Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


Izziebelle

Recommended Posts

JIPIIIIII - Oliver ble 2bhk med CERT i dag! :):P:):wub::) :)

Fiine fine gutten min, bare 10 mnd gammel, kjekt å ha det i boks :)

Ble stående bak Ola, det er jo nesten som å vinne det :P

33553_498674045224_723220224_7357547_1799815_n.jpg

Gratulerer så mye jeg bare kan,fantastisk plassering,det er som å vinne det. Også med en baby på 10 mnd.... kjempe resultat :D

Og skjønn er han :D Blir kjempe artig å følge ham framover :D

Gratulerer masse til alle dere andre også selvfølgelig :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Grattis med flotte Kingwanas resultater :)

Takk :)

Mocca STORkoste seg med et bein i hvert hjørne og en baby på innsiden av Yodel-maven hun :) Tror egentlig ikke hun hadde lyst gå ned derfra faktisk...

Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg sneket henne under genseren. Ingen ser vel forskjell på kjempestormage og kembostor mage uansett? Hm???

Et ordentlig sukkertøy var hun iallefall, det er sikkert! :wub:

Grattis med resultatene!

Snakket nettopp med mamsen i telefonen og hun var kjempeglad for gavene hun hadde fått av deg! Blant annet en vinstopp med beardis på?

Takk- jo hun må da få litt igjen for arbeidet :) Kanllfornøyd!

Også en kjempegrattis til Caroline, Belgerpia, MonaB og alle andre med SUPRE resultater! Det er bare å ta av seg hatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en positiv overraskelse, da vi plutselig så oppdretteren vår fra Sverige hadde kommet for å stille i dag. Så da var vi en god gjeng med Yoshi og to kullsøsken, samt en Rhodesian Ridgeback og strihåret dachshund.

Yoshi trakk det lengste strået i gjengen med BIR, cert og cacib. Men vi er da også veldig stolte av at vi ble trukket ut som en av 6 i gruppen. Ikke denne gangen heller holdt det til plassering, men fantastisk stas likevel!

Det eneste aber'et i dag, var at vi blokkerte stor-certet til kullbroren, som trengte det...men til vårt forsvar, så visste vi ikke at han skulle stilles :wub:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyd - og baby-Olivers cert er jo bare helt knall!

Jeg kan jo legge til at X'ens pappa Ola vant gruppa, og X'ens mamma Lina ble BIS3 veteran. Så håper vi lett over X'ens eget resultat :)

Men vi gikk LP, og klarte å prestere bedre enn noen gang - både poengmessig og min egen følelse av stevnet. Vi landet på 154.5 poeng, som var en deilig, deilig opptur etter flere stevner på rett under og rett over 100 poeng. Noen har fått litt mer kontroll på nervene sine... Pittelittegranne surt å være så nærme opprykket, men jeg har det ikke travelt, vi har ikke vært bedre før, og jeg gir oss selv tid til å bli en trygg konkurranseekvipasje. Om vi så hadde fått 160 poeng i dag, hadde jeg ikke hoppet rett i klasse 2 neste gang, vi trenger fremdeles rutine og erfaring. Jeg er veldig fornøyd med hvordan X'en fungerte i ringen, i en bråkete båt med mange forstyrrelser, jeg er veldig fornøyd med vårt samspill, og jeg er veldig fornøyd med at jeg husket å puste innimellom :)

Av private årsaker var jeg veldig, veldig nærme å bli hjemme, og selv om jeg ikke samler på blå, er jeg glad for at vi dro og fikk denne LP-oppturen. Synd det ikke er flere aktuelle stevner i år, men vi får lagre godfølelsen til 2011-sesongen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle som er fornøyde med helgens resultater!

N Uch Woodshine's Mr. Big aka Noah - CK, 1BHK, CACIB, BIR, BIG4

N Uch Imagecopy Flying Finish - CK, 1BTK, CACIB og BIM

Fine små hundene mine :)

Gratulerer så mye med gruppeplasseringen! Og tusen takk for at du fikset handlerhjelp for oss. :)

Chili ble 2. beste tispe med cert i går. Siden det var det siste certet hun manglet, ble hun norsk utstillingschampion! :) Jeg kunne ikke vært mer fornøyd! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi gikk LP, og klarte å prestere bedre enn noen gang - både poengmessig og min egen følelse av stevnet. Vi landet på 154.5 poeng, som var en deilig, deilig opptur etter flere stevner på rett under og rett over 100 poeng. Noen har fått litt mer kontroll på nervene sine... Pittelittegranne surt å være så nærme opprykket, men jeg har det ikke travelt, vi har ikke vært bedre før, og jeg gir oss selv tid til å bli en trygg konkurranseekvipasje. Om vi så hadde fått 160 poeng i dag, hadde jeg ikke hoppet rett i klasse 2 neste gang, vi trenger fremdeles rutine og erfaring. Jeg er veldig fornøyd med hvordan X'en fungerte i ringen, i en bråkete båt med mange forstyrrelser, jeg er veldig fornøyd med vårt samspill, og jeg er veldig fornøyd med at jeg husket å puste innimellom :)

Ååååå, men så herlig! Grattis såååå mye med vel gjennomført. Det er faktisk veldig bra, dette, unge dame :). Ikke minst at du fikset nerver og slikt!

Chili ble 2. beste tispe med cert i går. Siden det var det siste certet hun manglet, ble hun norsk utstillingschampion! :wub: Jeg kunne ikke vært mer fornøyd! :)

Grattis så mye :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Gratulerer så mye til alle som er fornøyde med helgens resultater!

Gratulerer så mye med gruppeplasseringen! Og tusen takk for at du fikset handlerhjelp for oss. :)

Chili ble 2. beste tispe med cert i går. Siden det var det siste certet hun manglet, ble hun norsk utstillingschampion! :wub: Jeg kunne ikke vært mer fornøyd! :)

Gratulerer så mye Marie - veldig veldig gøy, og det va'kke vanskelig å få noen til handle Chilli *ler* - det var jo ett par stykker som gjerne ville så det løste seg jo greit. Fine Chillien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra og jeg må nok glede oss over andres resultater denne gangen. Grattis til alle som fikk cert, ck eller plasseringer, som gjorde det godt i lydighet eller som ganske enkelt gjorde det bedre enn forventet, uansett resultat. Spesielt gleder vi oss sammen Mona og Oliver, det var jo helt knall! Angrer veldig på at jeg ikke gikk inn i hallen og fikk det med meg, i stedet var vi på parkeringen og sleit med innparkert campingvogn og grusom ulyd i bilmotoren, begge deler gikk seg til til slutt).

Symra fikk altså blå. Hun gjorde som vanlig ingen god figur i ringen, dommeren trakk dessuten for dårlig forbryst og lite utviklete muskler. Det siste har jeg aldri hørt før, må konferere litt med beardisfolket før jeg dør på meg av dårlig samvittighet og begynner med tretimers turer i skog og hei hver dag.

(Ellers var det rart å dra på campingtur uten Sara. Ingen som sørget for regelmessige latterkikk, ingen som sto i veien i campingvogna og ingen som stjal den siste skinkeskiva i kjøleskapet. :wub:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, men så herlig! Grattis såååå mye med vel gjennomført. Det er faktisk veldig bra, dette, unge dame :wub:. Ikke minst at du fikset nerver og slikt!

Tusen takk! Det var en personlig seier at vi kunne gå såpass bra i dag - særlig i en vanskelig ring (bråkete AG ved en langside, mennesker som vaset i ringen med hunder fordi de skulle fram selv om tribunetrappa var sperret med lydighetsringens ringbånd, må vite, ekkel akustikk som gjorde at kommandoer ikke ble hørt av hunden, også videre). Og jeg må jo få skryte litt til og si at vi fikk 9.5 i helhetsinntrykk av dommer, som så at vi virkelig jobbet sammen og at jeg gjorde vårt beste. En opptur jeg trengte sårt nå. Fineste X'en min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det var en personlig seier at vi kunne gå såpass bra i dag - særlig i en vanskelig ring (bråkete AG ved en langside, mennesker som vaset i ringen med hunder fordi de skulle fram selv om tribunetrappa var sperret med lydighetsringens ringbånd, må vite, ekkel akustikk som gjorde at kommandoer ikke ble hørt av hunden, også videre). Og jeg må jo få skryte litt til og si at vi fikk 9.5 i helhetsinntrykk av dommer, som så at vi virkelig jobbet sammen og at jeg gjorde vårt beste. En opptur jeg trengte sårt nå. Fineste X'en min :wub:

Grattis Emma, flott jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra fikk altså blå. Hun gjorde som vanlig ingen god figur i ringen, dommeren trakk dessuten for dårlig forbryst og lite utviklete muskler. Det siste har jeg aldri hørt før, må konferere litt med beardisfolket før jeg dør på meg av dårlig samvittighet og begynner med tretimers turer i skog og hei hver dag.

Noen dommere vet bare ikke å verdsette kvalitet altså *ler*. Nei, du får nok komme deg ut i skoge og mark og klatre i trærne og slenge deg fra tre til halv fire *fnis*.

Tusen takk! Det var en personlig seier at vi kunne gå såpass bra i dag - særlig i en vanskelig ring (bråkete AG ved en langside, mennesker som vaset i ringen med hunder fordi de skulle fram selv om tribunetrappa var sperret med lydighetsringens ringbånd, må vite, ekkel akustikk som gjorde at kommandoer ikke ble hørt av hunden, også videre). Og jeg må jo få skryte litt til og si at vi fikk 9.5 i helhetsinntrykk av dommer, som så at vi virkelig jobbet sammen og at jeg gjorde vårt beste. En opptur jeg trengte sårt nå. Fineste X'en min :)

Å, steike - DET er en karakter man skal ta med seg, det :wub:. Grattis igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...