Gå til innhold
Hundesonen.no

hvilke kurs skal du på?

Arielle

Recommended Posts

Hei.

nå er det snart et nytt år, nye muligheter og nye kurs.

Hvilke kurs skal du på i 2011? Har du allerede planlagt noen? Eller bare vet du om noe kurs som skal bli gå?

Jeg sliter med og finne kurs jeg vil på. Er så mange sider, klubber osv. at jeg sliter med å finne gode kurs. Høres stadig om folk som har vært på kurs men hvor hører de om disse fra?

Jeg kunne tenke meg å gå et par kurs i agility, mange i lydighet og begynner å trene med NRH og et runderingkurs SKAL jeg på for det har jeg hatt lyst til lenge men det enesre kurset som er planlagt er:

Hundens Språk med Arne Aarrestad fra Siddis hundeskole 5-6 februar gjennom brukshundgruppen i Dalane hundeklubb. Har meldt meg på delvis for at jeg er med i styret i brukshundgruppen og vil støtte opp om det vi arrangerer og for at jeg syns opplegget virket meget bra og vil lære mer. Kan også si at det er noen ledige plasser hvis noen vil være med. :) Har overnattingplass her hvis noen vil.

Så fortsetter jeg selvsagt på konkuransekurset med Geir Ove Håkull.

Så hva vil dere, hva er planlagt eller vet dere bare om noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Tja.

2011:

* Atferd og Problem Atferd - Arne Aarestad (Eid Hundeklubb)

* NKK Instruktør trinn1

* NKK Ringsekritærkurs

Det skal jeg også, i januar :) Kanskje vi skal gå på samme kurs?

Ellers skal jeg gå del 2 av freestylekurset jeg startet i høst hos Jar Hundeskole. Kanskje et handlerkurs hos Hugo Chavez (Oslo Hundeskole tror jeg?).

Og ellers om jeg finner noe :) Har jo veldig lyst å gå valpekurs, men det forutsetter at jeg finner meg valp i løpet av 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lp-kurs med Fanny Gott

Lp-kurs med Niina Svartberg

Runderingskurs med Sjur Haugen

I tillegg skal jeg prøve å komme med på lp-kurs med Nannestad hk

Lp-kurs med Amokk hundeskole

Sølenkurs (spor) dersom jeg får tid

Det er planlagt til nå, men jeg tenker også å få med meg flere brukskurs til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lp-kurs med Fanny Gott

Lp-kurs med Niina Svartberg

Runderingskurs med Sjur Haugen

I tillegg skal jeg prøve å komme med på lp-kurs med Nannestad hk

Lp-kurs med Amokk hundeskole

Sølenkurs (spor) dersom jeg får tid

Det er planlagt til nå, men jeg tenker også å få med meg flere brukskurs til sommeren :)

kan du si litt om hvor du har funnet disse kursene og eventuelt hvor vi andre kan finne dem og kanskje melde oss på hvis plass? :)

tusen takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LP-kurs med Niina Svartberg er eneste kurset som jeg er sikker på at jeg skal på, samt et foredrag i konkurransepsykologi av samme damen. Håper å komme meg på minst et eller to jaktkurs i tillegg. Det er et som skal være i palmehelgen med Heidi Kvan og Åse Tøfte som jeg vurderer, men må finstudere økonomien litt. Og så håper jeg Canis skal ha runderingskurs i Trondheim i 2011 også, da jeg ikke hadde tid/råd i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du si litt om hvor du har funnet disse kursene og eventuelt hvor vi andre kan finne dem og kanskje melde oss på hvis plass? :)

tusen takk på forhånd

Fanny Gott sitt kurs er det NKKU som arrangerer. Det er 15-16 januar i Drammen. Ta kontakt med NKKU om du vil vite mer :)

Kurset med Sjur Haugen vil skje i Oslo-området, også via NKKU. Dette blir utpå våren.

Niina Svartberg sitt kurs (hvor jeg også skal være med på konkurransepsykologi-foredraget) er i juni, i regi av Steinkjer HK http://www.steinkjerhundeklubb.no/SHK/Kurs%20SHK.htm

Sølenkurset kan du sjekke ut på norsk brukshundsports forbund sin hjemmeside, og det andre lp-kurset på Nannestad og omegn sine sider. Sistnevnte blir selvsagt i Nannestad området (utenfor Oslo).

Amokk HK har kurs hele året, i Kristiansand-området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanny Gott sitt kurs er det NKKU som arrangerer. Det er 15-16 januar i Drammen. Ta kontakt med NKKU om du vil vite mer :)

Kurset med Sjur Haugen vil skje i Oslo-området, også via NKKU. Dette blir utpå våren.

Niina Svartberg sitt kurs (hvor jeg også skal være med på konkurransepsykologi-foredraget) er i juni, i regi av Steinkjer HK http://www.steinkjerhundeklubb.no/SHK/Kurs%20SHK.htm

Sølenkurset kan du sjekke ut på norsk brukshundsports forbund sin hjemmeside, og det andre lp-kurset på Nannestad og omegn sine sider. Sistnevnte blir selvsagt i Nannestad området (utenfor Oslo).

Amokk HK har kurs hele året, i Kristiansand-området.

Ser ingenting på websidene om disse kursene jeg. Jeg er jo medlem i NKKU, får fryktelig lite info iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et handlerkurs hos Hugo Chavez (Oslo Hundeskole tror jeg?).

Jeg trur kanskje du mener Hugo Quevedo? Jeg ville i alle fall ikke overlatt hunden min til Chavez, som vel ikke viser de beste leder- eller pedagogiske egenskaper når han styrer et land heller... :)

Jeg skal gå bronsemerkekurs med Aiko, valpekurs med Imouto, Sølenkurs med begge to, muligens også bronsemerke med Imouto, og blodsporkurs med Aiko. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*liker at dere er flinke til å reklamere for NKKU-kurs* :)

Jeg har ikke planene helt klare enda (eh, pengene), men disse skal jeg i hvert fall på:

- LP-kurs med Fanny Gott. (NKKU)

- Runderingskurs med Sjur Haugen. (NKKU)

Også tipper jeg at jeg drar på foredraget til Niina Svartberg, og håper jeg får råd til Sølenkurset i sommer. Og jeg hadde virkelig ikke klaget om jeg på mirakuløst hadde klart å skaffe meg nok penger til å dra på noen flere kurs med Maria Hagström og lydighetslageret til Klickerklok... Det er kjempelov å håpe :)

Edit: Og runderingskurset er forresten 7.-8. mai. Se her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*liker at dere er flinke til å reklamere for NKKU-kurs* :)

Jeg har ikke planene helt klare enda (eh, pengene), men disse skal jeg i hvert fall på:

- LP-kurs med Fanny Gott. (NKKU)

- Runderingskurs med Sjur Haugen. (NKKU)

Også tipper jeg at jeg drar på foredraget til Niina Svartberg, og håper jeg får råd til Sølenkurset i sommer. Og jeg hadde virkelig ikke klaget om jeg på mirakuløst hadde klart å skaffe meg nok penger til å dra på noen flere kurs med Maria Hagström og lydighetslageret til Klickerklok... Det er kjempelov å håpe :)

Jaa ;) Det blir gøy å se dere igjen, selvom Opsis helt sikkert kan 10 ganger mere enn Ida :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur kanskje du mener Hugo Quevedo? Jeg ville i alle fall ikke overlatt hunden min til Chavez, som vel ikke viser de beste leder- eller pedagogiske egenskaper når han styrer et land heller... :)

Hvis det er Quevedo, så anbefales han på det aller, aller sterkeste! Kjempeflink og koselig fyr.

Seriøst? Det er jo samme helg som NKK Kr.sand. Damn. Tror jeg prioriterer LP og utstilling der hvertfall.

Men vi må nok på Maria Hagström-kurs sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Det er jo samme helg som NKK Kr.sand. Damn. Tror jeg prioriterer LP og utstilling der hvertfall.

Men vi må nok på Maria Hagström-kurs sammen :)

Æsj, ja jeg mener det var da. Og synes å huske at vi fant ut at det var noe hver eneste helg i den perioden, og siden det var den helgen som passet for han ble det da.. Teit!

Jaa! Det var utrolig lærerikt synes i hvert fall jeg, og absolutt verdt det :) Jeg lurer på om jeg skal begynne å kjøpe flakslodd, for jeg trenger virkelig penger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt meg på FS kurset til Jar hundeskole de kjører også et kurs i forkant, om jeg ikke husker feil så var ingen av disse lagt ut og man må bare gjette for å finne dem. Kom med på FS seminaret til Råde hundeskole og har tenkt meg på kurset til Hund i fokus helgen etter. Ellers har jeg meldt meg på kurs i baklengskjeding hos Canis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur kanskje du mener Hugo Quevedo? Jeg ville i alle fall ikke overlatt hunden min til Chavez, som vel ikke viser de beste leder- eller pedagogiske egenskaper når han styrer et land heller... :aww:

Nå lo jeg veeldig godt her :D:lol:

Det var meningen å gå på ringsekretærkurset i januar, men blir utsatt i ubestemt tid. Håper at TBH eller en klubb i omeng holder et agility kurs iløpet av begynnelsen av sommeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det suger da, jeg prioriterer nok utstillingen.

Nå lo jeg veeldig godt her :aww::lol:

Det var meningen å gå på ringsekretærkurset i januar, men blir utsatt i ubestemt tid. Håper at TBH eller en klubb i omeng holder et agility kurs iløpet av begynnelsen av sommeren :D

THK har iallefall agility kurs nybegynner og viderekommende utover våren nå, også håper jeg runderingskurs kommer.

Jeg har iallefall plottet mge inn mot et utstillingskurs, trene med horten hundeklubb (lydighet) og tønsberg hundeklubb (spor) og NRH ( rundering ) :D

Kurs får jeg ta når jeg ser de kommer, konkuransekurs i lydighet blir kanskje litt waste når Amiga leker blond liten unge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på konkurransekurs i LP med Hege Johnsen, og tenkte å ta minst ett sporkurs iløpet av året.

Sølekurs, kanskje? Eller ukeskurs i LP? *fundere*

Også et handlerkurs med Hugo Quevedo :aww:

Gjerne flere konkurransekurs i lydighet også, dersom jeg kommer over passende kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...