Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegave tråd

Margrete

Recommended Posts

Jeg sliter også litt med gaver:

Pappa: Sportsfreak, jobben er livet, har alt, ønsker seg snille barn, jeg føler at sportsutstyr blir litt kjedelig. Vurderer kanskje å kjøpe noe alkoholrelatert, dvs en konjakk eller lignende siden jeg faktisk er gammel nok til slikt snart.

Mamma: Hun ønsker seg abonnoment på bladet Isabella eller hva det heter, er dette en fin gave? Hun er lei av å få kjøkkenting bare fordi hun er damen i huset

Lillebror ( 14 år): Idrett er alt, ingenting over, ingneting ved siden av. Rommet hans består av sportklær, og jeg prøver iherdig å finne noe som er litt kult som han kan pynte seg i, men alt jeg kjøper er jo "homo" må jeg skjønne ( beklager hvis det treffer noen men det er sånn han formulerer det)

Mormor: Innrammet bilde av meg og morfar som gikk bort i sommer

Tante: Bodylotion

Kusiner 19 og 22 år, trenger litt hjelp der også, de går begge på BI og lever ikke noe dårlig liv av den grunn.

er det noen som har noen gode ideer?

Til resten av venninner skal jeg lage poser med hjemmelagde karameller og drops

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Jeg lurer på hva jeg skal kjøpe til en gutt på 17 og ei jente på 15. Gutten driver med kampsport og jenta spiller fotball.Og for sikkerhats skyld så skal dem også ha bursdagspresanger snart også.

Gi henne klær fra Kari Traa eller fotballnickers? Om de trener ute er det godt med diverse superundertøy eller ullundertøy. Eller en god sports-bh.

Niese1 (10): Hulebjørnens klan

Du vet at Hulebjørnens klan (bøkene ja?) inneholder "ganske" så detaljert beskrevne sex-scener?

Til venninnegaver synes jeg denne siden hadde mye kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennegjengen min i år skal få gavekort på kino. Dvs et kort med teksten om at jeg spanderer billetten på hele gjengen en kveld på kino. :)

Og Margrete. Har du lest Hulebjørnens Klan serien? Og er det greit for foreldrene at du gir bøker med et slikt innhold til en jente på 10 år? Som Poter nevner, så er det meget detaljerte sexscener beskrevet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva de liker. Kino, teater, konserter, sportarrangementer. Det er jo litt å ta av... Min mor som er litt eldre enn dine foreldre, synes Harry Potter er kult. :innocent:

Om du er usikker på hva slags arrengement de kunne tenkt seg billetter til, så får du skrive et personlig kort til de og invitere de med og dra sammen med de. Det trur jeg mange foreldre setter vel så stor pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mor og far: god parma skinke og pesto fra Italia, de fikk det når jeg var hjemme nå i November, men det var da deres "gave"

søster: to par øredobber og sminkefjerne/bodylotion

bror og dama: lerret med bilde av de med ungen som jeg tok i dåpen

tanteungen på 2,5: hello kitty regnstøvler, t-shorte med trykk og skilt til å henge på døra.

besteforeldre: kopper fra Roma (de ønsker seg alltid kopper så er veldig enkelt, kjøper bare fra alle steder jeg er innom haha)

resten av familien blir jeg bare med på foreldrene mine sine gaver da jeg hadde verken råd eller tid til å handle det inn før jeg dro tilbake til Italia. Av venninner har alle allerede fått gavene sine, noen fikk sjokolade, ei fikk parma skinke og bestevenn fikk masse småting + reise til London i en uke når jeg er tilbake i norge igjen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva familien skal få ja...

Bror (noen og 30+++)

Får som regel sokker og gensere fra meg med mindre han kommer med ønsker, har 0 ide iår også.

Kona til Bror

ingen ide, hun er norsklærer, har 2 barn, er russisk.

Barn 1 til bror

Enkelt: prinsesseting, prinsessting, prinsessting, hun har prinsessrom,klær,leker etc. og man får aldri nok prinsesseting

Barn 2 til bror

Er akkurat 1 år, så blir vel klær og leker ol. Mamma pleier å ordne for meg til babyer :lol:

Søss

Har egentlig alt, så har ca 0 ide

Mann til søss

Whiskey elsker, så pleier å gi noe i den sjangeren, ev noe Liverpool relatert :lol:

Barn 1

er 4,får no leker

Barn 2

Er 1 år og får klær

Mutter

Får bok om de beste skiturene i Vestfold (noe hun har ønsket seg), men hun har bursdag nå først også, så blir fakkelholdere da.

Sambo

Han er like oppfinnsom som alltid og får noen ps3 spill

Svigers

null ide, de har liksom alt

Tanta til sambo

Like liten ide :D hun har hund i det minste

Amiga

Halsbånd fra Kifani

Andrea(hunden til tanta hans)

Bein

ja,og da var det bare venner igjen.. :D herregud familien min har vokst :D ifjor ga vi sånne fotogaver, kopper, krus, kalender etc. Men vistnok var ikke bildet av Foxi så fint syntes de andre da.... :innocent:

Så iår får pent muttern hjelpe til å handle til mine søsken/hennes barn :P jeg er like fattig iår som ifjor så :lol:

Har tenkt litt på at vi kunne gitt gavekort på middag ute sammen etc, men vi har jo egentlig ikke råd til sånt, er jo alltids svigers som spanderer om vi går ut. Så ja, hva jeg skal gi til svigers er meg et mysterium, jeg skal jo også feire jul hos de :lol:

Selv har jeg kommet med et godt forslag til min familie, jeg ønsker meg tilskudd til å reise på handlingkurs i januar, så slipper de og hoste opp gavekort hos platekompaniet fordi jeg begynner å ha en god bunke av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I august var jeg på bakgårdsutsalg hos Ascheoug. Årets julegaver bærer litt preg av det. :innocent:

Mamma og pappa skal få et seksbinds verk med tittelen "norsk idéhistorie". Gudene vet om de noen gang kommer til å lese det, men i utgangspunktet tror jeg de syns det kan være veldig spennende, og de har jo kommet seg gjennom mange snåle bøker før, også. :lol: Bare fordi de er verdens aller, aller, aller beste foreldre har jeg lyst til å finne på noe mer til dem, et eller annet som er både personlig, koselig, internt, morsomt og vittig. Vi får se!

Søsteren min og kjæresten hennes (jeg får meg ikke til å si samboer, det høres så voksent ut, og hun er jo bare to år eldre enn meg :lol: ) får boka Magikeren av John Fowles, to nøkkelringer fra Legoland og en helt forferdelig telysestake jeg kjøpte i Roma - den ser ut som en sopp, også har den en nisse på toppen.

Onkelen min får boka Jeg forbanner tidens elv av Per Petterson, også tenkte jeg å kjøpe litt garn siden han nettopp har lært seg å strikke sokker.

Til morfar har jeg kjøpt bøkene Vekten av snøkrystaller og Det lengste svevet av Thorvald Steen. Jeg har bare lest den første, men den var litt koselig og fin, og jeg tror morfar kan like begge to.

Mormor skal få en fotobok med bilder fra Roma-turen vi hadde i oktober. :lol:

Og så skal jeg gi én venninnegave i år, men jeg har ikke helt funnet ut hva hun skal få ennå.

Og flere gaver skal ikke jeg gi i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare kjøpt 1 gave jeg :wub:

samboern får billetter til Top Gear sitt show i mars i julegave.

mamma og pappa får hvert sitt bilde, og mormor og morfar får t-skjorter.

hva gir jeg til en søster på 18 som har en dyr interesse (trial), og til en bror på 7 (snart 8) som ejg ikke aner hva liker.

og så har jeg 2 kusiner og en onkel som må ha en gave hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at Hulebjørnens klan (bøkene ja?) inneholder "ganske" så detaljert beskrevne sex-scener?

Og Margrete. Har du lest Hulebjørnens Klan serien? Og er det greit for foreldrene at du gir bøker med et slikt innhold til en jente på 10 år? Som Poter nevner, så er det meget detaljerte sexscener beskrevet der.

Uff, det hadde jeg jo glemt! Takk for at dere minnet meg på det. Så nei, Hulebjørnens klan blir liggende her til hun blir større!

Da tipper jeg hun får votter i stedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se... har kommet langt allerede :wub:

Gavene er fra både meg, guttene og mann:

Pappa: Genser, massasjepute, kalender med bilder av barnebarna hans.

Mamma: Kalender med bilde av barnebarna og ???

Mammas venn: Genser.

Svigers: Svigerfar får genser, begge får kalender av barnebarna, så må svigermor få en ting til.

Søster (30): Aner ikke! Hun er proff surfer og driver med IT, og kommer hjem i desember etter å ha tilbrakt 6 mnd i Mexico for å surfe.... ideer? Hun har ingen barn eller dyr. Hun får ogaå kalender med nevø-bilder, da.

Mann: Egenlaget fotobok med bilder fra bryllupet, genser, bok.

MiniYodel: Liten lektrisk bil, Stor elektrisk bil han kan sitte på, Egenlaget fotobok med bilder fra hans 2. leveår (han får en hvert år).

MikroYodel: ANer ikke enda.... han har så mye etter storebror så trenger liksom ingenting, men han må jo få sitt eget... han skal iallefall få en bank-konto med litt på som det skal spares et månedlig beløp på- slik som storebror har.

Venninde (30): Driver med hest og litt hund. Bor på gård. Aner ikke hva jeg skal gi. Ikke en stor gave, men liten oppmerksomhet. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hadde jeg jo glemt! Takk for at dere minnet meg på det. Så nei, Hulebjørnens klan blir liggende her til hun blir større!

Da tipper jeg hun får votter i stedet

Ha ha. Kanskje like greit med votter. Burde være 16 års grense på de bøkene... :wub:

Nå er jeg nesten ferdig med gaver! Fått kjøpt til alle venninner (kinotur til de fleste, og sokker til hun som bor et stykke unna), tante (damer er enkle, og ønsker seg alltid bodylotion og slikt dill) og gaverkort på G-Sport til kusine som ønsket seg treningstøy (det får hu handle selv).

Eneste som står igjen nå, er hundene, min mor og litt mer leker som skal ned til Fattighuset. Allerede kjøpt en blender, to sett ullundertøy fra Bjørn Dæhlie og et par små legosett. Håper noen blir både varme og glade av gavene. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som står igjen nå, er hundene, min mor og litt mer leker som skal ned til Fattighuset. Allerede kjøpt en blender, to sett ullundertøy fra Bjørn Dæhlie og et par små legosett. Håper noen blir både varme og glade av gavene. :wub:

Så koselig at du gir til Fattighuset :wub:

Lurer spesielt på hva jeg skal gi til mannen, svigers og svigerbror. Mannen er sportsinteressert, spesielt fotball, trener og er veldig glad i iPhonen sin :wub: Svigers har jo alt... de er glad i friluftsliv og forsåvidt kulturliv også. Har gitt dem et gavekort på kulturbegivenhet før og det falt i smak. Svigerbror er mekaniker og ærlig talt så kjenner jeg ham ikke noe særlig, så han er vel mest vrien. Tips? Kan også trenge tips på noe kult til et nyetablert par. De er unge og trenger jo det meste, men har lyst å gi noe som ikke er "kjedelig", om dere skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... Jeg trodde jeg var bortimot ferdig med julegavene jeg, men så glemte jeg jo det som i grunnen er vanskeligst å kjøpe... Jeg bør nemlig finne på noe til onkel, tante og mine søskenbarn (tre stk, to jenter (17 og 12) og en gutt (14, snart 15)). Det enkleste hadde i grunnen vært å finne på noe koselig som hele familien kan få sammen. De skal på skiferie i Alpene i vinter, noe de gleder seg veldig til! De har jo alt av skiutstyr og klær til det, men jeg vet ikke om det kanskje er noe de kunne fått allikevel i forbindelse med den turen? Ellers er de en nokså aktiv familie, veldig glad i fjellturer og å være ved sjøen om sommeren. Mor og eldstedatter er veldig glade i musikk, far er en vittig kar, eldstedatter er teatralsk, musikalsk og utadvendt, sønn er snill, glad i fotball og ellers en nokså typisk tenåringsgutt, mens yngstedatter er litt mer innesluttet og rolig. Hun spiller både fotball og piano, men er litt for redd for at de to eldre er flinkere enn henne, så hun tør liksom ikke helt å vise seg fram. Ellers er hun utrolig godtesjuk! Og veldig søt og snill.

Jeg har tenkt på at det hadde vært koselig å gi dem billetter til en eller annen forestilling eller konsert, men det baller fort på seg prismessig, og jeg lever tross alt på studentbudsjett... Så kanskje noen har noen andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... Jeg trodde jeg var bortimot ferdig med julegavene jeg, men så glemte jeg jo det som i grunnen er vanskeligst å kjøpe... Jeg bør nemlig finne på noe til onkel, tante og mine søskenbarn (tre stk, to jenter (17 og 12) og en gutt (14, snart 15)). Det enkleste hadde i grunnen vært å finne på noe koselig som hele familien kan få sammen. De skal på skiferie i Alpene i vinter, noe de gleder seg veldig til! De har jo alt av skiutstyr og klær til det, men jeg vet ikke om det kanskje er noe de kunne fått allikevel i forbindelse med den turen? Ellers er de en nokså aktiv familie, veldig glad i fjellturer og å være ved sjøen om sommeren. Mor og eldstedatter er veldig glade i musikk, far er en vittig kar, eldstedatter er teatralsk, musikalsk og utadvendt, sønn er snill, glad i fotball og ellers en nokså typisk tenåringsgutt, mens yngstedatter er litt mer innesluttet og rolig. Hun spiller både fotball og piano, men er litt for redd for at de to eldre er flinkere enn henne, så hun tør liksom ikke helt å vise seg fram. Ellers er hun utrolig godtesjuk! Og veldig søt og snill.

Jeg har tenkt på at det hadde vært koselig å gi dem billetter til en eller annen forestilling eller konsert, men det baller fort på seg prismessig, og jeg lever tross alt på studentbudsjett... Så kanskje noen har noen andre tips?

Hva med ett brettspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig sent ute i år i forhold til hva jeg pleier. Har kjøpt ca to og en halv gave til nå. Men, jeg vet hva de fleste skal få da, heldigvis.

Bror 1: vektkoffert, husker ikke hvor mange kg men det er manualer han kan velge vekt på selv.

Bror 2: Parfyme (i går kom han endelig med et ønske som ikke var helt bortinatta :D ).

Bror 3 m/samboer: Har ikke den fjerneste anelse ...

Søster: Røde oppbevaringsbokserting (til kaffe, sukker, pasta etc) fra Ikea som hun gnåler så mye om. :D

Mamma: Stavmikser med diverse stæsj til, og to ulike endestykker. Og så får hun adventskalender i år i tillegg.

Pappa med kone: Fin stearinlysholder/stakegreisus fra Black Design.

Onkel 1: Vin, tror jeg. Har det aller meste ellers.

Onkel 2 og samboer: Antageligvis noe fra Glassmagasinet, som det har vært i alle de år jeg har kjøpt gave selv til han (både med denne samboeren og forrige hehe).

Tante: Aner ikke.

Farmor: Hjemmelaget telys, duftoljer, m.m fra meg og søskenbarnet mitt

Søskenbarn, og god venninne: hun har en laaang ønskeliste på dragens hule, så blir noe derfra. Siden anbefales forresten, masse fint i smykker, stilige klær, pyntegjenstander etc. Blir nok litt til meg også hvis jeg skal bestille derfra. :ahappy:

Oppdrettere: Vin kanskje. Og da litt snillere enn i fjor, da fikk de ei vinflaske fast i en sånn hjernetrimsboks de solgte på bokhandel. Husker ikke hva de heter, men var veldig stilig og ikke så enkel å få opp. De elsker rødvin, rett og slett. Ellers så tenkte jeg på en rosa dummy eller en rosa dummy som er bæsjeposeholder. :D

Tore: HAH som om jeg kommer til å skrive det her! :lol:(men, sånn egentlig så aner jeg virkelig ikke ...)

TJ sin side får han ha styring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ett brettspill?

Det var et godt forslag! Men de har en del fra før, uten at jeg vet akkurat hva, og det eneste jeg kunne tenke meg å kjøpe er TP, men det er for det første som oftest nokså dyrt (i forhold til hva jeg hadde tenkt å bruke), og i tillegg tror jeg nesten at de må ha det fra før...

Jeg fant ut at jeg gjør det så enkelt og greit som å kjøpe to gode filmer og litt godteri ved siden av. De er veldig glade i filmer alle sammen, men har et særdeles beskjedent DVD-utvalg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg skulle gjerne hatt tips til billige, trygge og gode nettbokhandlere for å kjøpe bøker på norsk, på forhånd tusen takk for hjelpen :lol:

capris.no

Rimelig, godt utvalg, kjapp og billig levering. (Gratis frakt over 200 kr tror jeg, ellers saa lurer jeg paa om ikke de har gratis frakt i desember.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bok fra bokkilden idag, jeg. Faktura lå i pakken, og gratis frakt. Kjempefornøyd ;) Kom på fem dager. Frakt var gratis selv om denne boka bare kostet 148,-

Lillebror får dermed boka "Bæsj" til jul... :lol:

Jeg er forøvrig nesten ferdig med gaver for i år jeg. Blir ikke så mange som det vanlig vis er, studentbudsjettet er liksom ikke sånn skyhøyt. Men jeg har kjøpt/skal gi følgende gaver:

- Til lillebror på 3,5 år: Boka "Bæsj" og et genser med print av ett eller annet han liker. Jeg regner med boka slår an, da man trygt kan si Nicolai er i "bæsjealderen"... :lol:

- Til lillesøster på 19: Reisebaggasjevekt, siden hun skal ut og reise i tre måneder etter jul, og en varm, stilig strikkegenser i merinoull, siden hun er så fryktelig dårlig til å kle seg i kulda!

- Til mamma: ullundertøy fra Kari Traa

- Til pappa: Presskanne fra bodum, siden kaffetrakteren tok kvelden

- Til farmor: Selvgående sausevisp (måtte bare gi henne denne.. hehe. Morsom oppfinnelse!)

- Til svigers: Det samme som til farmor

- Til venninner: "The beauty enclopedia" - sminkesett med guide til hvordan man legger den på

- Til kjæresten: Hotellopphold i Stockholm en helg, jeg spanderer :) Han har alltid hatt lyst til å dra dit

I år er det altså bare de nærmeste som får gaver av meg. Oppdretter, tanter osv. får nok vente på seg. Jeg har egentlig aldri kjøpt til tanter og onkler eller søskenbarn, da jeg har en veldig stor familie. Har 14 søskenbarn liksom. Men heldig vis kjøper moren min mye gaver til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt to bøker på capris.no, med gratis porto i desember. Veldig lave priser, den ene boka kostet 61 kroner, i bokhandel hadde jeg betalt 179 kroner. Fatter ikke at de får det til, men jeg er likeglad, hvorfor betale mer for det samme?

Jeg har igjen julegave til pappa, men håper å få klemt noen ønsker ut av ham i helga.

Min svoger skal få gavekort på XXL, for han trenger diverse idrettsutstyr - også har jeg kjøpt en billig susp på ebay til ham, just for the fun of it.

Jeg er veldig usikker på hva min søster skal få. Hun ønsker seg ingenting, og jeg vil gi henne noe fint som takk for masse god hjelp i min krisehøst. Jeg synes smykker er vanskelig å kjøpe, og jeg vil gi noe mer personlig enn gavekort i favorittbutikken. Kanskje jeg skal dra henne med på noen (gulp) shoppingsenter i morgen for å få henne inspirert?

Lille nevø blir nok skuffet over sin favorittante i år, for jeg synes han har mer enn nok leker, så han skal få en bok i stedet - og varmt undertøy, for det sa mamma'n at han trenger. Boka er den første HP-boka, han har ikke lest de, men jeg ser jo at andre barn i hans alder koser seg med de, så jeg forsøker.

Jeg har ikke så god råd nå, og får trolig enda verre økonomi til året, så jeg kutter litt ned på gavestørrelsene i år, og har vurdert å droppe noen gaver. Men det må jeg i så fall ta med de det gjelder, for da synes jeg det blir feil å få noe av dem også. At vi heller kan finne på noe koselig sammen, sette av en dag til god mat og hyggelig lag.

Også har jeg veldig lyst til å gi en oppmerksomhet til svigers, jeg er veldig glad i dem enda, og vil gjerne vise det, håpe at vi ikke mister all kontakt framover. Men det føles mer riktig å gi en juleblomst eller noe sånt, enn personlige gaver. En blomst er en hyggelig hilsen, en gave er en gave, og jeg vil ikke at de skal føle det er forventning om bytte av gaver, for det er det ikke. Jeg vil bare ringe på døra nærmere julaften, ha med en hyggelig ting, gi de en klem, felle noen tårer, og fortelle at svigermor er verdens beste svigermor... Blomster står ikke i stil til dårlig råd, så om noen har andre tips tar jeg imot de med takk - det er snakk om tre sviger-enheter, så da blir vel tre fine blomsteroppsatser brått en tusenlapp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har jeg veldig lyst til å gi en oppmerksomhet til svigers, jeg er veldig glad i dem enda, og vil gjerne vise det, håpe at vi ikke mister all kontakt framover. Men det føles mer riktig å gi en juleblomst eller noe sånt, enn personlige gaver. En blomst er en hyggelig hilsen, en gave er en gave, og jeg vil ikke at de skal føle det er forventning om bytte av gaver, for det er det ikke. Jeg vil bare ringe på døra nærmere julaften, ha med en hyggelig ting, gi de en klem, felle noen tårer, og fortelle at svigermor er verdens beste svigermor... Blomster står ikke i stil til dårlig råd, så om noen har andre tips tar jeg imot de med takk - det er snakk om tre sviger-enheter, så da blir vel tre fine blomsteroppsatser brått en tusenlapp...

Bake noe eller gi noe annet spiselig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...