Gå til innhold
Hundesonen.no

Harly & Lykke


mokken
 Share

Recommended Posts

Kanskje på tide med annet enn bildeoppdateringer.... :P

Harly ble 4 år i august, men det er bare på papiret... :P

Han er fortsatt min lille elleville, som gir alt, alltid! :wub: I okt skal vi prøve oss på C spor, grugleder meg litt kjenner jeg.

Vi har trent lite spor i det sommer, hovedsakelig pga varmen. Men på treningssamlingen på Torpo fikk han et fremmedspor (mye gøyere enn mine kjedelige spor) og viste at det ikke var noe heft med en lengre sporpause. Nydelig sporoppsøk, vet ikke hvordan det skjedde - for det har vi trent minimalt på... Og ellers så plukket han med seg 7 av 8 pinner inn. Han er like energisk og ivrig enten han har gått 400 eller 1100 meter. Ikke spesielt strukturert eller pent å se på, men han finner da frem :ahappy:

På lydighetsdelen synes jeg fvf har blitt litt bedre, der er tidvis mindre ploging, så vi putler videre med det. De andre øvelsene (med unntak av budføring og forangående i line) har vi relativ grei kontroll på tror jeg. :)

I slutten av okt blir det årets siste agilitystevne i Ølen, det blir gøy! :ahappy:

Lykkepillen var på lp kurs på Stord første helgen i september, der fikk vi flere gode innspill til hvordan vi skal jobbe videre med en halvdårlig fvf (hovedsakelig grunnet lite trening). Lykke har på noen områder vært litt mer krevende enn Harly å trene med, fordi hun alltid har alle antenner åpne, hun får med seg alt som skjer og faller tidvis ut. En ganske normal unghund, jeg har nok bare vært bortskjemt med Harly som er en evighetsmaskin! :ahappy: Allerede dag 2 på kurset så jeg en forbedring på posisjon og fokus, så nå skal høsten og vinteren brukes til å få orden på lp øvelsene til D, sporet blir neppe et problem, hun går som en støvsuger i sporkjernen! :lol:

Lykke har også såvidt begynt med litt mer agilitytrening nå, og går som en kule. Føreren bør gjøre noe med løpsformen bare.... :P

Om en uke er det utstilling igjen, er veldig spent for jeg synes hun har utviklet seg mye i løpet av sommeren og høsten :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 781
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lille gærningen! Vi har enda langt igjen, men det går sakte fremover. Takk til @MegaMarie for trening og filming

Først; Harly er påmeldt til agility 1 og hopp 2 (debut) på Voss i begynnelsen av april, gleder meg! På tirsdag var Lykke 10 uker, vi skal prøve å få tatt oppstillingsbilde i løpet av helgen. På o

Helsestatus på Lykke: HD: A AD: A Patella: u.a Rygg: u.a :jump:

Posted Images

  • 1 month later...

...og høst ble til vinter...

"Noen" har glemt å oppdatere :whistle:

Harly startet C spor en våt søndag i oktober, sporet gikk dessverre ikke noe bra. Delvis føreren sin feil, delvis høy hund, og om føreren hadde vært LITT smart så hadde hun ikke stilt til start i klissvått myrterreng.... :rolleyes:

Vurderte å reise hjem men ble igjen til LP delen, selskapet var trivelig om ikke annet! :lol:

10505497_10203780830575859_6026229409508

En annen veldig våt helg reiste vi til Ølen for å gå agility! Nye gore tex sko ble hasteinnkjøpt fredag ettermiddag før vi dro avgårde tidlig lørdag morgen. Disket agilityløpene, og vant hoppløpet både lørdag og søndag. Hoppnapp nr 2 av 3 i boks, Hurra! :D

Nå i ettertid vet jeg ikke om vi får beholde resultatene for 2014, det blir opp til NKK å avgjøre.

Søknad og vetrinærattest for å delta offisielle ag konk med kastrert hannhund er ihvertfall sendt inn, så er det bare å krysse fingrene for at vi får dispensasjon.

Lykke trener (som vanelig) litt av hvert og har deltatt på 2 utstillinger i nov.

Først på Stord der hun fikk cert og BIR, og deretter på NoV der ble det exc, ck, 1 konkl (unghundkl). Uplassert i BTK, helt greit i selskap med så mange flotte AK tisper :)

Vi forsetter å vente på terminliste for NBF, samt en avklaring på om det blir nytt regelverk. Men tror vi nærmer oss startklar i D, litt mer mengdetrening på fellesdekk og forstyrrelser bare. To be continued! :)

10403543_10204049195164806_4480785002594

10425858_10204049196804847_1269361236613

10378164_10204049193964776_8420495805213

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy, og det gikk helt fint? :o

Ja det gikk helt fint. Han flikket på øret som var nærmest der skytteren sto på første og andre skuddet, det var eneste synlige reaksjon :)

Vi har trent felt og spor like ved to forskjellige skytebaner, det er det nærmeste "skuddtrening" vi kommer :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Gratulerer med dagen lille herlige lykkesnurr, hun ser jo ut som en lykke på alle bilder! (Egentlig bra at hun ikke ble en Swix eller Traktor Olga, navnet hun har er det som passer best til henne!)

Takker og bukker! :ahappy:

Og ja, jeg er helt enig, navnet passer henne godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere! :flowers:

Dagen har blitt "feiret" med en rask tur i ruskeværet også en finfin økt med lp trening!

Krysser fingrene for at ting og tang "går veien" snart, sånn at vi får jobbet litt mer strukturert mot start i Dspor og hopp/agility til våren/sommeren :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaffer konkurransene bedre med jobb i år? :ahappy:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ag passer litt bedre heldigvis! :)

Bruksen har jeg ikke sett så nøye på enda siden listene ligger ute "med korrekturmulighet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...