Gå til innhold
Hundesonen.no

Svindling


laikamor

Recommended Posts

Jeg har lagt ut en annonse på hybel.no om at jeg ønsker å leie en hybel. Jeg fikk igår en mail hvor dette sto:

Hei kjære,

Jeg kom over profilen din i dag på www.hybel.no og jeg er interessert i å vite at du, være vennlig med deg og også utveksle idealer med deg. Jeg setter pris på om vi blir kjent så snart som mulig slik at jeg vil sende mine bilder til deg, og vi kan bli kjent med hverandre better.feel fri til å skrive meg på min e-post ( estherkane53@yahoo.in ) jeg er glad i å lese , reise, nyter jeg vakker natur, spesielt sjø og fjell. Jeg elsker barn og animals.I helt tro at vi kan starte fra her siden det tar en å vite someone.I se frem til å høre mer fra deg.

Hilsen,

Esther

Jeg svarte ikke på mailen, da hadde mine egne tanker om hva dette var for noe. Ble litt rart med norsken, og at hun ville ha kontakt med meg på den måten.

Idag fikk jeg en LANG mail, med bilder, og der sto dette:

Hei min kjære!

How din gjør du i dag? Jeg tror du har det bra.

Jeg er veldig glad for å lese fra deg og hvis jeg kan snakke åpent, min bokstavelig mål av kontakter du er utløst av det faktum at jeg søker noen å stole på og betro i.

Mitt navn er am Miss Esther Kane Williams.I 23,5.7 fot høye, og singel. Jeg er av iboende en statsborger i Darfur-regionen i Sudan,

og i dag bosatt i flyktningleiren her i Dakar Senegal som følge av borgerkrigen som har hengende i mitt land Sudan.

Jeg er eneste barn av avdøde Dr, Williams Kane som var styreleder i Gruv-Melton Oil and Gas Company en privat utvinne olje fast i Darfur.Unfortunately min far var ugudelig forgiftet til døde av sin forretningsforbindelse på en av sine turer for å diskutere en forretningsavtale i utlandet. Da jeg var i ferd med å komme over denne uerstattelig tap i livet mitt, var ***** sluppet løs igjen, og borgerkrigen brøt ut i landet mitt. Sivile massakren ble ukontrollerbar og min kjære mor fall et offer for borgerkrigen.

Uansett dilemma min, har jeg alltid holdt ut mitt ytterste for tro og verdier som jeg vokste opp. Jeg elsker harmoni, barn, for det meste av vanskeligstilte, og å gi noe tilbake til verden som jeg er en del av, har jeg skjenket den på meg selv å gi glede til de som trenger det og dele med de som har det. Jeg elsker å lese, jogging, musikk, filmer, outing, men må av alt, jeg elsker å gjøre med ærlige folk

Vennligst hør på dette, jeg har min avdøde fars kontoutskrift og død sertifikat her hos meg som jeg vil sende til deg senere, fordi når han var i live han avsatt noen sum penger i en ledende bank som han brukte navnet mitt som neste pårørende, er det aktuelle beløpet $ 8,6 MNOK (åtte tusen seks millioner dollar) Så jeg vil gjerne at du hjelper meg overføre disse pengene til din konto og fra den kan du sende noen penger for meg å få min travailing dokumenter og flybillett til komme over og møte deg i ditt land og fortsette min Education.I har kartlegge 10% for alle utgifter som kan forekomme under overføringen av pengene, vil 20% være for deg for din godhet og støtte, mens 70% vil være for meg og jeg vil også trenge din hjelp til å investere min egen del av pengene fordi jeg ikke har anelse om internasjonale business.I holde dette hemmelig for folk i leiren her den eneste personen som vet om det er presten fordi han er som en far for meg.

Jeg tror at du ikke vil forråde meg på grunn av din personlighet og fra ansvarlige siden jeg fant deg og jeg gir deg all denne informasjonen fordi jeg tror at jeg kan betro seg til deg. Jeg liker oppriktig, snill, respektfull, ærlig og forstå mennesker, sannferdig og en mann av visjon, sannhet og hardt arbeidende.

Vennligst Jeg trenger informasjonen nedenfor er å skrive og sende et brev med nominasjon til banken, og introduserer deg som min nominert partner, for deg å snakke med banken mot utslipp og overføring av mine arvet pengene inn på din opprettede konto:

1.Your Full Juridisk navn ....

2.Private Og personlige e-postadresse ...

3.Phone Antall ....

4.Contact Adresser ....

5.Nationality ...

6.Age ...

Livet er veldig vanskelig og kjedelig på grunn av den problematiske situasjonen som jeg passerte gjennom her i denne leiren. Vi er ikke kvalifisert til å gå ut fra Camp mindre vi tok tillatelse. Dens bare som en bor i fengselet Men jeg tror ved Guds nåde vil jeg frigjøre her soon.l ikke har noen slektninger nå hvem jeg kan gå til alle mine slektninger stikke av i midten av krigen den eneste l har nå er Reverend Far Samuel Martins som er pastor i Kristi Kongen Churche her i leiren har han vært veldig fint for meg siden jeg kom hit, men jeg er ikke bor sammen med ham heller Jeg drar i kvinnenes Hostel grunn av leiren har to Vandrerhjem ett for kvinner og den andre for men.Below s pastor far kontaktinformasjon,

*telefon-nummer osv*

Jeg vil gjerne at du ringer meg, slik at vi kan discusse mer på tis issue.When du ringer, forteller pastor far at du vil snakke med meg (Esther), så vil han sende for meg i den kvinnelige Hostel.As en flyktning her jeg har ikke noe privilegium å noe enten det er penger eller hva fordi det er ulovlig med denne country.I ønsker å gå tilbake til studiene mine fordi jeg kun deltok mitt første år på universitetet før den tragiske hendelsen som fører til min være i denne situasjonen nå fant sted.

Når det gjelder til det ovenstående jeg vil gjerne at du skal holde det hemmelig og ikke fortelle det til noen for jeg er redd for å miste mitt liv, og pengene hvis folk får vite om it.Thanks og Gud velsigne dere, Ser frem til ditt umiddelbar respons og har en fin dag. Vedlagt her er mine bilder og jeg ønsker å få ditt.

Hilsen I hilsen

Esther

Jeg har ikke tenkt å svare altså, tenkte bare jeg kunne legge det ut her. Hadde nok aldri gått på noe slikt, men synd at noen mennesker faktisk tror på dette her :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel ikke akkurat høyhastighets fiber... Ikke vet jeg om det er "standard" heller, men flyktningeleire drives jo gjerne av organisasjoner fra "siviliserte" land, og internett er en av flere kommunikasjonskanaler de bruker, også i arbeidsmedfør. Hvorfor skulle de ikke ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått flere lignende mailer selv, uten at jeg aner hvor de har fått mailadressen min fra... Det er bare en ting å gjøre med sånn, IKKE svar og SLETT dem med en gang! Ganske lett å gjennomskue at slikt er forsøk på svindel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...