Gå til innhold
Hundesonen.no

Sirkus Samurai - Photoshoot s. 15


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

De er kjempesøte! Men, mulig det står tidligere i tråden altså, hva slags defekt er det snakk om og hvordan kom den "snikende"? Hvis det gjorde det da..

Det står veldig tidlig, så du skal få slippe å bla deg tilbake. :) Aiko har en medfødt skjelettdefekt, som innebærer at nederste lendevirvel er delvist sammenvokst med bekkenet. Det gjør at hun subber avgårde i passgang, har dårlig balanse og ser ut som hun går med bleie. I tillegg har hun noen motoriske vansker som tyder på at nervebanen ikke er helt grei, uten at MR har kunnet påvise noen sammenheng. Hun går vært sånn hele livet, men til tider gått og løpt normalt, som feks når vi har vært hos veterinær... :P

Men av de to hundene mine er det Aiko som er klovnen, den som hopper og spretter, som ligger flatt i lufta når hun løper og som vrir seg som en panter på jakt. Jeg merker også at hun blir mye fortere sliten enn Imouto (men det blir egentlig alle). Hun veit jo ikke om annet, og har det helt supert. :)

Edit: La til noe om varighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 377
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi var ute på en helt fantastisk tur med @Arcticaa på lørdag, hvor jentene fikk gå løse og helt nakne i mange timer, og resultatet blei mildt sagt magisk. Gud hjelpe meg, jeg har så pene og flinke hun

Knertisen er fortsatt harkefri, og Aiko er så i storslag at hun framstår like sprek og aktiv som lillesøster. Jeg har gått 10 mil hittil i januar, og skulle gjerne gått lenger for å virkelig slite dem

Aiko har det helt strålende om dagen på sin medisin, er veldig til stede med kos, tigging, lek og lykkelig sprett på tur og er helt vanvittig blid hele tida. Hun er jo ganske fjern og liker å styre si

Jeg elsker den hunden så utrolig masse, hun gir meg så utrolig mye respons, oppmerksomhet og kjærlighet, det er rett og slett helt fantastisk. :heart:

Så herlig å lese :wub:

Jeg er forresten helt enig i at jentene var kjempeflinke på treningen. :D

Og det jordebildet er helt herlig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

I dag fyller verdens rareste hund 4 år. Hun får et nytt hjem i gave, som vi forhåpentligvis skal dele i mange år framover.

Takk Aiko, for at du holder meg ydmyk og på alerten. Når jeg trur jeg har skjønt deg, gjør du brått noe helt nytt.

Takk Aiko, for at du har lært meg hvor stor tålmodighet jeg egentlig besitter, så lenge fundamentet består av uforbeholden kjærlighet.

Takk Aiko, for at du er verdens beste storesøster for det lille knertmonsteret vårt. Måten du steller for henne og passer på er rørende. Måten du druser henne i bakken og røsker henne i nakkeskinnet ikke likeså. :P

Takk Sleiko, for at du alltid holder alle hunder og mennesker i din flokk reine. :D

Takk Aiko, for den fantastiske jobben du gjør som raserepresentant. Ingen som treffer deg og får bli kjent med deg kan unngå å drukne i det vise blikket ditt eller kjenne på det vanvittige båndet du klarer å knytte til folk du bryr deg om. Alle vil jo ha en shiba om den blir som deg. :wub:

Takk Aiko, for at du får meg til å le hver eneste dag.

For at du gir meg følelsen av å være viktig.

For at du alltid skjønner når det passer å være gøyal, men også når jeg bare trenger deg til å ligge som en ball i fanget mitt.

Takk for at du kom inn i livet mitt på et tidspunkt jeg følte meg litt tapt. En foreløpig fraværende masteroppgave er et godt bytte mot livet med deg og vissheten om at jeg har vokst og tar i bruk mer av alt det jeg besitter hver dag i jobben min.

Takk Aiko, for at du er så vakker at jeg kan drikke inn synet av deg og kjenne hvordan øynene flommer over at noe så perfekt. At du går som du har bleie, er kjempestor og har digre akita-ører gir deg bare egenart.

Takk for at du fortsetter å velge meg hver eneste dag.

Takk for at jeg får være ditt menneske.

Jeg skal gi deg alt du trenger og alt du vil ha så lenge du lever, for jeg elsker deg med alt jeg har. :heart:

null_zps1585bbe9.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Aiko :D Sånn som du beskriver jentene dine, så har jeg så lyst å møte dem, bare for å oppleve det du beskriver :D De er kjempeflotte begge to, selv om jeg ikke ser forskjell på hvem som er hvem... :wub::lol:

De er unektelig noe helt for seg sjøl. :heart: Og om du møter dem vil du se forskjell, men jeg skjønner godt at det er vanskelig på bilder. :)

Aiko takker forresten masse for alle hilsener, og tilbragte dagen i kjent stil:

Her er vi midt i feiringa, som dere ser... :D

URL=http://s973.photobucket.com/user/EyeCandySolutions/media/image_zps26dc4e74.jpg.html]image_zps26dc4e74.jpg

Ikke redd for rynker, denne ungsauen her!

image_zpsc0e5c538.jpg

Hagen er godkjent, og at det kommer ganske kraftige regnskyll med jevne mellomrom gjør slett ingenting, raringen. :wub:

image_zpsc6abebcb.jpg

Hun er forresten nesten ikke til å snakke til om dagen, så høy på pæra har hun blitt. Første tur i nabolaget her blei hun nemlig stoppa av en fyr som gjerne ville parre henne med sin hannhund, så flott og lekker syntes han trollbolla var. Jeg unnlot å nevne at hun er handikappa og kastrert og lot Aiko sole seg i glansen av den utilslørte begeistringa hans. :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er forresten nesten ikke til å snakke til om dagen, så høy på pæra har hun blitt. Første tur i nabolaget her blei hun nemlig stoppa av en fyr som gjerne ville parre henne med sin hannhund, så flott og lekker syntes han trollbolla var. Jeg unnlot å nevne at hun er handikappa og kastrert og lot Aiko sole seg i glansen av den utilslørte begeistringa hans. :P

:lol: :lol: :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I dag fyller verdens vakreste Super-Samurai, gærneste knertmonster og høyest elska lillesøster 3 år.

Imouto - måtte du aldri slutte å se på verden som din lekeplass. Jeg lever gjerne med utbrytertendensene dine så lenge jeg veit at det er fordi du bare MÅ undersøke, ikke fordi du ikke vil være sammen med meg.

Måtte du aldri slutte å passe på området ditt (som stort sett er akkurat der du befinner deg til enhver tid), flokken din, meg eller tingene mine. Med World Police ved min side føler jeg meg alltid trygg.

Måtte du aldri slutte å leke helt likt med både mennesker og hunder. Jeg elsker den lille danserompa di og måten du klasker til meg med potene dine. At du gir meg blåmerker på låra pga ekstremt hard dulting med nesa når du synes jeg er kjedelig, overser jeg også lett.

Måtte du gi videre alt ditt humør, all din lykke og all din kjærlighet til eventuelle valper om og når den håpløse eieren din klarer å bestemme seg.

Måtte du aldri slutte å vise meg hva for en fremragende jakthund du er, uansett om det er rådyr, elg, grevling, hoggorm, rev, fugler i alle former, insekter, blader eller gnagere det er snakk om. Bare synd jeg aldri får ytt deg rettferd som mottaker av alle dyrene du finner og ringer tilbake til meg.

Måtte du aldri miste den fantastisk deilige og altfor mjuke fleecepelsen din. Ingen voksen shiba skal ha sånn pels, men ingen voksen shiba får så mye kos av alle slags mennesker overalt hvor vi går, fordi ingen klarer å slutte å ta på deg.

Måtte du aldri slutte å være så himla klok at jeg blir helt ille berørt over hvordan du arresterer meg på din helt egne måte.

Måtte du aldri slutte å være så nær og tålmodig med folk. Du er den fødte besøkshund, og jeg er så stolt av hvordan du som til vanlig er som en stålfjær i kroppen, alltid på alerten, alltid klar for sprell, blir som en mjuk varmeflaske tett inntil den som trenger litt shibalove.

Måtte du aldri la Aiko forsvinne inn i sin egen verden uten å be henne opp til dans og moro en siste gang.

Måtte du aldri slutte å være bare min. Jeg veit at intet menneske eller dyr noensinne kommer til å elske meg så høyt eller føle seg så nær meg som du gjør. Måten du setter deg på fanget mitt, legger en pote på nakken min og ser meg inn i øynene mens de lyser av kjærlighet, gjør meg både stolt over at du velger meg og veldig ydmyk. Jeg lover å fortsette å gi deg det livet du fortjener med alt hva jeg makter. :heart:

Bursdga1_zps761b5173.jpeg

Bursdfa4_zps95cc0fa7.jpeg

Burdag3_zpsbf861474.jpeg

burs_zps9a298f9a.jpeg

DSC_0164_zps94013af2.jpg

Burstr_zpsa1c1025b.jpeg

522415_515843511779132_815701087_n_zpsa1

415388_331754043559310_786765266_oa_zps7

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fyller verdens rareste hund 4 år. Hun får et nytt hjem i gave, som vi forhåpentligvis skal dele i mange år framover.

Takk Aiko, for at du holder meg ydmyk og på alerten. Når jeg trur jeg har skjønt deg, gjør du brått noe helt nytt.

Takk Aiko, for at du har lært meg hvor stor tålmodighet jeg egentlig besitter, så lenge fundamentet består av uforbeholden kjærlighet.

Takk Aiko, for at du er verdens beste storesøster for det lille knertmonsteret vårt. Måten du steller for henne og passer på er rørende. Måten du druser henne i bakken og røsker henne i nakkeskinnet ikke likeså. :P

Takk Sleiko, for at du alltid holder alle hunder og mennesker i din flokk reine. :D

Takk Aiko, for den fantastiske jobben du gjør som raserepresentant. Ingen som treffer deg og får bli kjent med deg kan unngå å drukne i det vise blikket ditt eller kjenne på det vanvittige båndet du klarer å knytte til folk du bryr deg om. Alle vil jo ha en shiba om den blir som deg. :wub:

Takk Aiko, for at du får meg til å le hver eneste dag.

For at du gir meg følelsen av å være viktig.

For at du alltid skjønner når det passer å være gøyal, men også når jeg bare trenger deg til å ligge som en ball i fanget mitt.

Takk for at du kom inn i livet mitt på et tidspunkt jeg følte meg litt tapt. En foreløpig fraværende masteroppgave er et godt bytte mot livet med deg og vissheten om at jeg har vokst og tar i bruk mer av alt det jeg besitter hver dag i jobben min.

Takk Aiko, for at du er så vakker at jeg kan drikke inn synet av deg og kjenne hvordan øynene flommer over at noe så perfekt. At du går som du har bleie, er kjempestor og har digre akita-ører gir deg bare egenart.

Takk for at du fortsetter å velge meg hver eneste dag.

Takk for at jeg får være ditt menneske.

Jeg skal gi deg alt du trenger og alt du vil ha så lenge du lever, for jeg elsker deg med alt jeg har. :heart:

null_zps1585bbe9.jpg

I dag fyller verdens vakreste Super-Samurai, gærneste knertmonster og høyest elska lillesøster 3 år.

Imouto - måtte du aldri slutte å se på verden som din lekeplass. Jeg lever gjerne med utbrytertendensene dine så lenge jeg veit at det er fordi du bare MÅ undersøke, ikke fordi du ikke vil være sammen med meg.

Måtte du aldri slutte å passe på området ditt (som stort sett er akkurat der du befinner deg til enhver tid), flokken din, meg eller tingene mine. Med World Police ved min side føler jeg meg alltid trygg.

Måtte du aldri slutte å leke helt likt med både mennesker og hunder. Jeg elsker den lille danserompa di og måten du klasker til meg med potene dine. At du gir meg blåmerker på låra pga ekstremt hard dulting med nesa når du synes jeg er kjedelig, overser jeg også lett.

Måtte du gi videre alt ditt humør, all din lykke og all din kjærlighet til eventuelle valper om og når den håpløse eieren din klarer å bestemme seg.

Måtte du aldri slutte å vise meg hva for en fremragende jakthund du er, uansett om det er rådyr, elg, grevling, hoggorm, rev, fugler i alle former, insekter, blader eller gnagere det er snakk om. Bare synd jeg aldri får ytt deg rettferd som mottaker av alle dyrene du finner og ringer tilbake til meg.

Måtte du aldri miste den fantastisk deilige og altfor mjuke fleecepelsen din. Ingen voksen shiba skal ha sånn pels, men ingen voksen shiba får så mye kos av alle slags mennesker overalt hvor vi går, fordi ingen klarer å slutte å ta på deg.

Måtte du aldri slutte å være så himla klok at jeg blir helt ille berørt over hvordan du arresterer meg på din helt egne måte.

Måtte du aldri slutte å være så nær og tålmodig med folk. Du er den fødte besøkshund, og jeg er så stolt av hvordan du som til vanlig er som en stålfjær i kroppen, alltid på alerten, alltid klar for sprell, blir som en mjuk varmeflaske tett inntil den som trenger litt shibalove.

Måtte du aldri la Aiko forsvinne inn i sin egen verden uten å be henne opp til dans og moro en siste gang.

Måtte du aldri slutte å være bare min. Jeg veit at intet menneske eller dyr noensinne kommer til å elske meg så høyt eller føle seg så nær meg som du gjør. Måten du setter deg på fanget mitt, legger en pote på nakken min og ser meg inn i øynene mens de lyser av kjærlighet, gjør meg både stolt over at du velger meg og veldig ydmyk. Jeg lover å fortsette å gi deg det livet du fortjener med alt hva jeg makter. :heart:

Bursdga1_zps761b5173.jpeg

Bursdfa4_zps95cc0fa7.jpeg

Burdag3_zpsbf861474.jpeg

burs_zps9a298f9a.jpeg

DSC_0164_zps94013af2.jpg

Burstr_zpsa1c1025b.jpeg

522415_515843511779132_815701087_n_zpsa1

415388_331754043559310_786765266_oa_zps7

Åh, nå fikk du tårene til å renne her, du skriver så vakkert om dem :wub:

Gratulerer med dagen til Imouto og gratulerer på etterskudd til Aiko :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde de to snokene gått og lagt seg i senga mi da jeg gikk på badet. Da jeg oppdaga det, gikk jeg rett inn og spurte med streng tullestemme om det egentlig var lov. Imouto begynte å veive med frampoten for å vinke meg mot seg for å få kos på magen, mens Aiko så på meg mens hun sukka av nytelse, i visshet om at jeg ikke kom til å be dem gå ned. Etterbursdagskos. :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I går var Imouto og jeg på utstilling med Yari. Imouto, som er en fantastisk utstillingshund til vanlig, hadde løpetid og kunne rett og slett ikke bli tatt på. Hun var helt gummi i overlinja og sto som en sekk, og om jeg prøvde å flytte på henne blei hun stående med et bein i været og se utilpass ut. Makan! :lol: Da gikk vi heller på tur i tilsammen 2.5 timer og viste åssen en sporer elg og slåss på Imouto-vis (dvs eyeballing, påhopp, hyling med poteveiving og bråstopp og tur videre skulder mot skulder. Når hun mener det så lite skjønner jeg ikke hvorfor hun gidder i utgangspunktet. :P) Hun var også veldig flink og blei liggende utenfor buret og vente mens jeg så på gruppefinaler. Jeg liker at det lille sprettpopcornet har blitt så flink til å legge seg og vente. :)

Aiko var aleine hjemme hele dagen, og blei ekstremt lykkelig da vi kom hjem. Hun ville ikke engang gå tur, bare være klistra innpå meg i menneskesofaen i hele tre timer på kvelden. Det er ny pers for trollbolla. :wub: De fikk sove i senga om natta, og jeg reide spesielt opp til Imouto så hun ikke skulle grise til senga. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fyller verdens vakreste Super-Samurai, gærneste knertmonster og høyest elska lillesøster 3 år.

Imouto - måtte du aldri slutte å se på verden som din lekeplass. Jeg lever gjerne med utbrytertendensene dine så lenge jeg veit at det er fordi du bare MÅ undersøke, ikke fordi du ikke vil være sammen med meg.

Måtte du aldri slutte å passe på området ditt (som stort sett er akkurat der du befinner deg til enhver tid), flokken din, meg eller tingene mine. Med World Police ved min side føler jeg meg alltid trygg.

Måtte du aldri slutte å leke helt likt med både mennesker og hunder. Jeg elsker den lille danserompa di og måten du klasker til meg med potene dine. At du gir meg blåmerker på låra pga ekstremt hard dulting med nesa når du synes jeg er kjedelig, overser jeg også lett.

Måtte du gi videre alt ditt humør, all din lykke og all din kjærlighet til eventuelle valper om og når den håpløse eieren din klarer å bestemme seg.

Måtte du aldri slutte å vise meg hva for en fremragende jakthund du er, uansett om det er rådyr, elg, grevling, hoggorm, rev, fugler i alle former, insekter, blader eller gnagere det er snakk om. Bare synd jeg aldri får ytt deg rettferd som mottaker av alle dyrene du finner og ringer tilbake til meg.

Måtte du aldri miste den fantastisk deilige og altfor mjuke fleecepelsen din. Ingen voksen shiba skal ha sånn pels, men ingen voksen shiba får så mye kos av alle slags mennesker overalt hvor vi går, fordi ingen klarer å slutte å ta på deg.

Måtte du aldri slutte å være så himla klok at jeg blir helt ille berørt over hvordan du arresterer meg på din helt egne måte.

Måtte du aldri slutte å være så nær og tålmodig med folk. Du er den fødte besøkshund, og jeg er så stolt av hvordan du som til vanlig er som en stålfjær i kroppen, alltid på alerten, alltid klar for sprell, blir som en mjuk varmeflaske tett inntil den som trenger litt shibalove.

Måtte du aldri la Aiko forsvinne inn i sin egen verden uten å be henne opp til dans og moro en siste gang.

Måtte du aldri slutte å være bare min. Jeg veit at intet menneske eller dyr noensinne kommer til å elske meg så høyt eller føle seg så nær meg som du gjør. Måten du setter deg på fanget mitt, legger en pote på nakken min og ser meg inn i øynene mens de lyser av kjærlighet, gjør meg både stolt over at du velger meg og veldig ydmyk. Jeg lover å fortsette å gi deg det livet du fortjener med alt hva jeg makter. :heart:

Bursdga1_zps761b5173.jpeg

Det er noe i det du sier, Imouto og Kamar, altså! <3 Kjenner igjen veldig mye av Imoutos kvaliteter som du beskrev her, i den lille trefargede. Gratulerer med dagen som var, Imouto - smask fra den mentale doppelgänger din!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe i det du sier, Imouto og Kamar, altså! <3 Kjenner igjen veldig mye av Imoutos kvaliteter som du beskrev her, i den lille trefargede. Gratulerer med dagen som var, Imouto - smask fra den mentale doppelgänger din!

Jeg tenkte på dere på vei til jobb i dag, faktisk. Vi kommer gjerne på besøk når snøen kommer for å leke!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen, når du først har vaska alle gulv både pga valpebesøk, men mest pga løpetid, og deretter går og dusjer og gleder deg til å legge deg og kose på elsklingene dine, og ser at klokka er 01.30, men du tar deg likevel god tid til å reie opp så det skal bli behagelig for dem i senga di, med spesiell brett på dyna så Aiko skal få støtte og eget teppe til Imouto så hun kan ligge i skje med deg uten å grise pga nevnte løpetid.

Og så står du der i mørket da, naken, kun iført bobletøfler, og ber med snill, varm og kjærlig (muligens også noe bedende) stemme om at hundene skal komme og legge seg sammen med deg. Og den eneste responsen du får er to nytelsesfulle sukk og litt knirking idet en av dem finner seg en bedre stilling i hundesenga.

Takk skarru faenmeg ha! :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...