Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetidsskriftet Canis


Ane

Recommended Posts

Jeg har vært fornøyd, men nå synes jeg bladet har falt.. Det er blitt mindre og mindre, og desverre ikke så gode artikler lenger, det er synd. Det danske Hund og Træning er mye bedre i mine øyne

Okei. Greit å høre!

Debbie: HELT enig! Canisbladet har mistet litt kvalitet, og er det noen gode artikler sjekker jeg de enten ut på internett eller kjøper enkeltblader. Jeg abonnerer ikke på Canis, men på Hund og Træning :lol:

Nå er jeg ikke så veldig god på dansk... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansk er veldig vanskelig muntlig syns jeg, men enkelt å lese. Du blir også fort vant til å lese dansk. Jeg syns bladet har mer spennende artikler og er litt mer nytenkende. Mange av Canis sine artikler forklarer ting man selv kunne ha tenkt seg frem til dersom man kan klikkertreningsprinsippene, mens Hund og Træning stadig kommer med nye metoder og har mer kreativ klikkertrening. Jeg syns også Hund og Træning har bedre artikler som er rettet mot konkurransetrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansk er veldig vanskelig muntlig syns jeg, men enkelt å lese. Du blir også fort vant til å lese dansk. Jeg syns bladet har mer spennende artikler og er litt mer nytenkende. Mange av Canis sine artikler forklarer ting man selv kunne ha tenkt seg frem til dersom man kan klikkertreningsprinsippene, mens Hund og Træning stadig kommer med nye metoder og har mer kreativ klikkertrening. Jeg syns også Hund og Træning har bedre artikler som er rettet mot konkurransetrening.

Okei. Men jeg som er litt "ny" i denne treningsformen, er Hund og Træning lett for meg da, eller litt mer avansert? De Canis bladene jeg har lest har jeg syntes virker bra! Tror kanskje jeg bestiller, og eventuelt slutter(eller har til de legge opp?) om jeg ikke liker de mer..

Ja jeg tror canis bladet blir dumpet neste år, og det er synd. Det er jo det eneste norske hundebladet med litt kvalitet..

Skal det slutte til neste år? Nå over nyttår liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerte på det i mange år (nesten siden starten), og leste en del av det som stod der. Det var nok mest interessant de første årene, før det har dabbet av, men jeg vet ikke om det har vært fordi artiklene har vært dårligere eller om min interesse for den type lesestoff har forsvunnet. Jeg sa opp abonnentet etter at de publiserte en artikkel om bruk av bur... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerte på det i mange år (nesten siden starten), og leste en del av det som stod der. Det var nok mest interessant de første årene, før det har dabbet av, men jeg vet ikke om det har vært fordi artiklene har vært dårligere eller om min interesse for den type lesestoff har forsvunnet. Jeg sa opp abonnentet etter at de publiserte en artikkel om bruk av bur... :lol:

Sier det samme som Siri. Falt i kvalitet og når bur-artikklen dukket opp var det brått slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansk er veldig vanskelig muntlig syns jeg, men enkelt å lese. Du blir også fort vant til å lese dansk. Jeg syns bladet har mer spennende artikler og er litt mer nytenkende. Mange av Canis sine artikler forklarer ting man selv kunne ha tenkt seg frem til dersom man kan klikkertreningsprinsippene, mens Hund og Træning stadig kommer med nye metoder og har mer kreativ klikkertrening. Jeg syns også Hund og Træning har bedre artikler som er rettet mot konkurransetrening.

Jeg abbonerte på Hund og Træning, men så fikk jeg beskjed om at de la opp. Betyr dette at de har startet opp igjen???????

Jeg har forøvrig hatt Canis hjem i postkassa i alle år. Jeg er enig i at det hadde en periode hvor det var lite fagstoff og mye reklame, men jeg synes det har tatt seg opp igjen og blitt mer av det treningsbladet jeg er ute etter. Hvis det er emner man savner stoff om, går det jo an å ta kontakt med redaksjonen. De er sikkert glade for tips. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonerer på Canis, ikke alt er like interessant der, men av og til kommer det noen artikler som er verdt å lese.

Abonerte og på Hund og Træning, men siden kundeservicen deres slår Canis sin ganske godt på å virkelig suge, så er det ut som om jeg ikke gjør det noe mer. Det er forresten et internettmagasin nå. Ikke svarer de på mail, ikke forandrer de adressen min som jeg har bedt de om, ikke får jeg regninger fra de, ikke får jeg purringer fra de, men de sendte jaggu meg annengangs purring, og da jeg mailet og ba om et kontonummer for å betale inn på (for DET fulgte faktisk ikke med :lol: ), hørte jeg aldri noe fra de... Men selve bladet er jo ganske ok da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av dansk kennel klubb, og jeg synes egentlig "hunden", medlemsbladet, er veldig bra, ofte bedre enn det norske. Men kommer an på hva man ønsker av et blad da, er jo som i hundesport mye utstilling og hunderaser, ikke så mye trening, selv om det er litt av det og. Variert blad, koser meg alltid med det når det kommer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket blad anbefaler dere da? Jeg er fast abonnement på Your Dog fra UK og har vært i mange år, men jeg kunne vist ønske meg et annet til jul :lol:

Sjekket på hjemmesiden deres nå, men jeg fikk bare opp melding om at det ikke var mulig til det landet da jeg valgte Norge? Hvor bestilte du ditt abonnement fra? En annen nettside, eller via kupong i bladet (som kanskje ble kjøpt i løssalg, kiosk e.l.?)

REDIGERT:

nå fikk jeg det til, ved å være sta og velge Norge om igjen et par ganger. Plutselig så var det visst greit å sende et blad hit alikevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket på hjemmesiden deres nå, men jeg fikk bare opp melding om at det ikke var mulig til det landet da jeg valgte Norge? Hvor bestilte du ditt abonnement fra? En annen nettside, eller via kupong i bladet (som kanskje ble kjøpt i løssalg, kiosk e.l.?)

her

Når du trykte subscribe to your dog, så er det et sted midt på sia som sier:

Click here for Gift & Overseas Subscriptions.

Da får du subscribet til Norge :lol: Linken er øverst her.

edit: jeg har abonneert på det i ganske mange år:P men jeg bruker den sia jeg linka til, for å fornye det ol :lol: Før så fikk jeg det i posten av venner i england (før de åpna for subscription uttafore UK)

edit 2:

whaaat, trykte norge og fikk

Offer Restricted

I'm sorry, but this offer is not available for delivery to Norway.

If you have selected the wrong country of delivery please re-enter below and Continue.

prøv denne linken, da funka det:

link2

Yapp, siste linken fungerer, er forskjellige koder de bruker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...