Gå til innhold
Hundesonen.no

Forskjellige sleder/vogner/trekkutstyr


pippin

Recommended Posts

vinterbutikken selger kickspark :wub:

JEG synes den vanlige, gode gamle sparken gjør samme nytte, føler kicksparken er litt mer "ustabil". Så jeg kjøpte plastmeier, satte på sparken og polstra tverrstanga foran. Og kjørte i vei med 1-3 hunder foran- i magebelte så de ikke skulle kunne stikke av med sparken uten meg. I ettertid ser jeg at et lite snøanker ville gjort susen, og dermed kunne jeg nok festet hundene i sparken. Men nå er spannstørrelsen større, og vi bruker slede og ikke spark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både pawtrekker og kickspark.

Pawtrekkeren har et forholdsvis høyt ståbrett, har god fjæring og gode bremser :D Sykkelen triller lett, yngste lapphunden her har null problem med å holde god fartmed meg stående på. En artig doning som fungerer helt fint i litt mer ulendt terreng - om man tar i litt selv.

Kicksparken kjøpte jeg brede meieski til. Skulle jeg være så uheldig å kjøre borti en labb er det 5 cm plastski som treffer og ikke en skarp meie...

Sparken er utrolig lett, grei å ta med i bilen, forholdsvis grei å styre når man har lært teknikken - og fantastisk morsom :ahappy:

Her er det for tiden bare en hund som trekker, har derfor ikke hatt problemer med å stoppe sparken, bruker bare bena :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterbutikken selger kickspark :ahappy:

JEG synes den vanlige, gode gamle sparken gjør samme nytte, føler kicksparken er litt mer "ustabil". Så jeg kjøpte plastmeier, satte på sparken og polstra tverrstanga foran. Og kjørte i vei med 1-3 hunder foran- i magebelte så de ikke skulle kunne stikke av med sparken uten meg. I ettertid ser jeg at et lite snøanker ville gjort susen, og dermed kunne jeg nok festet hundene i sparken. Men nå er spannstørrelsen større, og vi bruker slede og ikke spark.

Ah, det var dette med stabiliteten jeg lurte litt på ja, ser ut som jeg holder meg til vanlig spark denne sesongen, og kanskje får kjøpt slike plastmeier. Polstre stangen skal jeg og gjøre, stuper jo litt rett som det er, går med konstant blåmerke på magen :lol:

Skulle gått an å sette på noen "horn" på styret, slik at man kan holde i en annen vinkel, merker det er veldig belastende for håndleddene med bråstopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det var dette med stabiliteten jeg lurte litt på ja, ser ut som jeg holder meg til vanlig spark denne sesongen, og kanskje får kjøpt slike plastmeier. Polstre stangen skal jeg og gjøre, stuper jo litt rett som det er, går med konstant blåmerke på magen :hmm:

Skulle gått an å sette på noen "horn" på styret, slik at man kan holde i en annen vinkel, merker det er veldig belastende for håndleddene med bråstopp.

er ikke helt sikker på om vi snakker om samme tverrstang? mener den foran ved meiene :) Men det kan jo hende du også mente det

sku vel gå an å "mekke til noe håndtak på siden ala de man får kjøpt til sykkelstyrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt, å sette ski på :-)

Ellers har man jo denne, vet om en som bruker den til sin trekkhund, og som er fornøyd. Der kan man enten ha vanlig sparkmeier, eller ski.

pib_kickspark_001.jpg

Fikk min kickspark for ikke mange dagene siden, og så langt har det vært litt for mye snø faktisk til at det er helt optimalt føre.

Har fått alikevel prøvd den litt og de stedene det var litt bedre føre så var det veldig morsomt. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt sikker på om vi snakker om samme tverrstang? mener den foran ved meiene :wub: Men det kan jo hende du også mente det

sku vel gå an å "mekke til noe håndtak på siden ala de man får kjøpt til sykkelstyrer?

Nei da snakker vi ikke om samme stang :lol: mener den ved styret jeg, den er så hard å stupe inn i, men dum som jeg er hadde jeg ikke tenkt så langt som at det går an å polstre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...