Gå til innhold
Hundesonen.no

Pet Strollers


pippin

Recommended Posts

Satt å kikket på finn etter saccovogner og liknende og kommer over disse barnevognene til hund. Kjenne jeg blir litt oppgitt når folk skal begynne å putte hundende sine i vogner og trille dem bortover veien istedet for å lufte på normalt vis. For min del har det ikke noe å si om det er en chihuahua/shiba eller en mops som sitter oppi der. Hunden kan gå selv...!

Litt annerledes blir det nåe det gjelder valper, som ikke skal ha så mye turgåing den første tiden. Altså lengre turer, og da er det sikkert greit med vogn(ikke at jeg ville blitt sett med en slik vogn med en hund i, men det får så være..). Man kan fortsatt gjøre som den gamle måten og bære valpen.

Hva synes dere om vogner for hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag, jeg ville aldri kjøpt meg en vogn for bikkja men andre syns vel det er søtt/praktisk. En i oppgangen vår har en vogn til sin Bichon frisé, hun tar den visst med over alt og behandler den som et lite barn. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med burtralle da?

Jeg er veldig for barnevogn til hund, når det brukes fornuftig. Og på mange utstillinger så gjøres det faktisk også :lol:

Når du har 3-4 chihuahuaer du skal stille + stol, papirer og pelsstell relaterte ting, da er det en fordel å kunne pakke ting sammen. Det også uten å måtte ha 3-4 chihuahuaer som risikerer å bli tråkket på.

Derimot tviler jeg sterkt på at det er mange (ihvertfall i Norge) som går vanlige turer med hunden sin i vognen. Og det er jeg uansett også imot :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at det er praktisk på utstillinger også videre hvis man har mange små hunder f.eks. :lol: Men til hverdags ser jeg ikke poenget. Det er jo smak og behag selvfølgelig, men når folk begynner å behandle hundene som 1 årige barn som ikke klarer å gå selv så synes jeg det blir for dumt. Det er jo dulling på høyt nivå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at det er praktisk på utstillinger også videre hvis man har mange små hunder f.eks. :lol:Men til hverdags ser jeg ikke poenget. Det er jo smak og behag selvfølgelig, men når folk begynner å behandle hundene som 1 årige barn som ikke klarer å gå selv så synes jeg det blir for dumt. Det er jo dulling på høyt nivå..

Har du sett noen i Norge som bruker det til hverdags? Eller er det USA og lig.?

Jeg har liksom fått det for meg at de fleste nordmenn ikke har helt den tankegangen, og aldri ville funnet på å bruke det til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke at man så lett finner en nordmann som går på tur med hunden sin i en slik... Men ja, på utstillinger er de mer og mer vanlig - og den enste forskjellen på dette og sånne burtraller er vel at en sånn stroller er myyyye lettere og smidigere å ha med seg..

Jeg skal skaffe meg et barnevogns-understell, jeg. Og se om jeg kan få festet på flykassen til min lille frøken. IKKE for å gå på tur med, nei. Men til/fra utstillinger må det jo være greit når man skal ha med seg stol, bag med mat/drikke, veske, ting man handler, etc, etc.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke at man så lett finner en nordmann som går på tur med hunden sin i en slik... Men ja, på utstillinger er de mer og mer vanlig - og den enste forskjellen på dette og sånne burtraller er vel at en sånn stroller er myyyye lettere og smidigere å ha med seg..

Jeg skal skaffe meg et barnevogns-understell, jeg. Og se om jeg kan få festet på flykassen til min lille frøken. IKKE for å gå på tur med, nei. Men til/fra utstillinger må det jo være greit når man skal ha med seg stol, bag med mat/drikke, veske, ting man handler, etc, etc.

Susanne

En venninne av meg fikk laget seg noen sånne greier, et barnevognsunderstell, også bøyde samboeren hennes til kompostgrinder fra Biltema til et bur oppi der.

Tror kostnadene kom på ca. 100kr jeg (50kr for kompostgrinder (brukte bare to stk i pakken) og 50kr for barnevogn på loppemarked).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: Nei nå tenkte jeg ikke bare på Norge. Men strollere over hele verden..(eller USA?) :lol: Man trenger ikke bare diskutere ting her til lands, men det kunne jeg kanskje presisert litt nærmere. Uansett hvor praktiske de er så ser det fortsatt ganske snodig ut.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... Dette var kanskje ikke en diskusjon om hvordan man kunne lage en slik som funker og er billig..

Så jo, fysj - en styggdom å bruke for å gå på tur med bikkja i, såklart.

Men hva om man er en sånn jogge-gærning med tre settere og en mops, da? Er det ikke hyggeligere for mopsen å suse rundt sammen med de andre i kilometer etter kilometer - enn å være hjemme alene?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så heller ikke poenget med strollers, til jeg tok med bikkja på utstilling. HERREGUD så praktiske de må være! Jeg stjal nesten en fra ei finsk dame, men den var rosa så jeg lot vær.

Jeg ser forøvrig disse kun på utstillinger, og der er de kjempelure og praktiske, si hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre noen som bruker disse til vanlig. Jeg bor ikke langt fra Bjerke. Men det er mange bakker. Jeg går til den utstillingen. I fjor lot jeg hunden, nyfrisert gå selv. Det var ganske gjørmete. En dame som bor rett bak banen og ikke stiller hund men bare kommer for å se på og hilse på, kommer med hunden i slik vogn. Når hun bruker den til slik kort distanse til hverdags, for hun skal ikke ha med utstyr, når hun jo ikke stiller hund, da regner jeg med at den blir hyppig brukt.

Selv skulle jeg også gjerne hatt en slik, for jeg bærer stellebord, bur, vesker med pelsstell stersj og får med meg to hunder fra bilen og til ringen. Jeg går kun en omgang fordi jeg ikke har med noen som kan passe på sakene når jeg kommer frem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en gang en eldre mann med san vogn til sin lille hund. Og der syntes jeg det var greit. Vi ar på Dyrskun og der er det mange mennesker. Hunden lå oppe på kalesja og kikket på livet og far selv fikk vært på Dyrskun. Det så ut som begge koste seg. Og er du på Dyrskun så går det gjerne med mange timer, så der så jeg det praktiske også ser jeg det praktiske på utstilling,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at en ikke skal bruke det på friske hunder, utenom utstilling, Men det er vedlig praktisk å ha på hunder som er dårlig til beins,

men alikevell gjerne vil være med på tur.

De siste årene har jeg jobbet som krisehjem for hundeomplasseringen, og jeg har hatt omlag 5hunder. 4 av de som har vært hos meg har av forskjellige grunner ikke kunnet være med på lange turer, som alder, HD/AD, rehabilitering etter brukne bein, og nærveskader. Jeg hat hat dem da de trenger oppfølging av kriopraktor og fysioterapaut. I tilleg til at de trenger sosialisering med omverdenen.

Og ja jeg har investert i en brukt Dog stroller til dem. For selv om de orker å gå små turer rundt i nabolaget trenger de så være med på mer. Så når vi skal ut på 3timers tur med mine "faste" hunder så lar "krisehjem"hunden gå det de orker også setter jeg dem i hundetralla. Hundetralla vår har gode hjul og blir gjerne med på tur i skogen.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så heller ikke poenget med strollers, til jeg tok med bikkja på utstilling. HERREGUD så praktiske de må være! Jeg stjal nesten en fra ei finsk dame, men den var rosa så jeg lot vær.

Jeg ser forøvrig disse kun på utstillinger, og der er de kjempelure og praktiske, si hva du vil.

:lol: Hahahahahaha :lol:

Men jeg er helt enig. Da jeg først så at folk begynte å selge disse ble jeg irritert og fryktet masse jenter rundt omkring med chihuahuaene sine i de rosa vognene... :lol:

Men nå er jeg litt mer positiv. Jeg har aldri sett noen gå med slik vogn utenom utstilling! Og på utstillinger ser jeg jo hvor praktiske de er. Blir jo på samme måte som bur på burtralle. Og da skjønner jeg godt at folk bruker de :lol:

Men jeg håper jeg slipper å se noen gå gatelangs med en slik vogn. Da håper jeg for hundens skyld at det er en god unnskyldning til at stakkaren ikke kan gå selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert litt som med andre ting - at når man først kjøper noe kan det like gjerne være fint. Men må innrømme jeg tenker mitt når jeg ser unge, blonde jenter kommer med en rosa pet stroller med bling og høye hæler på utstilling.... Ja - jeg ser det praktiske i det, men syntes den er gjort hakket for mye menneskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ser det er litt lenge siden det har vært aktivitet på denne tråden, men jeg alikevel fristet til å komme med et innlegg.

Jeg er en av dem som har kjøpt Pet stroller til min hund. Denne ideen plukket jeg opp i Nederland. Dersom du har hunden i en Pet Stroller kan du gå inn i hvilken som helst butikk, også dagligvareforretning. Dette var utrolig praktisk på sommeren. Du blir ganske låst når du er på ferie, det er sol og sommer, hunden kan ikke bli igjen i bilen.

Min hun har også ben og kan fint gå selv. Det gjør den også, men da kan den ikke følge med i butikkene, ikke inn på cafe og restaurant heller. Derfor syntes vi dette er en meget god løsning. Hadde håpet at dette hadde fungert her i Norge også, men det gjør det ikke. Da blir det til at jeg må gå inn i butikk og handle, og gubben og hunden venter utenfor.

Vi går aldri fra hunden i bilen på sommeren. Helst ikke ellers heller.

Vi syntes det er meget praktisk med denne vognen. Kanskje en idee for flere også. Har hørt at det skal være mulig å bruke Pet Stroller i ett par store sentere i Stockholm også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det høres veldig rart ut at det skal være lov å ta med bikkja inn på butikker og restauranter så lenge man har den i en vogn? :blink: Den blir jo ikke midre allergifremkallende av den grunn. (er det ikke derfor hunder ikke er tillatt på mange offentlige steder?)

*titte på Finn. no etter en gammel barnevogn jeg kan få plass til Nitro i*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som det er allergi de tenker på. Det er i hovedsak at hundene kan snuse på varer i hyllene, eller i verste fall løfte på benet og "vanne" litt.

Men hvem er "de", da? Jeg synes at man, av respekt ovenfor dem som faktisk er allergiske for hund eller ikke liker hund, skal la hunden være hjemme uansett, jeg. For min del spiller det fint liten rolle om hunden sitter i bæremeis, vogn, veske eller går i bånd. Hunder er ikke tillatt på butikker og kjøpesentere, og sånn er regelen for alle. En hund er en hund.

Forøvrig ser jeg poenget med å bruke stroller i stedet for burtralle på utstilling. Men i de fleste andre sammenhenger synes jeg det er noe ordentlig tull, og synes vel egentlig også at det går litt over stokk og stein om man har så mange hunder at man MÅ ha dem i en vogn for å få med seg alle på en gang. Men det er nå min mening... Jeg er kanskje litt gammeldags der. En ting er hva som er praktisk, men en annen er hundehold slik det kan være hos enkelte i dag. Det blir liksom en prinsippsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, husker når halv-lillesøsteren min var liten på langturer i en slik sittevogn, så byttet hun og hunden på å være i den, han ville på død og liv sitte i den og ha "oversik", men det er mange år siden når han også var ganske liten, og han fikk bruke bena mesteparten av tiden. Skulle ønske jeg hadde noe bilder av det, for han virket så stolt der han satt i vognen som en konge mens han speidet. :P

Ellers har jeg sett slike vogner festet til sykkel der både unge og hund har sittet, sikkert når hunden er utslitt, er nok supert til det, men en trillvogn hadde jeg aldri kjøpt til en hund, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte skal dra hunden med på butikker, kafeer osv.

Vel kan det å feriere med hund på sommern være en utfordring med varme osv.

Men er det for varmt til å la hunden sitte i bilen, så får man vel finne på noe annet enn shopping?

Andre skal vel ikke trenge bli syke fordi jeg, som selv har valgt å ha hund med på ferie, skal på shopping!

I Tyskland er hunder helt vanlige på kjøpesentre.

Sært synes jeg.

Kunne ikke falle meg inn å dra med hundene på juleshoppinga liksom.

Hvilken glede har vel hundene av det?

I påsken for snart 2 år siden var vi på utstillingstur med hundene i Stockholm.

Etter utstillinga skulle vi være noen dager i Gøteborg.

Parkeringa på hotellet va opplagt sånn at vi måtte gå gjennom et stort kjøpesenter for å komme fra garagen til hotellet.

Idiotisk løsning.

Har vel skjelden følt meg så ille til mote som når vi gikk med hundene mellom parkeringsgaragen og hotellrommet via kjøpesenteret.

Selv om hundene går fot og ikke pisser inne, og det faktisk var fullt lovelig, så følte jeg at vi ikke hadde noe der å gjøre.

Trafikkmessig var det rent kaos utenfor hotellet, så å kjøre til utsiden og laste av hundene der medførte at vi omtrent ikke kom oss til ut derfra igjen.

Så det endte med at vi måtte finne parkering ganske så langt unna og gå mellom i stede.

Sier som andre.

Petstroller på utstilling må være en gjev ting for oss som har små hunder.

Er ofte jeg må ta bikkjene under armen for å komme velberga inn inn til ringen.

Og da hadde det jo vært en knakende kjekk løsning.

Men derfra til å kjøpe en sånn er veien laaaaaang... :w00t:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å kikket på finn etter saccovogner og liknende og kommer over disse barnevognene til hund. Kjenne jeg blir litt oppgitt når folk skal begynne å putte hundende sine i vogner og trille dem bortover veien istedet for å lufte på normalt vis. For min del har det ikke noe å si om det er en chihuahua/shiba eller en mops som sitter oppi der. Hunden kan gå selv...!

Jeg kjenner at jeg mest er dødelig fornærma over at shiba blir nevnt i samme kategori som chihuahua og mops, jeg! :D Jeg bruker sekketralle for å frakte ting inn og ut fra utstilling, og dersom det er helt hinsides trangt rundt ringen og jeg smittedråpene spre seg, tar jeg knertis under armen.

Jeg ville aldri giddi å hatt en hund som ikke gidder eller "kan" være med på lange turer, og som dermed hadde "passa" i en sånn vogn. De turene jeg går på egner seg ikke for vogn uansett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...