Jump to content
Hundesonen.no

Sele

Monica123

Recommended Posts

Jeg har en sele av merket Richo og er ikke fornøyd med den da spennen går opp å selen må strammes flere ganger på turen :)

Den gnager også i pelsen på sidene så pelsen blir slitt..Jeg har en collie og vil gjerne ha en polstret sele så den ikke gnager inn i pelsen hennes og sitter skikklig..

noen som har en sele de kan anbefale?

Den skal kun brukes til tur gåing :)

Hmm... Jeg tror jeg ville brukt en sele med nylon innerst mot pelsen, da det er mest skånsomt. Ville kanskje anbefalt deg Y selen til hurtta. Den andre modellen har litt lett for å ligge rett bak frembeina og gnage, hvertfall gjør den det på mine hunder. På Midas bruker jeg også den trixieselen med fleecefór, den er veldig myk og god, og jeg er kjempefornøyd med de selene. Jeg er bare usikker på om fleecen vil slite på colliepelsen...

Link til trixieselen

Link til hurtta selen

www.vibri.com :) Veldig bra kvalitet og service.Flotte produkter da du bestemmer selv hvordan det skal se ut.Har brukt mi nesten hver dag over 1 år nå er like så fin.Tross badet mye i den og vasket den masse i maskina.er Y sele så er behagelig for hunden også.

Undertegner den.

Raksha her inne kan vel uttale seg om hvordan den er til collie? Hun brukte den jo til Aro :)

Er det noen som har link til webmaster selen?

Hadde vært fint om Raskha her inne kunne fortalt litt om sin erfaring om selen siden hun har en collie :)

Til dere andre skal sjekke ut de andre linkene også og tusen takk for masse forslag :)

Er vel ikke halvnome, men en H-sele, og den eneste typen vi bruker her i huset. :) (bortsett fra til snørekjøring, da er det nome)

En H-sele er en slik som man bruker til trekk, altså på en måte nome, men H istedenfor X.

Et eksempel er jo Non-Stop-selen.

Men skjønner at du ikke mener det er en halvnome, da det også er betegnelse på slike typiske sporseler, som har X-rygg, men kortere en "hel"nome.

Troll selv, kaller den visst for en multisele :)

Jeg er veldig glad i Y-seler, eneste jeg bruker på trekkdyret, har til nå brukt Trixie, super sele, men den tar litt pels, så jeg bytter nå til Hurtta som har annen foring i håp om å slippe det.

Har også webmaster sele(Den gamle modellen da, hvordan den nye er vet jeg ikke), personlig er jeg ikke så glad i den, men den funker vel helt greit til rolig turbruk.. Minsten aka trekkdyret hater den sela(Den er ikke foret, så blir nok ubehagelig for han som trekker mye), så her brukes den kun på den evig rolige gamlingen som ikke trekker overhodet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

• Create New...