Gå til innhold
Hundesonen.no

Neglsliper - verdt pengene?

Recommended Posts

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Deeer ramlet min ned i posten, og etter at jeg satt i to timer og holdt pusten mens den venta, så ble jeg skikkelig skuffa! Den var så morro, og den funka så bra, og jeg vil leke mer med den, men jeg har ikke flere hunder og flere klør! Det gikk jo alt for fort å få de korte og fine! :)

Skrevet

Er det noen som har prøvd neglsliperen til Nalleoghunden?

Funker den? Går det bra å slipe neglene til hundene? Blir resultatet slik de lover? Er det vanskelig?

Enkelt og greit, er den verdt pengene?

Takk for svar!

Et par spørsmål gjenstår... Er det vanskelig? Er den verdt pengene?

Og hvordan reagerte hundene??

Skrevet

Et par spørsmål gjenstår... Er det vanskelig? Er den verdt pengene?

Og hvordan reagerte hundene??

Den er ikke vanskelig, i dag har jeg ladet den, brukt den og bytta slipegreie en gang, og alt gikk lekende lett! Du stiller den til et passende hull for din hund klør, slår på, putter kloa nedi, bruker litt runde bevegelser i tre sekunder, så videre til neste. Jeg syns så absolutt den er verdt pengene! Hundene mine brydde seg ikke litt engang, den bråker ikke mye, men den lager jo lyd. Baghera har det med å trekke til seg beina når jeg skal klippe klør på han, men nå lå han helt stille, ikke tegn til ubehag på noen av de. :)

Skrevet

Den er ikke vanskelig, i dag har jeg ladet den, brukt den og bytta slipegreie en gang, og alt gikk lekende lett! Du stiller den til et passende hull for din hund klør, slår på, putter kloa nedi, bruker litt runde bevegelser i tre sekunder, så videre til neste. Jeg syns så absolutt den er verdt pengene! Hundene mine brydde seg ikke litt engang, den bråker ikke mye, men den lager jo lyd. Baghera har det med å trekke til seg beina når jeg skal klippe klør på han, men nå lå han helt stille, ikke tegn til ubehag på noen av de. :)

måtte du bytte slipebånd SÅ fort? :)

min fra amazon kommer om et par dager.

Skrevet

måtte du bytte slipebånd SÅ fort? :)

min fra amazon kommer om et par dager.

Det var det som var så rart! Det første ble dårlig sånn kjempekjempefort, og da jeg tok det ut var det et spor laaangt nedi, da hadde jeg bare tatt to bein på Nemi. Så bytta jeg, og jeg trenger ikke å bytte det nye enda, og da tok jeg de to siste på Nemi og alle Baghera sine. Kanskje jeg holdt for hardt først.

Skrevet

Deeer ramlet min ned i posten, og etter at jeg satt i to timer og holdt pusten mens den venta, så ble jeg skikkelig skuffa! Den var så morro, og den funka så bra, og jeg vil leke mer med den, men jeg har ikke flere hunder og flere klør! Det gikk jo alt for fort å få de korte og fine! :)

Jeg er hjemme i hele morgen, bare å komme innom! :) Jeg har en med og en uten kloklippeskrekk.

Skrevet

Sambo bestilte fra .com så blir vel statene da :) Han betalte så jeg tenker ikke over det jeg :) Også var det vist prioritert internasjonal post, kommer om 4 dager. men jeg kunne ikke velge "tregere" shipping :)

*kremt* hvis ikke jeg tar heeelt feil, så tror jeg muligens dere må betale toll?! :)

Skrevet

*kremt* hvis ikke jeg tar heeelt feil, så tror jeg muligens dere må betale toll?! :)

Det må vi absolutt ikke. Tingen koster 149kr. Og grensa er 200 ^^ Frakt telles ikke når det kommer til Toll :)

Skrevet

Skal liksom spare penger til Peggyturen jeg, men dere kan komme hit! :)

Humtidum... hadde det ikke vært for at jeg er syk/forkjøla, så hadde jeg tatt deg på ordet. Har en stor liten snøffel som kunne trengt litt sosialisering også. Men med mindre halsen og hodet magisk er bra til i morra, så bør jeg nok holde meg hjemme. :/

Skrevet

Humtidum... hadde det ikke vært for at jeg er syk/forkjøla, så hadde jeg tatt deg på ordet. Har en stor liten snøffel som kunne trengt litt sosialisering også. Men med mindre halsen og hodet magisk er bra til i morra, så bør jeg nok holde meg hjemme. :/

Ja, komme en annen gang, da! Vi er her vi, sosialiseringsgjeng og klosliper. :) Men jeg bor i Sandefjord nå, da.

Skrevet

Ja, komme en annen gang, da! Vi er her vi, sosialiseringsgjeng og klosliper. :) Men jeg bor i Sandefjord nå, da.

Det er jo ikke så langt unna. Dessuten har jeg en tante i Fredrikstad som sikkert også blir glad for besøk. :)

Skrevet

Hm. Jaa, ok, men Sandefjord er på andre sida av fjorden til Fredrikstad, da. :)

Duh. Vi har hytte i Larvik. Jeg bare blanda Sandefjord/Sarpsborg, for begge er små byer like ved steder vi pleier å dra. :)

Skrevet

Åh, nå fikk jeg enda mer lyst på denne Camilla! Begge her trekker til seg bena, og den ene piper selv om vi aldri har klippet for langt! :) Må nok bestille meg en sånn jeg også gitt :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Min fungerte knall den. Kjøpte den fra Amazon, også har jeg shoppet 2 omformere på dealextreme. En fra 120V til 230V og motsatt. og en engelsk til norsk stikkkontakt. kostet 81 kr. fungerer supert :) og jeg sparte penger

Skrevet

Bråker slike klosliper? F.eks, lager de samme/like mye lyd som barbermaskiner?

Min hund er veldig redd for klørene sine (takket være en inkomptent veterinær), og blir rimelig panisk bare man tar i klotanga. Det går fint å slipe/file klørne 'manuellt', med en hudnenegle fil.. Men det tar veeelding lang tid..

Kunne en slik inretning vært noe for oss?

Skrevet

Bråker slike klosliper? F.eks, lager de samme/like mye lyd som barbermaskiner?

Min hund er veldig redd for klørene sine (takket være en inkomptent veterinær), og blir rimelig panisk bare man tar i klotanga. Det går fint å slipe/file klørne 'manuellt', med en hudnenegle fil.. Men det tar veeelding lang tid..

Kunne en slik inretning vært noe for oss?

Den bråker ja, men Amiga er mye mer rolig, klemmer mindre på klørna også. Om du vil kan du komme innom meg å prøve den.

kan sikkert filme den eller noe sånt :)

Jeg bruker den som regel på trin 2-4 og da bråker det helt ok.10 bråker masse.

Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg en sånn der hvis det funker sånn at neglene ikke fliser seg!

Må forresten få korrigere Anette her. Frakt ER inkludert i prisen når det beregnes toll. Maks. 200 inkl frakt er grensa. Tro meg - jeg handler ukentlig på nett fra utlandet. Dersom du ikke ble belastet med toll har du vært heldig.

Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg en sånn der hvis det funker sånn at neglene ikke fliser seg!

Må forresten få korrigere Anette her. Frakt ER inkludert i prisen når det beregnes toll. Maks. 200 inkl frakt er grensa. Tro meg - jeg handler ukentlig på nett fra utlandet. Dersom du ikke ble belastet med toll har du vært heldig.

Ja det var det jeg også mente! Har skjedd meg før ihvertfall... Men er noen ganger de skriver en lavere pris på pakka, sånn at man slipper toll :) Men da er man heldig, for toll er no ordentlig drit...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...