Gå til innhold
Hundesonen.no

Freestyle


Iner

Recommended Posts

Denne uka var vi i Ashim på egentrening.

Det var flere fra Oslo som hadde dratt dit.

Det ble anbefalt at man fant et sted og en fast ukedag, eventuelt annen hver uke og heller trente i Oslo.

Man trenger å komme sammen å trene for å få bygd opp miljøet.

Det er dessuten flere triks man med fordel må være to for å trene inn:-)

For meg passer vanligvis tirsdager.

Siri, blir du med på dette?

Er det noen flere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

JAAA! Dette har jeg hatt lyst på lenge ;)

Skal på freestylekurs hvert øyeblikk, skal spørre om noen derifra kanskje ønsker, evt treneren/instruktøren også :P Det er jo oppfølgingskurs i April, så jeg vil jo tro at interessen for å fortsette å trene på denne gruppa bør være ganske tilstede.

Tirsdager er litt små vanskelige, da jeg egentlig trener jakt med en damegjeng den dagen, men det er tanten min som "arrangerer" det så jeg kan jo snakke litt med hennes planer fremover, for det hender at vi gjør det på onsdager istedenfor;)

Men om det er annenhver, så kan jeg jo bytte på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forslag? Det må være et område som er opplyst av gatelys kl 19, lett å parkere uten fare for at hundene blir påkjørt..

Om vi får det til, kan freestyleforbundet legge det ut på hjemmesiden og det kan komme flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på freestylekurs idag, flere her fra østkanten av Bærum som kunne tenke seg å være med å trene.

Her ved meg er det en grusbane som er opplyst til sent. Lett å parkere i nærheten og ikke fare for påkjørte hunder da det er noen hundre meter til nærmeste vei, som er lite traffikert.

Personlig stemmer jeg for at man varierer det litt fra uke til uke, altså f.eks. annenhver uke her i Bærum, og annenhver et sted litt på andre siden av Oslo.. da får man inkludert flest mulig.

Evt. også variere litt på dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en god ide.

Jeg kommer gjerne til deg førstkommende tirsdag ( om det passer for deg) så får jeg finne et sted i Oslo til uken etter.

Jeg regner med at du vil trene så mye som mulig den uken som kommer nå!

Jeg synes kl 19 til ca 20 er bra tidspunkt. For om jeg kjører i seks tiden slipper jeg kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en god ide.

Jeg kommer gjerne til deg førstkommende tirsdag ( om det passer for deg) så får jeg finne et sted i Oslo til uken etter.

Jeg regner med at du vil trene så mye som mulig den uken som kommer nå!

Jeg synes kl 19 til ca 20 er bra tidspunkt. For om jeg kjører i seks tiden slipper jeg kø.

Det hørtes ut som en fin idé :D Og greit å få litt innspill nå så nærme konkurransen :D

Da får de som vil slenge seg på :P

Og jeg skal sende mail til instruktøren jeg hadde i helgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger en veibeskrivelse for å komme meg til riktig sted i Bærum :-)

Eiksmarka Skole/Senter er nok et fint sted å møtes.

Kjøre ring 3 til Smestad (der tar du av) dette er rett før en tunnel. Gjennom første lyskryss og til høyre i neste (som er et forholdsvis stort kryss)

Deretter er det bare å fortsette på denne veien et godt stykke, bl. a. gjennom Røa-krysset. Tilslutt krysser du en bro som går over Lysakerelva og da er det første til venstre, her står det skiltet til både Eiksmarka og Øvrevoll Galloppbane.

Så første til høyre (ved en Hydro stasjon el.no.) og oppover veien et lite stykke til du ser en skole og et bittelite senter :)

Si ifra hvis det var noe du ikke skjønte :)

Addressen er Niels Leuchs vei 46 :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å finne frem.

Ellers fant jeg ut at skeidbanen er opplyst og ser godt egnet ut. Men jeg tror jeg bør ta kontakt med noen å høre om det er greit å trene der tirsdager uker med partall. Det kan vere en bokking plan for fotballbanene. Men det er jo mange av dem de er opplyst og inngjæret.

Men jeg kan ikk neste uke så jeg tror vi får trene hos deg, i morgen og uke 45 så får heller jeg ha funnet sted til uke 46 og deretter være på det stedet tirsdagene på partallsuker etter dette. Jeg skal prøve å skaffe baterier til cd spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt mail til webmaster på Freestylesidene ang. treninger i Oslo/Bærum.

Neste trening bestemte vi jo at skulle være 9.nov her i Bærum, men dessverre så har jeg møte på jobben akkurat den dagen!

Men vi må jo få igang treningene for det! :console: Har du noe tips til når neste trening kan være og hvor?

Selv kan jeg ikke før tirsdagen 16.nov.. og hvis neste konkurranse er 5.des så blir det jo da kun en trening til i Bærum, altså 23. nov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du opptatt på torsdager. Min siste kursdag er denne uken. Deretter kan jeg både tirsdager og torsdager. Jeg kommer og trener på din bane selv om du er på møte på jobben, om du får litt tid kan du stikke innom. Dessuten vil jeg trene kl 11 med de som trener ved Gaustad på søndager, sleng deg på den du også.

Jeg tror jeg har et relativt klart konsept nå, og jeg burde kanskje ikke trene så mye, men korte økter skader jo ikke. Dessuten har jeg jo to hunder som kan bytte på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du opptatt på torsdager. Min siste kursdag er denne uken. Deretter kan jeg både tirsdager og torsdager. Jeg kommer og trener på din bane selv om du er på møte på jobben, om du får litt tid kan du stikke innom. Dessuten vil jeg trene kl 11 med de som trener ved Gaustad på søndager, sleng deg på den du også.

Jeg tror jeg har et relativt klart konsept nå, og jeg burde kanskje ikke trene så mye, men korte økter skader jo ikke. Dessuten har jeg jo to hunder som kan bytte på:-)

Torsdager er jeg på ringtrening/agilitytrening (hvor jeg også trener freestyle) i Drammen med en chihuahuagjeng. Faktisk samme banen som neste konkurranse er på :wub:

Derfor passer den dagen dårlig.

p

Men tirsdager kan jeg da. Dessverre varer møtet til kl 20.00, og innen jeg har hentet hund og gjort meg klar, er kl. 20.30.

Gaustad? Hvor da? Er ikke det like ved Vinderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den ringtreningen åpen for alle? det lyder genialt å få trent på den banen på forhånd.

20.30 er bra for meg, det er uansett tur tid :-)

søndagen, er egentlig opp ved Rikshospitalet.

Jeg vet rett og slett ikke, men vil egentlig tro det bare er for chihuahuaer, jeg hjelper jo bl.a. venninnen min (som har to stk) og Tinka er bare med som attpåklatt.

Dessuten betaler vi 300kr frem til vinter, også blir det 400kr for vinterhalvdelen. Men kan jo alltids høre.

Ellers er det bare å kontakte Drammen Hundepark, for de har sikkert noen treninger ellers eller evt. mulighet for at du kan dra dit å trene :wub:

Nå har jeg lagt inn treningene på freestylesiden, jeg vet ikke om du vil legge til telefonnr. ditt også. Evt. tenkte jeg å skrive inn når neste trening var (og hvor).

Hadde jo vært kjekt å få med neste tirsdag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en dame med chiuvava i dag hun skulle sjekke for meg hun trodde det kostet 30 om man kom enkelt ganger på slutten av året.

*Nysgjerrig* hvem var dette?

Sjekket nemlig med venninnen min, og hun forsto det også slik at det var greit at jeg var der fordi jeg liksom kjenner en del der. Men om du ordner deg noe så er det jo supert :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testet ut skeidbanen.

Det er lys på den ene fotballbanen hver kveld. Lyset lyser opp asfalten mellom klubbhuset og banen, der er det fint å trene. På selve banen er det dessuten kunstgress jeg kommer nok til å legge være daglige turer dit. Så tirsdager med partall fra syv til åtte er jeg der garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testet ut skeidbanen.

Det er lys på den ene fotballbanen hver kveld. Lyset lyser opp asfalten mellom klubbhuset og banen, der er det fint å trene. På selve banen er det dessuten kunstgress jeg kommer nok til å legge være daglige turer dit. Så tirsdager med partall fra syv til åtte er jeg der garantert.

Kan du ikke sende det inn til freestyle foreningen? Og be dem legge det sammen med det jeg har skrevet der :wub:

Og det hadde jo vært supert om vi kunne fått opp der når neste trening er garantert, sted og tidspunkt, f.eks. 19.00 på Eiksmarka om du er sikker på at du skal trene der, eller Skeidbanen om du trener der på tirsdag. (siden jeg ikke kan)

Også gjerne føy til telefonnr ditt der :banana: Sånn at de kan kontakte oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forbudt å trene på kunstgressbanen på Skeidbanen fordi det spilles fotball der. Så dersom dere ikke har en egen avtale med de som jobber der er det desverre ikke lov til å trene der. Det går jo an å trene på grusen, men der er ikke alltid lyset på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke klar over det da jeg trente der i dag. De som spilte fotball var langt unna og vi forstyrret ingen. Men asfalten som er et gjennomgangsområde er svert egnet og opplyst så det burde ikke være forbudt å trene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...