Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis man skulle valgt ut hunder man ikke ville ha


pippin

Recommended Posts

Hmm liker generelt ikke små hunder :)De må liksom rekke over knærne på meg, ellers blir det fort slik at jeg tråkker på de :wub: Og hender jeg snubler i de jeg har nå :P

Men ingen regel uten untak, jeg har noen små raser jeg også syntes er fine :P

Stort sett så liker jeg korthårete hunder best, men også noen med skikkelig lang pels :banana:

Vil helst ikke ha hunder som har masse hengeskinn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Jeg liker også helst hunder som når meg minst til knærne. Vet ikke helt hvorfor men tror det er fordi jeg ser for meg at de tåler mer. Slik at de ikke blir så "skjøre" på en måte.. :wub: Vanskelig å beskrive.. :banana: Hunder som har litt størrelse rett og slett, men ikke FOR store heller.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hadde en mor blitt dønn fornærmet om jeg sa at jeg ikke liker barn? Det er ingen her som har sagt at de misliker DIN hund eller et annet individ. Det er en VISS forskjell.

Ja, jeg ser den... Men for å si det på en annen måte: Jeg ville aldri skrivd på et barneforum at jeg syns barn med svart hår var ekle. Men det er vel fordi jeg selv ikke får noe ut av å rakke ned på ting andre liker. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri når jeg først svarte i denne tråden hadde jeg trodd at det skulle utvikle seg en slik disuksjon. Å slenge dritt og galle om andre sine hunder var aldri hensikten så vidt jeg forstod. Jeg postet her for å si helt enkelt hvilke raser som jeg ikke kunne tenkt meg kun pga utsende. Det ser jeg ikke noe galt med. Ja det fins ulike måter å formulere det på. Om noen fant noen av mine komentarer sårende og ble lei seg så får de bare sende meg en pm så kan vi evt ta det der. Selv syntes jeg der og da at jeg formulerte meg greit, men når stemningen blir slik som dette så kan jeg også se rom for tolkninger som er litt mer harske. Jeg brukte ikke på noe tidspunkt ordet stygg, da jeg ikke med hånden på hjertet kan si at jeg finner noen raser direkte stygge. Du kan alltids finne et bilde eller en representant for alle raser som smelter hjertet ditt om du leter. Og med det trekker jeg meg ut av diskusjone da etter min mening denne tråden nå har glidd ut av kontroll fra alle sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporter inn innleggen som du syns ikke står iforhold til reglene, hvis de er så ille.

Det går an å ta dette opp uten å frike helt ut og banne og styre. Det blir så overdrevet. Drittunger.. :banana: hvem er det du kaller det egentlig? Man tror jo det gjelder alle som har skrevet i tråden. Bedre å ta det opp direkte med de det gjelder da, eller rapportere inn.

Er det regler for å ikke såre noe i tråder som lages og svar som gis, hadde vel veldig mange aktive brukere blitt rapportert inn, slik som det blir skrevet her til tider, ja regelrett uhøflige svar. Da er det ikke akkurat så viktig hvordan folk føler seg virker det på noen, det må man tåle på et offentlig forum mener de, eller ikke spør om det og det, da ber du om det.

Sorry OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporter inn innleggen som du syns ikke står iforhold til reglene, hvis de er så ille.

Det går an å ta dette opp uten å frike helt ut og banne og styre. Det blir så overdrevet. Drittunger.. :banana: hvem er det du kaller det egentlig? Man tror jo det gjelder alle som har skrevet i tråden. Bedre å ta det opp direkte med de det gjelder da, eller rapportere inn.

Er det regler for å ikke såre noe i tråder som lages og svar som gis, hadde vel veldig mange aktive brukere blitt rapportert inn, slik som det blir skrevet her til tider, ja regelrett uhøflige svar. Da er det ikke akkurat så viktig hvordan folk føler seg virker det på noen, det må man tåle på et offentlig forum mener de, eller ikke spør om det og det, da ber du om det.

Sorry OT.

signerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å dra frem et par eksempler:

>klipp<

Bedlington terrier

Når jeg ser bilder av dem, synes jeg de er himla stygge/rare, aldri sett en i virkeligheten.

>klipp>

Terriere

Mange av dem er for lave (liker store hunder!), og for.. stygge :banana:

Pekingneseren synes jeg ser veldig skummel ut med det svarte ansiktet inni alt håret,og de jeg har sett har fått meg til å få creeps pga bevegelsene man ser iforhold til hvordan alt håret er på dem...Jeg ville aldri hatt en pekingneser nei,de er skremmende! :-P

Jeg får en følelse av at en hybelkanin har blitt en levende mutasjon med et sort ansikt inni der som lager gremlingslyder...og stirrer!Wæh!

Alle typer nakenhunder :wub: Ufyselige. Akkurat som stygge hårløse katter, det er ekle dyr etter min mening :P

Jeg liker heller ikke utseendet på puddler eller miniatyrhunder som er formklippet som en bløtkake eller ser ut som en haug marshmellows i bånd.... Usj! Da er de stygge og unaturlige. Men en puddel med relativt kort men vilter og naturlig pels er fin.

Nei, hvorfor skulle noen bli fornærmet av at andre sier at hundene deres er FOR stygge, er så stygge at de er skumle og skremmende og gir deg the creeps, eller ekle dyr? Sånt er da helt normalt å gå rundt å si om andres bikkjer?

Så hadde en mor blitt dønn fornærmet om jeg sa at jeg ikke liker barn? Det er ingen her som har sagt at de misliker DIN hund eller et annet individ. Det er en VISS forskjell.

Det er en viss forskjell på å si "jeg liker ikke barn", og "barn er stygge, ekle, skremmende og kommer til å gi meg mareritt", ja.. Helt riktig det.

Og siden folk tydeligvis er sarte her så kan man jo da lavære å kalle hunder "kvalme/til å spy av/forferdelige stygge" osv.. Dette går da ikke på enkeltpersoner, men utseende på hunder. Så hvorfor det ikke skulle være lov å si sin mening om det ser jeg ikke grunnen til. Får man ikke lov til å diskutere andre ting man synes er stygge å da eller? Noen kan jo ta seg nær av dette også :P

Så hvis jeg sier at jeg syns hunden din er så stygg at jeg blir kvalm, så tar du deg ikke nær av det? Går jo ikke på deg som enkeltperson det, det går på utseendet til hunden din..

Greia med sånne tråder er at de eskalerer - og det ser vi jo i denne tråden også. Istedetfor å holde seg til å si at "den og den rasen tiltaler meg ikke utseendemessig", så kommer man med karakteristikker som de jeg har sitert over her - og det er både uhøflig, ufint, ufølsomt og unødvendig. Så jeg er enig med Emma, grow up..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaha,det er ingen som har BESTEMT at folk ikke skal bli såret,men jeg ser bare ikke problemet,det er min mening og jeg kan ikke se at det er noen vits i å bli fornermet,men det er som sagt min mening.Det går an å lese andre steder,et diskusjonsforum burdte ha aksept for smak og behag,og meninger i den ene eller andre retninger.

Derfor har også de som mener tråden er dum og teit og ufyselig lov til å mene hva pokker dem vil,men vi andre som ikke ser problemet har lov å mene at det er å overreagere...Jeg mener det er å overeagere voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne: Hvorfor skulle jeg ta meg nær av at du sa du syntes hunden min var stygg? Det som teller er hva JEG synes. Jeg driter da vel i hva du mener. Man har ikke hund fordi man vil at andre skal like utseende på den.

Denne tråden eskalerer jo fordi dere synes vi er så himla ufine som sier meningene våre. Kommer med hysteriske anfall og kaller oss drittunger osv.. vet ikke helt hvem som er ufine her jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er enig med de som synes denne tråden egentlig er litt unødvendig. Det er mange hunderaser som jeg ikke kunne tenkt meg, men jeg har virkelig ikke behov for å skrive det i en tråd. Skjønner ikke helt hvorfor noen skulle ha interesse av å vite hvilke hunder jeg ikke vil ha :P

Jeg har selv opplevd med forrige lundehunden å få høre at det er en søppelrase som absolutt bare burde være utryddet, som var innavlet og grusom. Og ikke var de fine heller. Det traff meg mildt sagt som et slag rett i magen. For når den personen snakket om lundehund på den måten, så snakket hun jo om Ulrik, ikke sant? Jeg vet rasen har en lang vei å gå, at det er en del problemer osv, men man må tenke litt på hvordan man ordlegger seg og ha litt forståelse for at folk er forskjellig.

Forsåvidt så har jo begge mine blitt nevnt. Bichon er nevnt og det er nevnt at skal man ha liten hund kan man heller skaffe seg en katt. :lol: Tåpelig utsagn synes jeg, men jeg må nå bare le av det. Neh, setter meg godt tilbake med "kattene" mine og kooooser meg med dem heller jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som berettiger denne tråden?

Tjaaaaaaa - cutefaktoren er høy - sier sies. Om vi etter dette har større forståelse for hva "cute-faktor" består i? Det kunne jo vært NOE.

Samme for meg.

Det blir mer provoserende når folk bruker ordet "drittbikkje" UTEN hermetegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kun skulle sett på utseendet til en hund, så er det faktisk ingen raser jeg absolutt ikke ville hatt.

Jeg syns samtlige raser har ett eller annet ved seg utseendemessig som er tiltrekkende på en eller annen måte. Kan ikke si at noen raser er direkte stygge eller ekle. Jeg syns sikling er ekkelt, men det har da ikke med utseendet på hunden å gjøre siden det er de færreste som har sikkel hengende 100% av tida. Og det at jeg syns sikkel er ekkelt har mer med at jeg må vaske der bikkja har sikla enn at bikkja er stygg når den sikler.

Så skulle jeg utelukkende gått etter utseendet på en hund så kunne jeg hatt all verdens hunder... men det er så mye mer som spiller inn når jeg velger vekk hunder. F eks gemytt, størrelse, jaktinnstinkt, pelslengde.

Altså, jeg kunne ikke tenkt meg en Chihuahua, Pomeranian, Cavalier, Mops eller Fransk Bulldog. Samtlige av de rasene syns jeg kan være søte, men samtlige er også for små etter min smak, eller har ting ved seg som gjør at de er utelukket fordi jeg ikke ønsker å støtte avl av hunder jeg mener er dårlige helsemessig sånn jevnt over. Jeg er ikke villig til å bruke mange tusen kroner (opp i mot 20-30 000,- for FB) for å gamble på om jeg får en hund som kan vaske seg selv i rompa eller klarer å puste normalt om man vil gå litt lengre turer enn bare en runde i hagen.

Det er slike ting som gjør at jeg velger bort raser, ikke utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, denne tråden falt visst litt uheldig ut. Det hadde jeg ikke trodd da jeg svarte tidligere. Trodde virkelig folk ville se de smileyfjesene jeg satte opp "for å ta brodden av" det jeg skrev.

Personlig tar jeg meg ikke det minste nær av det hvis noen uttrykker at de ikke kan fordra den rasen jeg har valgt. Jeg trekker på skuldrene ganske enkelt, og det er det. Jeg elsker rasen, og hva andre mener om den er egentlig meg helt likegyldig - det går ikke inn på meg i det hele tatt. Hver sin smak, helt greit og helt naturlig! Man kan ikke forlange at alle skal like det samme.

"Noen liker mora, noen liker dattera" heter det jo :lol:

Ikke ta ting så høytidelig. Jeg tolket tråden som lett tidsfordriv, ikke blodig alvor - derfor var heller ikke det første svaret mitt "blodig alvor".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ingen raser jeg på død og liv synes er stygge og ekkle. Alle rasene er ikke direkte pene, noen er utrolig kule, søte mm. Hadde disse rasene hatt et "perfekt lyne" hadde jeg vell kunne sett meg selv med de fleste raser. MEN det er mange raser jeg ikke kunne tenkt meg pga av temperament, lynet, hvordan hunder er osv... (som f.eks de gneldrete terrierene, de utrolig vimsete og dumme setterene osv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel langt flere hunder jeg IKKE kunne tenke meg, enn de jeg faktisk har lyst på.. Men å sitte å gni det inn å kanskje såre folk som har disse rasene? Nei hvorfor skulle jeg det? Alle er forskjellige, og alle har et forskjellig syn på hundehold, mål, ambisjoner og hvor mye tid og energi de har på sitt hundehold. Og da vil en rase som passer for en ikke passe for en annen.. Sikkert mange som ikke liker min bartehund, og det synes jeg faktisk er helt flott jeg.. Ønsker ingen eksplosiv utvikling på rasen min :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jah, jeg syns dette er bare en dum link. En berner ?! Hva er vel ikke søtere enn den. Sikle hunder er bare nydelige og sjarmerendes, alle hunder er søte bare på sin måte, en mops f.eks den er så stygg at den er søt :P

Chinese Crested er jo fin, naken men søt :lol:

OSV.

Alle er søte, det er noe med alle hunder som er søte.

Viss dere syns en hunderase er stygg, hva syns den hunden/ hunderasen om dere da ? MEGASTYGGE ?! Eller rare ?

Følte jeg måtte få dette med, og det med stygg ikke ta det personlig for det er bare ett eksempel, jeg dømmer dere ikke etter utseende nå, bare at dere kaller andre hunder stygge.

:lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...