Gå til innhold
Hundesonen.no

seriøse/useriøse whippet oppdrettere?

Mirelle

Recommended Posts

Hei!

Jeg leter etter min neste whippet, og er veldig usikker på de ulike linjene og ikke minst hvilke oppdrettere som er seriøse med sitt avl, gemytt, helse(whippet har jo generelt god helse, så konstruksjon?). Som valpekjøper tenker jeg også over hvem som er ok å kjøpe fra :lol: Viktigere for meg denne gang å finne en god oppdretter enn at valpen skal komme i hus akkurat nå, jeg har god tid og tenker jeg skal finne en valp i løpet av et års tid, avhengig av at jeg finner oppdretteren, planlagte kull osv.

Jeg har "alltid" hatt hund, og vil derfor gjerne finne noen jeg kan lære litt av og som har greie avtaler, og som vi kanskje kan treffe igjen på utstillinger og kanskje LC etterhvert. Jeg vil gjerne unngå å kjøpe fra valpeprodusenter eller mer useriøse oppdrettere. Jeg har hatt veldig flaks med min nydelige whippet (uten kennelnavn forøvrig), hun er en allround superkosehund, men er ikke sikker på om jeg tør å kjøpe fra ukjent oppdrett neste gang, siden vi har fått interesse for LC og gjerne vil ha en til utstillingshund.

Jeg har møtt noen hunder fra Suna Regens og Velvet Revolutions, men er usikker på mylderet av whippet oppdrettere. Noen inspill?

glad for svar, gjerne PM

K Mirelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermes kommer fra Courtborne, som en god del andre whippeter her inne. Kan absolutt anbefales, de er kjempeflinke! Har veldig gode resultater på utstilling.

Ellers har jeg møtt en del whippets fra Siprex, og det er alle flotte hunder. Replica tror jeg også gjør det bra, spesielt på LC om det er interessant. Kan også nevne Allfirda, en liten kennel jeg tror konsentrerer seg om å videreføre gode Courtborne-linjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermes kommer fra Courtborne, som en god del andre whippeter her inne. Kan absolutt anbefales, de er kjempeflinke! Har veldig gode resultater på utstilling.

Ellers har jeg møtt en del whippets fra Siprex, og det er alle flotte hunder. Replica tror jeg også gjør det bra, spesielt på LC om det er interessant. Kan også nevne Allfirda, en liten kennel jeg tror konsentrerer seg om å videreføre gode Courtborne-linjer.

Så koselig av deg å skrive dette:) Det finnes veldig mange flotte seriøse whippet oppdrettere.. Tror det er mye av den grunn til at vi har klart å beholdt rasen vår så bra også.

Kennel Courtborne har vært heldige og har ikke bare gode hunder men også gode valpekjøpere, som elsker å delta med hundene sine på litt av hvert når det gjelder hundesport. Derfor får vi også svar på vårt avlsarbeide igjennom at vi har tett oppfølging for de som ønsker det og delta gjærne på det meste selv.

VI har oppdrettet hunder som løper strålende på LC og har tatt cert der, men er fortsatt i oppstartfasen.

Vi har oppdrettet agillity champion i hopp. Vi er også godt i gang med spor trening og det ser ut til at det også går strålende. Utstilling er vell omerådet der vi er mest vant og har mange flotte resultater å vise til. Men best av alt så er vi en stor vinner på gode familiehunder som er det aller viktigste syns vi.

Lykke til i letingen etter din oppdretter og jeg kan garantere deg at whippeten er en super flott rase.

Kristin Hoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei og jobber med ei som har kennel Emprezy. Har møtt alle whippetene, og de er supersosiale og glade :icon_redface: Jeg vet ikke hvordan denne kennelen blir sett på innad i miljøet, men sett med mine øyne er hundene trivelige og eierene like så! :icon_confused:

Link til hjemmesiden

Signerer denne, min eldste Collie er født på denne kennelen (Hun er ikke en Emprezy hund, bare født der hehe.) og supre mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne, min eldste Collie er født på denne kennelen (Hun er ikke en Emprezy hund, bare født der hehe.) og supre mennesker!

Ja Trine har mange fine Whippets :icon_confused: ikke så rart jeg sier det kanskje;) siden hun har brukt mine whippetgutter på 2 av sine kull av 3kull :icon_redface:

Trine er kjempe koselig.

Hun har forresten et kull nå etter min Courtborne Loke.

Klem

Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet i hvertfall hvem jeg skal kjøpe whippet av hvis det blir whippet som hund nr to.. (peke på Kristin og Kennel Courtbourne :icon_confused: )

Sente deg en pm også :no:

Du er hjertlig velkommen den gangen det skulle passe seg sånn :icon_redface:

Kjempe koselig at du skriver dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hjertlig velkommen den gangen det skulle passe seg sånn :icon_redface:

Kjempe koselig at du skriver dette da.

Courtbourne hunder er tydeligvis godt likte!

En vi kjenner har hentet seg en courtbourne valp, aldeles nyyydelig. Kanskje er det der vi lander også på de godt kjente og flinke.. Siden den vi allerede har er av så godt og stødig gemytt, leter vi etter linjer med sosiale og vennlige whippets, men er jo alltid et pluss om de også er allroundhunder :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Courtbourne hunder er tydeligvis godt likte!

En vi kjenner har hentet seg en courtbourne valp, aldeles nyyydelig. Kanskje er det der vi lander også på de godt kjente og flinke.. Siden den vi allerede har er av så godt og stødig gemytt, leter vi etter linjer med sosiale og vennlige whippets, men er jo alltid et pluss om de også er allroundhunder :icon_confused:

Oj så hyggelig.. men nå ble jeg fryyyyyyktelig nysgjerrig hær?? Hvordan hund i fra meg har du møtt?? Morro at du likte den da.

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet i hvertfall hvem jeg skal kjøpe whippet av hvis det blir whippet som hund nr to.. (peke på Kristin og Kennel Courtbourne :icon_confused: )

Signerer denne, bare at det blir når vi skal ha whippet nummer to, og ikke hvis :icon_redface:

Vi har whippetvalp fra Courtborne, og kommer absolutt til å komme tilbake når det blir tid for enda en hund i hus :no: Fantastiske hunder og veldig flinke oppdrettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner lite til wippet-oppdrettere i dag, men da jeg jobbet på kennel hadde vi en del hunder innom fra Paper Moon (Arne Foss).

Nydelige hunder med herlig gemytt.

Men jeg aner ikke engang om han driver med oppdrett lenger, siden det der er 13-14 år siden... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner godt til Kennel Replica og kan anbefale dem som særdeles seriøs og flink oppdretter. Hundene der vinner det meste i LC, de ser skapelige nok ut for utstilling og de har generellt god helse og særdeles behagelige og trivelige hunder. Kennel Replica har god oppfølging av valpekjøpere, de pleier å ha kennelsamling hvert år. Hvis jeg skal ha whippet noen gang, så blir det ihvertfall derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner lite til wippet-oppdrettere i dag, men da jeg jobbet på kennel hadde vi en del hunder innom fra Paper Moon (Arne Foss).

Nydelige hunder med herlig gemytt.

Men jeg aner ikke engang om han driver med oppdrett lenger, siden det der er 13-14 år siden... :icon_redface:

Så morro,, Der kommer også min første whippet fra :icon_confused: Arne Foss... det siste kullet han hadde var med vår hannhund courtborne Ramazotti. Jeg er også veldig fornøyd med min første Whippet og hun lever forresten enda og hun er 13,5 år. Hun er også basen på mitt oppdrette.

Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar tråden gå i og med at den er såpass positiv. Det er greit at dere anbefaler oppdrettere og mennesker dere er fornøyde med :icon_confused: Så lenge det ikke går over i å henge ut oppdrettere som ikke er på forumet osv. Henviser til Retningslinjene på dette punktet!

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på utstiling i helga og traff Athene og broren. Myke og bløte og aldeles nydelige!

Så morro da :)Og tusen takk for flotte ord om valpene fra oss:) Courtborne Athene "Tipsi" til Blida ja... og Courtborne Hermes er Spinoza sin hund :ahappy:

Ja de er skikkelige fine begge to, er prektig stolt av disse, har selv søstra og hun har gjort det kjempe bra allerede, blitt Best in Show valp og Bir 3 ganger en Big1 og en Big 2.. Er ekstra stas å stille valper på valpeshow :wub: Vår lille frøken heter Courtborne Hera "Hinatha" en kjempe morsom frøken,, hun gir oss mang en god latter kan mann si :)

Dere får alle ha en strålende helg

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...