Gå til innhold
Hundesonen.no

På tur med myndegjengen

Margrete

Recommended Posts

Skrevet

DausjenmedKristin011.jpg

Småtroll klare for tur

DausjenmedKristin023.jpg

Caius synes at livet er artig

DausjenmedKristin027.jpg

Heldigvis synes også Mocca det

DausjenmedKristin031.jpg

Mynder driver også med bumping

DausjenmedKristin053.jpg

Caius har sett seg ut ett bytte (mocca...)

DausjenmedKristin067.jpg

Men den kan fly den!

DausjenmedKristin073.jpg

Neida, hun er ikke bakhøy, hun står på en sten

DausjenmedKristin076.jpg

Tantes lille gull

DausjenmedKristin089.jpg

Caius har ikke like godt flyteknikk som Mocca, men han øver

DausjenmedKristin097.jpg

Hun er så skjønn den lille

DausjenmedKristin110.jpg

Caius venter på å at Kristin skal få ut snop

DausjenmedKristin111.jpg

Bess venter også

DausjenmedKristin159.jpg

og så var det gutta sin tur til å fly i lav høyde

DausjenmedKristin161.jpg

Hold deg bak!

DausjenmedKristin176.jpg

Qui er en lykkelig onkel han

DausjenmedKristin177.jpg

Skrenser inn til godbiter hos Kristin

DausjenmedKristin202.jpg

HAH! Onkel later som han løper saktere en schäferen

DausjenmedKristin215.jpg

Når onkel var lei, var det på tide å være schäfer... Pinner er for pingler

DausjenmedKristin220.jpg

Og vi avslutter med min lille uskyldige gutt

Skrevet
:D For en herlig gjeng. Og så store Caius og Mocca har blitt :lol: Er ikke lenge siden jeg stod med Caius i armkroken og vurderte å stjele ham under jakken :aww:
Skrevet

Så morsomt bilde av Mocca :D Skjønningene :lol: Også Qui og Asti da :aww:

Så bra at de fortsatt går så bra sammen :D

Skrevet

åååå, så fine bilder :aww:

Småtrollene koste seg glugg ihjel og de har faktisk vært nesten rolige siden :D

Og Qui virkelig kooooser seg med Asti han, det er ikke ofte han er så leken som han er med sin helt egen sjæffis-nevø :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Korthåret collie var det første som slo meg. Gjeterhundtype men stort sett avlet som selskapshund nå. Røyter en del, men er ganske førerorientert og spennende rase. Generelt vil du se på raser som er avlet for å samarbeide med fører. Det er noen typer jakthunder som ikke skal jobbe selvstendig, men på førers kommando, f.eks, apporterende o.l., som typisk retrievere og spanieler. Og så har du gjeterhunder som er de klassiske som er forholdsvis førerorienterte og lette å trene, men som også krever en del både fysisk og mental akvitisering. Så kommer det litt an på om det spiller noen rolle med bjeffing, for eksempel. Dansk/svensk gårdshund har en del jaktinstinkt men er også ganske førerorientert og lett å trene. Finsk og svensk lapphund, mye pels, mye lyd, litt mer selvstendig enn mange gjeterhunder, men morsomme hunder. Schapendoes, pumi, tibetansk terrier, bearded collie kan være alternativer. 
    • Hvilke av de sjeldne mellomstore hundene passer best til å trene lydighet og å gå skogsturer med? Skriver sjeldne da jeg er ganske kjent med de som er mest populære. Gjerne med minst mulig jakt siden jeg ikke skal trene jakt og ønsker at hunden skal gå løs på turer hvis den blir lydig nok. Pelsstell betyr ikke noe og vakt betyr heller ikke noe da vi bor på bygda. Ønsker hunderase mellom 10-30 kilo da jeg ikke har styrke nok selv og jeg ikke ønsker altfor stor hund. Kanskje prøve agility også.
    • Min golden (jakt) røyter bare to ganger i året, men de vanlige goldene jeg vokste opp med røyta helt sykt mye😅 Ellers er de veldig fine hunder, så lenge de får brukt hodet nok. 
    • Jeg har min med på trening i all slags vær, og da kan det fort bli timer i bilen. Men ved å parkere i skyggen (hvis mulig), silvershade duk og alle vinduer åpne pluss glippe på bagasjerommet (med krok) så er det alltid behagelig i bilen, selv i 30 varmegrader. 
    • Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...