Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til blødende operasjonssår

Mari

Recommended Posts

• Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Ok. Hun er hjemme igjen! Yay! Veterinæren mente det var hevelse i forbindelse med de to operasjonene, han tror ikke det er ny blødning.

Grunnen til at hun har bleke slimhinner er pga blodtapet. Vi skal følge med henne i natt og prate med veterinæren igjen i morgen.

Jeg hadde for øvrig misforstått. De fant ikke årsaken til blødningen hennes da de åpnet henne i går. Men de satte nye ligaturer uansett. Han sa det var veldig rart. Ikke veldig betryggende for min del må jeg innrømme, hva om hun blør enda?

Jeg skal legge ut et bilde av magen og hvor stor den var i morgen. Nå er jeg helt utslitt kjenner jeg, og det spørs om det blir en lang natt. Det har vært altfor mye action i livet mitt de siste ukene.

Men hun lever! Og de tror hun kommer til å bli fin igjen. Hun var så flink så flink når veterinæren klemte og styrte med magen hennes. Lå der og pep fordi det gjorde så vondt, men aksepterte alt. Fine jenta mi som skal ha det så vondt. :(

Nå har hun fått i seg litt mat og mer smertestillende, og jeg håper inderlig at hun får en god natts søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hun er hjemme igjen! Yay! Veterinæren mente det var hevelse i forbindelse med de to operasjonene, han tror ikke det er ny blødning.

Grunnen til at hun har bleke slimhinner er pga blodtapet. Vi skal følge med henne i natt og prate med veterinæren igjen i morgen.

Jeg hadde for øvrig misforstått. De fant ikke årsaken til blødningen hennes da de åpnet henne i går. Men de satte nye ligaturer uansett. Han sa det var veldig rart. Ikke veldig betryggende for min del må jeg innrømme, hva om hun blør enda?

Jeg skal legge ut et bilde av magen og hvor stor den var i morgen. Nå er jeg helt utslitt kjenner jeg, og det spørs om det blir en lang natt. Det har vært altfor mye action i livet mitt de siste ukene.

Men hun lever! Og de tror hun kommer til å bli fin igjen. Hun var så flink så flink når veterinæren klemte og styrte med magen hennes. Lå der og pep fordi det gjorde så vondt, men aksepterte alt. Fine jenta mi som skal ha det så vondt. :(

Nå har hun fått i seg litt mat og mer smertestillende, og jeg håper inderlig at hun får en god natts søvn.

Så bra å høre!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F**N! Dette skulle jo ikke skje :(

Syns som mange andre her at du har fått mer enn nok.

Vi krysser alt her.

Dette skal gå bra!

:P

Og som vanlig knotet jeg så lenge før jeg fikk skrevet svaret, at jeg ikke oppdaget at det var kommet en oppdatering.

Men så bra at hun er hjemme igjen og at hun spiser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere alle får en forholdsvis god natt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gøy å lese at dere måtte inn igjen, og jeg skal ærlig talt innrømme at jeg betrygges ikke av at de ikke fant blødningen sist gang.. :P Men jeg håper dyrlegen har kontroll, og at alt går bra med søteste Fyda! For noen øyne hun har på det bildet altså.. dakar liten... Prøv å sove litt innimellom i alle fall! Du våkner sikkert med en gang hun rører seg likevel. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dere bryr dere! :(

Nå går det mye bedre med damen vår. Halen var litt opp på tisseturen til og med, og hun fikk tygge på kongen sin i ti minutt noe som var veldig stas. Hun spiser igjen og det var veldig godt å se. Når hun ikke ville spise holdt jeg på å daue, denne jenta er vanligvis no innmari glad i mat!

Det er så utrolig godt å se at hun er på bedringens vei altså. Det har vært en påkjenning for oss alle dette, og vi var så redde for at vi skulle miste henne. ikke et alternativ rett og slett, hun skal bli en gammel og inntørket rosin hun. En som aldri dør.

Vi er slitne hele gjengen altså. Vi har ikke så mye hjelp til Heljar, familien bor langt unna og vi har ingen barnevakter i Oslo. Men vi er jo to heldigvis, så det går da. Heljar sover gjennom natta nå, og det har vært helt avgjørende. Selv om han var litt smågrinete når vi måtte dra han ut av søvnen og opp på klinikken stakkar. Kjipeste familie-ekskursjonene ever liksom. :!

Her er bilder av buken hennes i går. Fikk ikke tatt noen bra bilder med mobilen, og det var dårlig lys fra akvariet.

5125742228_28bd31642b.jpg

Det vises litt bedre her, men ikke så representativt altså.

5125740914_1b61148845.jpg

Igjen, tusen takk for alt folkens! Dere er så gode å ha. Good peoples. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele tråden, og jeg ble veldig lettet da jeg leste det siste innlegget til Mari. For meg virker det helt åpenbart at årsaken til den massive blødningen skyldes at hun ble dårlig sydd første gang, siden hunden har sluttet å blø etter at vetrinæren satte stingene på nytt ved andre gangs besøk.

God bedring til Fyda! :aww: Nå går det bare en vei, og det er oppover :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...