Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetidsskriftet Canis

Ane

Recommended Posts

På 12/2/2010 at 12:54 PM, Debbie skrev:

Jeg har vært fornøyd, men nå synes jeg bladet har falt.. Det er blitt mindre og mindre, og desverre ikke så gode artikler lenger, det er synd. Det danske Hund og Træning er mye bedre i mine øyne

Okei. Greit å høre!

På 12/2/2010 at 6:46 PM, labbis skrev:

Debbie: HELT enig! Canisbladet har mistet litt kvalitet, og er det noen gode artikler sjekker jeg de enten ut på internett eller kjøper enkeltblader. Jeg abonnerer ikke på Canis, men på Hund og Træning :lol:

Nå er jeg ikke så veldig god på dansk... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansk er veldig vanskelig muntlig syns jeg, men enkelt å lese. Du blir også fort vant til å lese dansk. Jeg syns bladet har mer spennende artikler og er litt mer nytenkende. Mange av Canis sine artikler forklarer ting man selv kunne ha tenkt seg frem til dersom man kan klikkertreningsprinsippene, mens Hund og Træning stadig kommer med nye metoder og har mer kreativ klikkertrening. Jeg syns også Hund og Træning har bedre artikler som er rettet mot konkurransetrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/2/2010 at 6:58 PM, labbis skrev:

Dansk er veldig vanskelig muntlig syns jeg, men enkelt å lese. Du blir også fort vant til å lese dansk. Jeg syns bladet har mer spennende artikler og er litt mer nytenkende. Mange av Canis sine artikler forklarer ting man selv kunne ha tenkt seg frem til dersom man kan klikkertreningsprinsippene, mens Hund og Træning stadig kommer med nye metoder og har mer kreativ klikkertrening. Jeg syns også Hund og Træning har bedre artikler som er rettet mot konkurransetrening.

Okei. Men jeg som er litt "ny" i denne treningsformen, er Hund og Træning lett for meg da, eller litt mer avansert? De Canis bladene jeg har lest har jeg syntes virker bra! Tror kanskje jeg bestiller, og eventuelt slutter(eller har til de legge opp?) om jeg ikke liker de mer..

På 12/2/2010 at 7:06 PM, Debbie skrev:

Ja jeg tror canis bladet blir dumpet neste år, og det er synd. Det er jo det eneste norske hundebladet med litt kvalitet..

Skal det slutte til neste år? Nå over nyttår liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerte på det i mange år (nesten siden starten), og leste en del av det som stod der. Det var nok mest interessant de første årene, før det har dabbet av, men jeg vet ikke om det har vært fordi artiklene har vært dårligere eller om min interesse for den type lesestoff har forsvunnet. Jeg sa opp abonnentet etter at de publiserte en artikkel om bruk av bur... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/3/2010 at 11:52 AM, Siri skrev:

Jeg abonnerte på det i mange år (nesten siden starten), og leste en del av det som stod der. Det var nok mest interessant de første årene, før det har dabbet av, men jeg vet ikke om det har vært fordi artiklene har vært dårligere eller om min interesse for den type lesestoff har forsvunnet. Jeg sa opp abonnentet etter at de publiserte en artikkel om bruk av bur... :lol:

Sier det samme som Siri. Falt i kvalitet og når bur-artikklen dukket opp var det brått slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/2/2010 at 6:58 PM, labbis skrev:

Jeg abbonerte på Hund og Træning, men så fikk jeg beskjed om at de la opp. Betyr dette at de har startet opp igjen???????

Jeg har forøvrig hatt Canis hjem i postkassa i alle år. Jeg er enig i at det hadde en periode hvor det var lite fagstoff og mye reklame, men jeg synes det har tatt seg opp igjen og blitt mer av det treningsbladet jeg er ute etter. Hvis det er emner man savner stoff om, går det jo an å ta kontakt med redaksjonen. De er sikkert glade for tips. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonerer på Canis, ikke alt er like interessant der, men av og til kommer det noen artikler som er verdt å lese.

Abonerte og på Hund og Træning, men siden kundeservicen deres slår Canis sin ganske godt på å virkelig suge, så er det ut som om jeg ikke gjør det noe mer. Det er forresten et internettmagasin nå. Ikke svarer de på mail, ikke forandrer de adressen min som jeg har bedt de om, ikke får jeg regninger fra de, ikke får jeg purringer fra de, men de sendte jaggu meg annengangs purring, og da jeg mailet og ba om et kontonummer for å betale inn på (for DET fulgte faktisk ikke med :lol: ), hørte jeg aldri noe fra de... Men selve bladet er jo ganske ok da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av dansk kennel klubb, og jeg synes egentlig "hunden", medlemsbladet, er veldig bra, ofte bedre enn det norske. Men kommer an på hva man ønsker av et blad da, er jo som i hundesport mye utstilling og hunderaser, ikke så mye trening, selv om det er litt av det og. Variert blad, koser meg alltid med det når det kommer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/3/2010 at 12:45 PM, Anette&Amiga skrev:

Hvilket blad anbefaler dere da? Jeg er fast abonnement på Your Dog fra UK og har vært i mange år, men jeg kunne vist ønske meg et annet til jul :lol:

Sjekket på hjemmesiden deres nå, men jeg fikk bare opp melding om at det ikke var mulig til det landet da jeg valgte Norge? Hvor bestilte du ditt abonnement fra? En annen nettside, eller via kupong i bladet (som kanskje ble kjøpt i løssalg, kiosk e.l.?)

REDIGERT:

nå fikk jeg det til, ved å være sta og velge Norge om igjen et par ganger. Plutselig så var det visst greit å sende et blad hit alikevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/3/2010 at 2:44 PM, Chivaz Regal skrev:

Sjekket på hjemmesiden deres nå, men jeg fikk bare opp melding om at det ikke var mulig til det landet da jeg valgte Norge? Hvor bestilte du ditt abonnement fra? En annen nettside, eller via kupong i bladet (som kanskje ble kjøpt i løssalg, kiosk e.l.?)

her

Når du trykte subscribe to your dog, så er det et sted midt på sia som sier:

Click here for Gift & Overseas Subscriptions.

Da får du subscribet til Norge :lol: Linken er øverst her.

edit: jeg har abonneert på det i ganske mange år:P men jeg bruker den sia jeg linka til, for å fornye det ol :lol: Før så fikk jeg det i posten av venner i england (før de åpna for subscription uttafore UK)

edit 2:

whaaat, trykte norge og fikk

Offer Restricted

I'm sorry, but this offer is not available for delivery to Norway.

If you have selected the wrong country of delivery please re-enter below and Continue.

prøv denne linken, da funka det:

link2

Yapp, siste linken fungerer, er forskjellige koder de bruker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Wohoo, da har løpetiden endelig startet! 🥳  14 mnd gammel
    • Ede er som Jekyll og Hyde når det kommer til trening på senteret og alle andre aktiviteter hjemmefra. Han forstod fra min rutine i morges at vi skulle på senteret. Tilskudd og lysterapi til tross, han begynte stresse og bjeffe og pese fordi han forstod hvor vi skulle, og endte med å gå i dvale i selvregulatorisk shut down fordi han visste at det var en stund til avgang. Usikker på om det er bra eller dårlig. Bedre enn å stresse, men det ser ikke helt sunt ut når han "besvimer" på den måten der. Sier mye om hvordan han følte seg. Vi har derfor bestilt privattimer for å få hjelp med å utvikle sunnere følelser for treningssenteret. Ellers har vi endelig fått oss en god skogtur. Har avventet det av en liste årsaker, bl.a. veiledning om hvor lenge valp skal være våken mellom søvn, som skal være ca 1.5 timer i følge forståsegpåere, hvorpå vi har hatt 30 min buss hver vei for å komme til skog, fordi den vi har her er så bratt, han bør ikke gå ned de lange, lange, bratte bakkene før nærmere utvokst pga hoftene. .. trodde jeg. Så viste det seg at vi har farbar skog her allikevel, og vi er ekstatiske. Det tipset om den "hemmelige" skogen var alene verdt prisen på treningen i dag.  ..og til min glede virker Ede uinteressert i storvilt. Usikker på om det var rådyr eller hjortebæsj vi passerte, men den var fersk, og han hadde zero cares for den eller noe spor. Selv da vi hørte kvister knekke fra et levende dyr mindre enn 30 meter unna, så var han helt nonchalant. Kanskje han trodde det var en hest. De bryr han seg heller ikke om. En slags statister i livet hans. Hans nonchalans overfor dem er behagelig for mamsen.  Hørte forøvrig esler "skryte" i foringsstress her om dagen. Intens lyd, kilden ute av syne. Ede synes også lyden var merkelig, men han så heldigvis ikke noe poeng i en duett med den støyen der. Langt under hans verdighet å teame opp med.  Usikker på om det hjelper å være mer oppmerksom på hvordan jeg gjør klart til trening/kurs vs rutine før andre turer ut, for Ede sanser åpenbart en forskjell. Han stresser ikke når jeg "bare" gjør klart til andre utflukter, kun når vi skal på kurs/trening. Ellers er han rolig og fin. Jeg klarer ikke pinpointe nøyaktig hva jeg gjør som er forskjellig, men noe er det, tydeligvis. Noen som har innspill på hvor lenge det er greit å holde 4-5 mnd gamle valper våkne av gangen? Jeg blir så glad om noen som kan skilte med kompetanse sier 30 min stress hjemme før 40 min skogtur og så 2 timer trening etterpå er super duper optimalt. Hadde vært fint. Han har altfor mye energi innabords til å følge de generiske rådene om aktivitet for alderen, og han trenger endorfiner i kroppen før kurs og trening. 
    • Det sjekkes med endoskopi (tror jeg)  min får tørrfor av id foret, han er også kresen men har spist det bra!    oppdater gjerne etter dere har vært hos vet! Man blir jo litt i overkant interessert i magegreier🤣  
    • Takk for erfaringen!  Han skal til dyrlegen på mandag og sjekke om han har kronisk bukspyttkjertelbetennelse, jeg kan høre om de også kan sjekke for IBD (det er vel kronisk betennelse i tarmen?). Sjekker man det også med blodprøve, mon tro? Hunden min får også godbiter med lite fett, helst kokt kylling, ja! Han er dessverre litt kresen, så våtfor har ikke gått helt veien her hjemme. Men han spiser ok med tørrfor, Royal Canin gastrointestinal low fat.
    • Jeg har en tre år gammel hannhund som hadde av og på diaré og magetrøbbel fra han var liten. Det ble gradvis hyppigere og værre for hver gang.    Siste runde hadde han blodig diaré, oppkast og var veldig slapp med feber. Det var også mistenkt magesår. Han ble behandlet og vi kom igjennom det og nå er det vedlikehold som gjelder.  For min sin del så er stress den værste triggeren, spesielt naboens tispe under løpetid, men også lange treningssamlinger. så min er kastrert nå i håp om å hjelpe på den type stress.  Broren hans har hatt lignende problemer, så vi har forsøkt samme løsning.    ID tørrfor (low fat) Godbiter (så lav fett som mulig) - Adventure Nuggies som de selger på normal/rema. Eller kokt kyllingfilet.  Får suppe ved trening eller lange turer med mye vann og litt id pate eller andre ting. Slik at magen aldri blir helt tom.  Zoolac Zoolac Zoolac! Ved det minste tegn til løs mage, og forebyggende før, under og etter samlinger.  Vi har *bank i bordet* ikke hatt episoder siden januar nå🤞 Er din sjekket for IBD? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...