Gå til innhold
Hundesonen.no

MyDog SE


Anette

Recommended Posts

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Men det går jo ikke ann å få fylde under øynene?! :S bikkja er jo slank og pen. Det er bare bein under øya. Får se om dommeren imorgen kommenterer det. :wub:

Eh jo...

Når en dommer ønsker mer av noe, er det sjelden snakk om fett. Om en ønsker en bedre utviklet brystkasse, grovere beinstamme, mer utfylt under øynene eller bedre dybde i kroppen - så handler det ikke om at hunden skal på fat camp, det handler ofte om at hunden ikke er ferdig utviklet, eller at den ikke har utviklet seg nok/riktig for dommers smak.

Tispa mi er for eksempel mer utfylt i hodet sitt nå enn da hun var ung, som ung hadde hun litt "hengeøyne", men det er strammet opp nå som hodet fyller ut skinnet bedre.

Og er Stine og X'n der også?

Nei, hadde vi for lite pels til å få svenskecertet for en måned siden, har hun ikke akkurat fått mer pels nå :wub:OT, men X'en skal med stor sannsynlighet ikke stilles på nesten et år, hun...

Store gratulasjoner til alle som er fornøyd med resultatene sine - og en særlig gratulasjon til Talli og Chiko som har nådd de gjeve internasjonale titlene, og en stor klem til Toril med svenskesoppen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde vi for lite pels til å få svenskecertet for en måned siden, har hun ikke akkurat fått mer pels nå :wub: OT, men X'en skal med stor sannsynlighet ikke stilles på nesten et år, hun...

Emma :wub:

Hvorfor skal hun ikke stilles? valper? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma :wub:

Hvorfor skal hun ikke stilles? valper? :wub:

Nå røyter hun ned, og er forventet oppe i pels i slutten av mars. Da er det ingen utstillinger. I midten/slutten av april er det forventet parring, så da skal hun i så fall holdes borte fra NKK Bergen, Letohallen og andre trange inneområder med høyt smittepress. Så blir hun forhåpentligvis bekreftet drektig i mai, og da fortsetter vi å holde oss hjemme selv om utstillingene flytter ut. Fødsel i juni, levering i august, og deretter skal hun jaggu røyte igjen, men kanskje i november at hun kan bli å se i ringen igjen...

Om alt går som jeg vil, selvfølgelig, men skjebnen er ikke kjent for å være på min side...

Men før parring og etter levering kan hun selvfølgelig være nakenberner, og det er jo det samme som bruksberner :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

*klippe*

Da håper jeg at hun ikke er som vår eldste tispe :P For hun hadde fin pels frem til valpene var 4 uker, og etter det så slapp hun mer og mer. Når valpene var 4 mnd hadde hun like mye pels på halen som en saluki :P Så om x'n skal ha valper til våren og utstillingsplaner på denne siden av nyttår, så håper jeg at hun ikke slipper like mye pels som Amy :P (er vel forskjell på rasene, men tenkte bare å nevne det) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg at hun ikke er som vår eldste tispe :P For hun hadde fin pels frem til valpene var 4 uker, og etter det så slapp hun mer og mer. Når valpene var 4 mnd hadde hun like mye pels på halen som en saluki :P Så om x'n skal ha valper til våren og utstillingsplaner på denne siden av nyttår, så håper jeg at hun ikke slipper like mye pels som Amy :P (er vel forskjell på rasene, men tenkte bare å nevne det) :P

X'en (som det skrives) pleier å bli veldig, veldig naken når hun røyter allerede nå - alt av underull er borte, det er whippethale, og hun har bare grå grisebust igjen til dekkpels. Hun ser helt ****** ut... Jeg vet faktisk ikke om hun kan bli noe mer naken enn det hun pleier å bli. Men jeg har selvfølgelig ikke meldt på til utstillinger i november og desember enda, jeg har vett på å se an pelsen, for ikke å snakke om øvrig form og kondisjon - rygglinje, hengepupper, fysisk kondisjon, etc. Men ut fra hennes vanlige syklus vil hun ha topp pels i april, starte røyting når valpene leveres i august, og være i grei nok pels til at en kan håpe på noen utstillinger før jul. Men jeg er selvfølgelig klar over at det kan ta lengre tid, jeg har sett tisper ha valper før.

Det er ikke bare forskjell på rasene, det er forskjell individ i mellom også. Jeg har sett bernertisper som kan stilles rett etter at valpene er levert også, jeg. Og jeg har sett tisper som ikke er klar til å stilles før valpene har gått i junior en stund. Bernere alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

X'en (som det skrives) pleier å bli veldig, veldig naken når hun røyter allerede nå - alt av underull er borte, det er whippethale, og hun har bare grå grisebust igjen til dekkpels. Hun ser helt ****** ut... Jeg vet faktisk ikke om hun kan bli noe mer naken enn det hun pleier å bli. Men jeg har selvfølgelig ikke meldt på til utstillinger i november og desember enda, jeg har vett på å se an pelsen, for ikke å snakke om øvrig form og kondisjon - rygglinje, hengepupper, fysisk kondisjon, etc. Men ut fra hennes vanlige syklus vil hun ha topp pels i april, starte røyting når valpene leveres i august, og være i grei nok pels til at en kan håpe på noen utstillinger før jul. Men jeg er selvfølgelig klar over at det kan ta lengre tid, jeg har sett tisper ha valper før.

Det er ikke bare forskjell på rasene, det er forskjell individ i mellom også. Jeg har sett bernertisper som kan stilles rett etter at valpene er levert også, jeg. Og jeg har sett tisper som ikke er klar til å stilles før valpene har gått i junior en stund. Bernere alt sammen.

Beklager at det ble skrevet feil, fingrene gikk i all hast over tastene her :P

Er store forskjeller på individene og mellom forskjellige rasene, var det jeg også skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...