Gå til innhold
Hundesonen.no

Harly & Lykke


mokken
 Share

Recommended Posts

Gud som jeg elsker disse "potet-hundene"! :wub:

I går var vi på smeller trening for første gang, da jobbet de firbeinte med en mur. I dag fikk de en økt på stålrør også på lastebil. Flinke hunder! :ahappy:

Her er litt fra Lykke sin andre økt i dag.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 781
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lille gærningen! Vi har enda langt igjen, men det går sakte fremover. Takk til @MegaMarie for trening og filming

Først; Harly er påmeldt til agility 1 og hopp 2 (debut) på Voss i begynnelsen av april, gleder meg! På tirsdag var Lykke 10 uker, vi skal prøve å få tatt oppstillingsbilde i løpet av helgen. På o

Helsestatus på Lykke: HD: A AD: A Patella: u.a Rygg: u.a :jump:

Posted Images

Så kult! Har du lyst å fortelle mer? Bare såvidt hørt om det før.

Altså, vi er jo helt grønn alle tre! :lol:

I går begynte vi med enn ca sånn mur

mur.jpg

og en kul leke som vil klippet/skar av en liten bit av. "Hjelper" tok med leken og den lille biten ut (hunden fikk se fra noen meters avstand), den lille biten blir gjemt i muren og leken gjemmes i lommen. Hunden slippes og ved markering eller tegn til funn kastes belønningen på funnstedet. Harly hadde veldig lyst til å ta "objektet", så der la vi det bevisst i så små åpninger at han ikke fikk tak på det. Han har jo apportering på sporpinnene så ikke rart han ville plukke :)

Videre nå skal vi jobbe inn en ordentlig markering. Harly hadde flere tydelige frysmarkeringer i dag, helt av seg selv, mens Lykke markerer ikke fult så tydelig. Den eneste markeringen som ikke er lov ift konkurranse er hals, ellers står man fritt til å velge.

Regelverk alle klasser, info og demofilm klasse 1 finnes her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Bergen trener du dette? Og hvor gamle bør hundene være for å begynne med det? ;p

Fjellanger hadde et introkurs nå i juni, jeg hadde dessverre jobbehelg da så jeg kunne ikke være med. De har satt opp et kurs til, jeg tror det var i oktober.

Disse to dagene har jeg trent privat med en kompis, men Fjellanger har noen treninger for å samle intresserte og bygge opp et miljø. Det skal være en trening førstkommende tirsdag kl 18-20 som jeg tenkte å bli med på.

Du finner også litt info på fb - SMELLER Bergen.

Søksarbeid har sjeldent noe nedre aldersgrense så du kan helt sikkert delta med valpen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har vi vært i Fjellangerhallen på smellertrening! Tredje trening for oss, ergo er nybegynnerfaktoren høy. Det var kun to andre der så hundene fikk flere gode økter, både på mur og karusellen som brukes til å trene tjenestehundene på.

Harly :heart:

Fy flate altså, når han først kan noe, så KAN han det virkelig. Ingen påvirkning, 2 nye miljøer, ingen problemer! Han har riktignok ingen system i søket sitt og er litt " all over the place" men steike den hunden er god på generalisering. Noen få rep på karusellen og vips så kan vi øke på med ett til (feil) alternativ. Sjekker det feile begeret så vidt, og er raskt på riktig beger med tydelig og kanskje litt vel ivrige markeringer! Go Harly :D

Lykke brukte litt tid på å lande inni hallen, masse spennende lukter og dessuten kult med "publikum"! Hun søker lenge uten funn på muren, og er nok litt høyt oppe. En liten pause, på med kobbel og slapp av i et minutt så kommer det seg.

På karusellen tar hun poenget relativt raskt, men er ikke like sikker som Harly når hun finner rett så hun holdes på ett beger.

Hun får også et raskt søk til på muren siden hun hadde en litt dårlig start der. Fin fin siste økt, der hun jobber målrettet og balansert med et veldig fint søk. Flink fjollebolle :wub:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig sommervær i Bergen om dagen, for varmt for min del så det blir mye bading sånn at hundene får tatt ut litt energi :ahappy:

Noen bilder fra dagens tur. Temperaturen i vannet var nydelig!

post-838-0-82624000-1405086212_thumb.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Harly har vært på valpetreff i dag med 6 1/2 uke gamle pyrrevalper. Superflink valpeonkel :wub:

post-838-0-26828300-1407160886_thumb.jpg

Lykke har løpetid og er rimelig hormonell om dagen så hun lot jeg ikke få være med valpene, men hun var godt fornøyd med litt lp trening og lek istedenfor :)

post-838-0-42229200-1407160709_thumb.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kløvjakten endte tilslutt med en Togo kløv fra seleverkstedet, str x-liten :)

Vi hadde en liten testtur på fredag etter agilitytrening, relativ lav vekt ca 2 kg. Kløven lå veldig fint på Lykke i noe kupert skogsterreng. Bra førsteinntrykk!

post-838-0-80445800-1408265396_thumb.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fine de er! Trener du med BAK nå fast? :)

Takk :ahappy:

Fast og fast.... :P Siden jeg jobber turnus så varierer det jo hva jeg kan være med på fra uke til uke. Har foreløpig kun vært på en nybegynnertrening, men så trener jeg av og til på dagtid når det passer bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :ahappy:

Fast og fast.... :P Siden jeg jobber turnus så varierer det jo hva jeg kan være med på fra uke til uke. Har foreløpig kun vært på en nybegynnertrening, men så trener jeg av og til på dagtid når det passer bedre :)

Er dere nybegynnere? Vi har tenkt å være med på nybegynnertreningene også :) Blir litt nå og da før lappen er i boks dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...