Gå til innhold
Hundesonen.no

Holdbarhet på vann

PsychoLynx

Recommended Posts

Har lurt litt på dette her... Hva er egentlig holdbarheten på vann som er tappet på flaske?

Både feks Imsdal på flaske, der flasken er åpent (holdbarhet etter åpning) og feks vann man selv har tappet på flaske og lagt i kjøleskap.

Hvor lenge ville dere drukket av vannet før dere evnt helte det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann er da vann? Ikke vet jeg, men jeg har drukket vann som har stått et år på lukket kanne. Smakte litt tamt, men den hjalp på tørsten :aww: Her finner jeg titt og tenn "gamle" halvfulle vannflasker, og jeg drikker de uten tanke på om det er gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Springvann er jo ikke helt rent, og samtidig så er det mange steder i prosessen man risikerer å få bakterier nedi flasken. Dette utvikler seg vel? Hvis man tapper på en plastflaske, (gammel imsdal feks) så vil jo denne sjelden være helt, helt ren heller?

Om jeg har kjøpt en Imsdalflaske, drukket av tuten og lagt halvparten i kjøleskapet, så ville jeg ikke drukket mer av dette etter 4-5 dager. Det frister ikke (selvom jeg har betalt for det, hehe). Det vil jo komme bakterier fra munnen nedi vannet. Og det smaker plastikk/tamt veldig fort synes jeg!

Men hvis du tenker på hva man skal gjøre for å gå under jorden 1 år så vet jeg ikke? :aww: Destillere vann og sterilisere plastbeholdere/glassflasker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann som står lenge blir jo ganske "daff" i smaken, så en uke eller noe? Det ER jo mikroorganismer i vann også, og bakterier kan komme til (spesielt om man har drukket fra flasken tidligere), så jeg vet ikke om jeg ville drukket vannet "samme hva" mht hvor lenge det har stått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg tørst, og ikke har noe annet tilgjengelig så drikker jeg det meste. Smaker det (veldig) vondt, er det jo bare å spytte ut. Jeg spiser jo også snø da :D (haha der hørtes jeg ut som et barn)

Men f.eks. på jobben der jeg har vannflaske bytter jeg dette ut ofte, fordi jeg liker mye bedre kaldt vann :aww: Og om jeg har en flaske med vann i kjøleskapet, da tar jeg heller et glass kaldt og frisk vann fra springen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, forskjellige meninger her ser jeg. Jeg har liksom tenkt i begge retninger før, og alltid sagt "maks en dag".... Men, nå har det seg sånn at vannet her hos oss smaker "høgg" og det hender jeg får vann på flaske av min mor. (Trevatn smaker godt! :aww: )

Men da hender det jo at det blir liggende en stund før jeg har lyst på vann.... og ja, dere ser tegninga...

Hmmm, jeg er ikke mye klokere gitt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...