Gå til innhold
Hundesonen.no

Int. utstilling i Poznan


HHC

Recommended Posts

Ja, da kan endelig jeg lage en liten tråd her inne. Vi har nettopp(!) kommet hjem. Mens alle andre har vært i Herning og Växjö slo vi til med en tur til Poznan i Polen (der WDS var i 2006). Hadde med meg min nybakte NUCH og hans halvsøster H. West Side Story som straks fyller 9 år. Litt usikker på forventningene før turen, så de var litt "gjøre det bra", uten at vi helt visste hva det var.

Messeområdet var stort, og ringene var fin størrelse på. Lørdagen dømte dommer Andrezj Stepinski Flatcoated. Aris vant championklassen med CWC/CAC, men i og med at man nå trenger 3stk ble han ikke polsk champion av det. Men han ble derimot plukket ut som CACIB-vinner like etterpå :lol: Fra 0 til 3 CACIB på 1mnd liksom :) Litt senere var det tid for gamla, tiltross for sine snart 9 år påmeldt i championklassen - som hun vinner! Dommerkommentar: Can't believe she's 9 years old ;) Og jammen tar hun ikke CACIB og blir INTERNASJONAL UTSTILLINGSCHAMPION! :P:P

Okei, det er ikke min hund, men det er nær familie og jeg fikk stille henne til denne tittelen, kjempe morsomt! I best i rasen trekker jammen prinsen min det lengste strået og står igjen som rasevinner!

Gruppedommeren var totalt ukjent og med BIS baby, puppy, junior og veteran med maaange raser tok det tid. Men jeg hadde tidligere sagt at jeg gjerne ville se litt på finalene når vi først var på en såpass stor utstilling. Desverre kom jeg litt sent på plassen min i oppsamlingen, og bikkja stod som en sekk da dommeren skulle se på han. Dermed var jeg forberedt på å bli kastet på hue og ræva ut (rett og slett) av gruppa. Men prinsen ble faktisk plukket ut til en semi på 6 hunder han. Superfornøyd!

Denne dommeren beholdt ikke 6 men sa takk til 2 stk før han plasserte, og da vi stod igjen blant 4 hadde turen allerede betalt seg x10 for min del. Begge spanielene ble plassert som 3 og 4, og jeg stod igjen med den fineste goldenhannhunden og tenkte "Jaja, 2BIG er jo j*vlig bra" - men vi VINNER GRUPPA!! :P :P

Hadde mest lyst til å kaste meg rundt halsen på dommeren, men behersket meg litt, høhø... I BIS var det kun små hunder som tok plasseringene, og jeg var jo mer enn fornøyd med dagen. Men det hele toppet seg da en dommer kom bort etter BIS for å kikke nærmere og si at han syntes MIN hund var den fineste i BIS. OH-MY-GAAD! :P

IMG_6754.jpg

Det fine med søndagen var at vi ikke hadde noe press eller forventninger, hadde jo fått alt vi hadde turt å håpe på + MYE mer på denne turen. Men Aris fortsetter den gode trenden med å vinne championklassen for dommer Zdenka Jilková. Denne dagen skulle tispene bedømmer før man hadde beste hann/tispe (Nei, ikke kunne de engelsk og ikke var de helt enige med seg selv om rekkefølgen på ting...) Dermed var det inn med den nybakte int. championen, dommeren var helt betatt og spurte 4-5 ganger om denne damen virkelig var snart 9 år? Og gamla vinner enda en championklasse foran de unge hun :P Det holdt desverre ikke helt inn, men et res.cacib ble det.

Arisen derimot tok enda et CACIB og ble dermed Polsk Vinner 2010 også. Ikke nok med det - Best i Rasen, IGJEN! Etter litt diskusjon ble vi enige om å bli igjen til gruppa selv om det innebar at vi ikke rakk fergen vi hadde bestilt og dermed måtte kjøre hele natta via Tyskland. Gruppedommer var gårsdagens rasedommer - intet mindre. Og jammen ble vi ikke BIG.2! :P

Kort oppsummert på 2 hunder: 4CWC (av 4 mulige), 3 CACIB (av 4 mulige), 2 BIR (av 2 mulige) 1 Vinner-tittel (av 2 mulige) + BIG og BIG2.

F-O-R E-N H-E-L-G ! !

IMG_6768.jpg

IMG_6744.jpg

BIS-finalen lørdag

IMG_6910.jpg

Med gruppevinner pokalen + vinner rosett og bir rosett - oppstillingen kunne vært mye bedre da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemoro - gratulerer så masse!

Jeg ble jo rent fristet til å tørre en sånn tur selv en gang..

Hvordan var det på utstilling der? Vanskelig å finne fram, gjøre seg forstått? Etter hva jeg har hørt skal polen være relativt hundevennlige i alle fall.. Men bilistene livsfarlige.. :)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemoro - gratulerer så masse!

Jeg ble jo rent fristet til å tørre en sånn tur selv en gang..

Hvordan var det på utstilling der? Vanskelig å finne fram, gjøre seg forstått? Etter hva jeg har hørt skal polen være relativt hundevennlige i alle fall.. Men bilistene livsfarlige.. :)

Susanne

Ja, det er nesten verdt et eget innlegg med erfaringer. Kommer om få minutter i tråden jeg lagde med spørsmål under utstilling :P

Takk for alle gratulasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemoro - gratulerer så masse!

Jeg ble jo rent fristet til å tørre en sånn tur selv en gang..

Hvordan var det på utstilling der? Vanskelig å finne fram, gjøre seg forstått? Etter hva jeg har hørt skal polen være relativt hundevennlige i alle fall.. Men bilistene livsfarlige.. :)

Susanne

Ja, det er nesten verdt et eget innlegg med erfaringer. Kommer om få minutter i tråden jeg lagde med spørsmål under utstilling :)

Takk for alle gratulasjoner :)

Lurte litt på det samme selv :P *løpe inn å lese*

Ellers stort grattis med resultatene! Det er knall morro når det går så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...