Gå til innhold
Hundesonen.no

Leilighet i Oslo eller der omkring for oss med hunder.


ida

Recommended Posts

Huset vi bor i skal rives og vi må ut før jul. Satte en annonse på Finn, men har ikke fått et eneste seriøst svar. Har sendt femtenmillioner mailer på annonser og fått tre beklagersvar. I morgen skal vi på visning på et lite hus på Jar, men jeg kjenner på meg at de også vil ha en enslig kvinnelig usynlig pendler. Er det noen her inne som vet om noen som kjenner noen som har et sted å leie ut til en liten familie med mamma i fast lærerjobb, tenåringsdatter på videregående og to hunder som ikke gjør så mye ut av seg i heimen? Ikke fester vi, eller gjør hærverk, men vi bor der vi bor og vil gjerne kunne kalle stedet vi sover til hverdags for HJEM. Nå begynner jeg å få bittelitt panikk :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Det er dessverre vanskelig å finne noe i Oslo-området når man er hundeeier :blink: Håper dere finner noe!

Jeg er litt i samme situasjon nå, vi må finne noe om kort tid - jeg må få satt ut annonse og ringe/maile rundt... Så gjenstår det å se hvor stor etterspørsel det er etter student med to hunder :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt ut annonse på Finn? Jeg fikk mange napp da jeg la ut selv. En del av de som synes det er OK med hund ser igjennom "ønskes leid" i stede for å sette ut selv.

Lykke til!

Ja, for flere uker siden. Null seriøs respons :console: Takk for lykkeønskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan du har det.... Er i samme situasjon for tiden, selv om det kun er meg som skal flytte. Og jeg bor i tillegg på en mindre sted (Hadeland), men sliter fremdeles med å finne et sted som aksepterer hund....

Men stå på og ikke gi opp! Lykke til! :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset vi bor i skal rives og vi må ut før jul. Satte en annonse på Finn, men har ikke fått et eneste seriøst svar. Har sendt femtenmillioner mailer på annonser og fått tre beklagersvar. I morgen skal vi på visning på et lite hus på Jar, men jeg kjenner på meg at de også vil ha en enslig kvinnelig usynlig pendler. Er det noen her inne som vet om noen som kjenner noen som har et sted å leie ut til en liten familie med mamma i fast lærerjobb, tenåringsdatter på videregående og to hunder som ikke gjør så mye ut av seg i heimen? Ikke fester vi, eller gjør hærverk, men vi bor der vi bor og vil gjerne kunne kalle stedet vi sover til hverdags for HJEM. Nå begynner jeg å få bittelitt panikk :aww:

Enkelt: Da overtar dere bare leiligheten på Bislett som "Labbis" bor i når hun flytter ut. :blink:

Var ikke det lurt, da? :console::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan flytte inn hos meg for en stund? Minste jeg kan gjøre etter at jeg halvveis bodde hos dere i noen år :console: Og det er jo nesten i Oslo-området, bare sånn 6-7 timer med tog. Nattpendling! :blink:

...håper det ordner seg for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine rfaring er at det er lettere å få napp om du ringer, ikke sender mail. Jeg sendte sikkert 50 mail, før jeg ringte på en. Den fikk jeg :aww:

Ikke så lett å ringe, når man sliter med en til tider ****** tlf-angst(som jeg gjør) og alt bare knytter seg i magen, ved å ta en liten tlf til noen... :console: Dessuten formulerer jeg meg mye bedre skriftlig.... :blink:

Beklager OT, men tenkte bare å nevne det.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi var og så på verdens hyggeligste dukkehus i dag. Er vi heldige blir vi snart Bæringer igjen. Smiska det vi kunne, uten at det ble påfallende, håper jeg :-) Setter inn en annonse i Aftenposten, hvis vi ikke får denne. Er litt sliten av hele greia, jeg. Det er da så koselig med hunder, skjønner meg ikke på utleiere jeg, altså :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi sleit litt med det vi også. Vel å merke før vi fikk inn valpen. Forrige hunden ble liksom med på lasset med meg da vi flyttet til sambo. Det var egentlig ikke lov med husdyr der, men en golden var liksom ikke så farlig. :blink:

Her vi bor nå var vi verdens heldigste. Huseier har selv hund og driver med hest, så det var'ke no' problem da jeg sa at jeg skulle ha valp med tiden på visningen. :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi var og så på verdens hyggeligste dukkehus i dag. Er vi heldige blir vi snart Bæringer igjen. Smiska det vi kunne, uten at det ble påfallende, håper jeg :-) Setter inn en annonse i Aftenposten, hvis vi ikke får denne. Er litt sliten av hele greia, jeg. Det er da så koselig med hunder, skjønner meg ikke på utleiere jeg, altså :console:

Ååh da krysser vi fingre og tær og poter og ører og... ja - det som er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi var og så på verdens hyggeligste dukkehus i dag. Er vi heldige blir vi snart Bæringer igjen. Smiska det vi kunne, uten at det ble påfallende, håper jeg :-) Setter inn en annonse i Aftenposten, hvis vi ikke får denne. Er litt sliten av hele greia, jeg. Det er da så koselig med hunder, skjønner meg ikke på utleiere jeg, altså :console:

Krysser alt vi har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi var og så på verdens hyggeligste dukkehus i dag. Er vi heldige blir vi snart Bæringer igjen. Smiska det vi kunne, uten at det ble påfallende, håper jeg :-) Setter inn en annonse i Aftenposten, hvis vi ikke får denne. Er litt sliten av hele greia, jeg. Det er da så koselig med hunder, skjønner meg ikke på utleiere jeg, altså :console:

Krysser alt jeg har og ønsker lykke til.... :blink:

Selvfølgelig er det koselig med hunder, men ikke alle utleiere som forstår det desverre... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, krysser fingrene! Er det et lavt brunt hus med hvitt listningsverk (sånn som de har i Vallhall-serien vet du!), og klyngroser som klatrer opp langs veggene??

Håper dere får det! Skjønner heller ingenting, hunder er jo koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men det handler jo ikke om at hunder er koselig eller ikke. En som leier ut vil jo såklart tjene penger på det, og ha så lite slitasje på det som leies ut som mulig. Samt ja, det finnes jo ekstreeeemt allergiske mennesker som er gode leietakere og som de kanskje mister som kunder i fremtiden om det har bodd dyr der, vil jeg anta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men det handler jo ikke om at hunder er koselig eller ikke. En som leier ut vil jo såklart tjene penger på det, og ha så lite slitasje på det som leies ut som mulig. Samt ja, det finnes jo ekstreeeemt allergiske mennesker som er gode leietakere og som de kanskje mister som kunder i fremtiden om det har bodd dyr der, vil jeg anta.

Vi vet det,da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...