Gå til innhold
Hundesonen.no

Canon EOS 7D

MonicaT

Recommended Posts

Skrevet

Madammen kjøper seg en slik en. Har brukt 7D og den føles bedre i hånden enn min 5DMKII. Vel, uten batterigrep gjør den det. Ufattelig god til sportsfotografi eller andre raske motiv da den har så høy skudd i sekundet både i JPG og råfiler. God støykontroll så ikke vær redd for å dra ISO opp til 2000 og 2500. Jeg kan ikke si så mye som ikke google kan ta over for deg (evt. akam.no). Jeg sier: Har du råd, løp og kjøp. Husk å ta deg råd til å kjøpe et godt objektiv også.

7D er crop så om du kjøper f.eks en Canon EF 50mm 1.8 så vil den være 80mm fordi 7D har APS-C sensor som er x1.6. Heter dog objektivet EF-S istedenfor EF så vil den ha den brennvidden som står på boksen. :) Men disse kan IKKE bruke på fullformat som 5D MK II, etc etc. Husk dette. Så om du blir stjernefotograf i verden og har da råd til et fullformat så må du bytte ut alle objektivene dine. :)

Selv ruller jeg storebroren til 7D..

femd2.jpg

Ironisk nok tok jeg dette med et Nikon jeg har, menneh... Canon all the way...

Skrevet

Jeg har hatt Canon 7D siden det kom ut. Veldig godt fonøyd! Som nevnt gir den gode bilder selv på høy ISO. Bra byggkvalitet med hus laget av magnesium og "værforseglet". Generelt ett veldig raskt og bra kamera som jeg anbefaler på det sterkeste... men husk at du trenger å legge vel så mye penger i objektiver for å få full utnyttelse av kameraet :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Australian shepherd = aussie, er en amerikansk rase. Blir ikke inkludert i de australske gjeterhundene. @indie; om du er interessert så arrangerer klubben for australske gjeterhunder (ANG) rallykonkurranse i pinsen, på Galterud. Der dukker det opp cattledogs og kelpie iaf
    • Kromfohrlander er vell mere terrier. Er dem enkle hunder? Kooiker er vell en spaniel. Må dem da brukes til jakt?
    • Er det noen som har kjennskap til dem? Virker de som all right hunder med bra gemytt? Noen issus på dem? . Er de to rasene ganske like? Er dem litt som poteten som kan brukes til alt?
    • Med ausse, mener du da australsk gjeterhund? I Norge finner vi australsk kelpie, working kelpie, australsk gjeterhund og australsk cattledog. I tillegg er australsk gjeterhund delt i show- og arbeidslinjer. Alle er gjeterhunder med litt forskjellig opprinnelse og bruksområder. Den beste måten å finne informasjon om en rase på er å sjekke raseklubben i hjemlandet dens.  Begge kelpierasene vil jeg si er en del mer energisk og både fysisk og mentalt mer krevende enn australsk gjeterhund. Working kelpie mer enn australsk kelpie. Australsk gjeterhund er mildere og mer brukt som familiehund, men krever fortsatt en del aktivisering.
    • Ja og nei. De har medfødte instinkter, men de lærer masse kommunikasjon de første 8-10 ukene i valpekassa med mor og søsken. Etter det er det også viktig med sosialisering med voksne, trygge hunder som viser dem hva som er normal oppførsel.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...