Gå til innhold
Hundesonen.no

Canon EOS 7D

MonicaT

Recommended Posts

Skrevet

Madammen kjøper seg en slik en. Har brukt 7D og den føles bedre i hånden enn min 5DMKII. Vel, uten batterigrep gjør den det. Ufattelig god til sportsfotografi eller andre raske motiv da den har så høy skudd i sekundet både i JPG og råfiler. God støykontroll så ikke vær redd for å dra ISO opp til 2000 og 2500. Jeg kan ikke si så mye som ikke google kan ta over for deg (evt. akam.no). Jeg sier: Har du råd, løp og kjøp. Husk å ta deg råd til å kjøpe et godt objektiv også.

7D er crop så om du kjøper f.eks en Canon EF 50mm 1.8 så vil den være 80mm fordi 7D har APS-C sensor som er x1.6. Heter dog objektivet EF-S istedenfor EF så vil den ha den brennvidden som står på boksen. :) Men disse kan IKKE bruke på fullformat som 5D MK II, etc etc. Husk dette. Så om du blir stjernefotograf i verden og har da råd til et fullformat så må du bytte ut alle objektivene dine. :)

Selv ruller jeg storebroren til 7D..

femd2.jpg

Ironisk nok tok jeg dette med et Nikon jeg har, menneh... Canon all the way...

Skrevet

Jeg har hatt Canon 7D siden det kom ut. Veldig godt fonøyd! Som nevnt gir den gode bilder selv på høy ISO. Bra byggkvalitet med hus laget av magnesium og "værforseglet". Generelt ett veldig raskt og bra kamera som jeg anbefaler på det sterkeste... men husk at du trenger å legge vel så mye penger i objektiver for å få full utnyttelse av kameraet :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
    • Det er jeg også redd jeg må gjøre. Omplassere kattene. Men er vanskelig fordi har blitt så glad i dem.
    • Er det sånn at hunder kun kan gå overens med andre hunder? Og ingen andre dyr? Det samme med katt. Kun med andre katter? Hvis det er så vanskelig å få katt og hund sammen? Er det generelt lettere å få voksne hunder til å gå bra sammen med valper enn andre dyr? Synes det er kjekt å lære.
    • Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...