk uttrykk, at hun er mer markert under øynene kanskje? Jammen ikke sikker. Det er ikke et uttrykk jeg har hørt brukt på briarder, men det er jo mange særuttrykk som brukes innen de ulike rasene (har sett dette brukt på belgere også).

Edit: Du er vel inne på noe selv her også - men jeg vil tro at de ønsker mer utfylt under øynene - at hun kanskje er for innsunket under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går jo ikke ann å få fylde under øynene?! :S bikkja er jo slank og pen. Det er bare bein under øya. Får se om dommeren imorgen kommenterer det. :icon_confused:

Joda, det går fint det. Dersom hun er mager så er det nok antakelig derfor. Mange eldre hunder får kritikk for at de mangler fylde i hodet. De mister en del underhudfett når de eldes, og jeg ser det på Babs her nå at hun er mer innsunken under øyene nå enn før i sine velmaktsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Cavalita

Jeg søkte på meisling under øynene på google og får opp flere kritikker hvor det står godt meislet under øynene, men vet ikke hva det betyr altså...

Også diskuterte de litt og tror det er poser under øynene. Hva ønsker de da? MER POSER ? :getlost: damen har ikke fett i ansiktet nemlig,slim look!

Men det går jo ikke ann å få fylde under øynene?! :S bikkja er jo slank og pen. Det er bare bein under øya. Får se om dommeren imorgen kommenterer det. :icon_confused:

For det første så er det enkelte ting man ikke får gjort noe med, sånn at om dommeren mener hun er lite meislet under øynene så kan det være at det er noe du ikke kan gjøre noe mer. Mest sannsynlig så ønsker hun mer konturer unde øynene og det blir litt som med kinnben på mennesker, noen har høye kinnben andre har nesten ikke kinnbein, noen har flate andre runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Iver, Chico og jeg kommet oss vel fremme igjen i Bærum etter en utrolig spennende dag.

Det startet med Chico ca. kl 10.00, CK, så BHK og tilslutt BIR :icon_confused: Kjempemorro, og fikk da siste CACIBET :getlost: så nå håper jeg at vi kan kalle han Int Uch, eller hva det nå enn heter nå fremover.

Inn i bilen med münsterländeren, så han kunne lade krefter til BIG-finalen :lol:

Tid for å konsentrere oss om Iver, som ikke hadde oppmøte før sånn i 12-tiden. Selvom alt var veldig stort og mye, så klarte han seg veldig bra, og konsentrerte seg godt inne i ringen, noe som førte til CK.. og da den andre hannen gikk ut med gult var jo BHK vår ihvertfall. Men så dukket det ikke opp noen tisper så vi fikk likegodt utlevert BIR-rosetten :lol:

Det endte altså opp med et luksusproblem, en til å handle Iver :P I gruppa ble begge uplasserte, men jeg syntes Chico viste seg bra, og det er dessuten sjeldent at münsterländerne scorer høyt der, og Iver var jo på sin første utstilling, og veldig uerfaren og forvirret. Men han fikk seg ihvertfall en flott erfaring ved hjelp av ukjent handler :lol:

Ellers gratulerer til alle andre som er fornøyde, og lykke til imorgen og resten av MyDog, for dere som har flere igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Iver, Chico og jeg kommet oss vel fremme igjen i Bærum etter en utrolig spennende dag.

Det startet med Chico ca. kl 10.00, CK, så BHK og tilslutt BIR :getlost: Kjempemorro, og fikk da siste CACIBET :lol: så nå håper jeg at vi kan kalle han Int Uch, eller hva det nå enn heter nå fremover.

Inn i bilen med münsterländeren, så han kunne lade krefter til BIG-finalen :P

Tid for å konsentrere oss om Iver, som ikke hadde oppmøte før sånn i 12-tiden. Selvom alt var veldig stort og mye, så klarte han seg veldig bra, og konsentrerte seg godt inne i ringen, noe som førte til CK.. og da den andre hannen gikk ut med gult var jo BHK vår ihvertfall. Men så dukket det ikke opp noen tisper så vi fikk likegodt utlevert BIR-rosetten :P

Det endte altså opp med et luksusproblem, en til å handle Iver :lol: I gruppa ble begge uplasserte, men jeg syntes Chico viste seg bra, og det er dessuten sjeldent at münsterländerne scorer høyt der, og Iver var jo på sin første utstilling, og veldig uerfaren og forvirret. Men han fikk seg ihvertfall en flott erfaring ved hjelp av ukjent handler :banana:

Ellers gratulerer til alle andre som er fornøyde, og lykke til imorgen og resten av MyDog, for dere som har flere igjen :banana:

Gratulerer! :lol: Hvor gammel er Iver? Hvilken rase vant i gruppen? :icon_confused: Hvordan gikk det med korthår vorsteh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Iver, Chico og jeg kommet oss vel fremme igjen i Bærum etter en utrolig spennende dag.

Det startet med Chico ca. kl 10.00, CK, så BHK og tilslutt BIR :P Kjempemorro, og fikk da siste CACIBET :banana: så nå håper jeg at vi kan kalle han Int Uch, eller hva det nå enn heter nå fremover.

Inn i bilen med münsterländeren, så han kunne lade krefter til BIG-finalen :banana:

Tid for å konsentrere oss om Iver, som ikke hadde oppmøte før sånn i 12-tiden. Selvom alt var veldig stort og mye, så klarte han seg veldig bra, og konsentrerte seg godt inne i ringen, noe som førte til CK.. og da den andre hannen gikk ut med gult var jo BHK vår ihvertfall. Men så dukket det ikke opp noen tisper så vi fikk likegodt utlevert BIR-rosetten :aww:

Det endte altså opp med et luksusproblem, en til å handle Iver :lol: I gruppa ble begge uplasserte, men jeg syntes Chico viste seg bra, og det er dessuten sjeldent at münsterländerne scorer høyt der, og Iver var jo på sin første utstilling, og veldig uerfaren og forvirret. Men han fikk seg ihvertfall en flott erfaring ved hjelp av ukjent handler :aww:

Ellers gratulerer til alle andre som er fornøyde, og lykke til imorgen og resten av MyDog, for dere som har flere igjen :lol:

Gratulerer igjen :lol: håper det ble noen bra bilder!

Gratulerer! :P Hvor gammel er Iver? Hvilken rase vant i gruppen? :getlost: Hvordan gikk det med korthår vorsteh?

Husker ikke,både jeg og siri gikk da :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :lol: Hvor gammel er Iver? Hvilken rase vant i gruppen? :getlost: Hvordan gikk det med korthår vorsteh?

Iver er 1 år akkurat idag :P 6. januar :P

Gratulerer igjen :banana: håper det ble noen bra bilder!

Husker ikke,både jeg og siri gikk da :icon_confused:

Takk takk, jada, masse morsomme bilder :banana: Og tusen takk for at du kunne ta bilder Anette :lol:

Vet ihvertfall at korthårs collien ble plukket ut til å bli, troooor jeg, med ett ble jeg veldig usikker fordi det var veldig mange raser som "ligner" på vorsteh i gruppa (braque, hønsehund osv).

Også var det vel irsk setter og gordon setter jeg så som ble igjen.. vet som Anette sier ikke hvem som vant :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...