Gå til innhold
Hundesonen.no

Canon EOS 7D

MonicaT

Recommended Posts

Skrevet

Madammen kjøper seg en slik en. Har brukt 7D og den føles bedre i hånden enn min 5DMKII. Vel, uten batterigrep gjør den det. Ufattelig god til sportsfotografi eller andre raske motiv da den har så høy skudd i sekundet både i JPG og råfiler. God støykontroll så ikke vær redd for å dra ISO opp til 2000 og 2500. Jeg kan ikke si så mye som ikke google kan ta over for deg (evt. akam.no). Jeg sier: Har du råd, løp og kjøp. Husk å ta deg råd til å kjøpe et godt objektiv også.

7D er crop så om du kjøper f.eks en Canon EF 50mm 1.8 så vil den være 80mm fordi 7D har APS-C sensor som er x1.6. Heter dog objektivet EF-S istedenfor EF så vil den ha den brennvidden som står på boksen. :) Men disse kan IKKE bruke på fullformat som 5D MK II, etc etc. Husk dette. Så om du blir stjernefotograf i verden og har da råd til et fullformat så må du bytte ut alle objektivene dine. :)

Selv ruller jeg storebroren til 7D..

femd2.jpg

Ironisk nok tok jeg dette med et Nikon jeg har, menneh... Canon all the way...

Skrevet

Jeg har hatt Canon 7D siden det kom ut. Veldig godt fonøyd! Som nevnt gir den gode bilder selv på høy ISO. Bra byggkvalitet med hus laget av magnesium og "værforseglet". Generelt ett veldig raskt og bra kamera som jeg anbefaler på det sterkeste... men husk at du trenger å legge vel så mye penger i objektiver for å få full utnyttelse av kameraet :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...