MonicaT Skrevet 18. Oktober 2010 Rapporter Skrevet 18. Oktober 2010 Hei. Noen som har Canon EOS 7D her inne ? Sikler på et sånt, men vil gjerne høre litt erfaringer.
Bananen Skrevet 18. Oktober 2010 Rapporter Skrevet 18. Oktober 2010 Nope, jeg siklet litt på 5D da det kom ut, men fant ut at det var litt for mye kamera, og for dyrt til å bli brukt til hobbybasis, så da ble det 30D i stedet.
Taz Skrevet 18. Oktober 2010 Rapporter Skrevet 18. Oktober 2010 Jeg har 7D og er veeeeldig fornøyd med det.
Riot Skrevet 19. Oktober 2010 Rapporter Skrevet 19. Oktober 2010 Madammen kjøper seg en slik en. Har brukt 7D og den føles bedre i hånden enn min 5DMKII. Vel, uten batterigrep gjør den det. Ufattelig god til sportsfotografi eller andre raske motiv da den har så høy skudd i sekundet både i JPG og råfiler. God støykontroll så ikke vær redd for å dra ISO opp til 2000 og 2500. Jeg kan ikke si så mye som ikke google kan ta over for deg (evt. akam.no). Jeg sier: Har du råd, løp og kjøp. Husk å ta deg råd til å kjøpe et godt objektiv også. 7D er crop så om du kjøper f.eks en Canon EF 50mm 1.8 så vil den være 80mm fordi 7D har APS-C sensor som er x1.6. Heter dog objektivet EF-S istedenfor EF så vil den ha den brennvidden som står på boksen. Men disse kan IKKE bruke på fullformat som 5D MK II, etc etc. Husk dette. Så om du blir stjernefotograf i verden og har da råd til et fullformat så må du bytte ut alle objektivene dine. Selv ruller jeg storebroren til 7D.. Ironisk nok tok jeg dette med et Nikon jeg har, menneh... Canon all the way...
aCa Skrevet 21. Oktober 2010 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2010 Jeg har hatt Canon 7D siden det kom ut. Veldig godt fonøyd! Som nevnt gir den gode bilder selv på høy ISO. Bra byggkvalitet med hus laget av magnesium og "værforseglet". Generelt ett veldig raskt og bra kamera som jeg anbefaler på det sterkeste... men husk at du trenger å legge vel så mye penger i objektiver for å få full utnyttelse av kameraet
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar