Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeførervest


Poter

Recommended Posts

Skrevet

Trenger ny treningsvest og lurer på hvilken jeg skal kjøpe. Hva har dere og hva anbefaler dere? Jeg vil ha en med god plass til leker og godbiter og som sitter bra på. The usual, altså :icon_redface:

Skrevet

Jeg finner ingen som kan måle seg med Gappay-vesten. Den er jo LITT varm og klam om sommeren, men den har gode, store lommer både foran og bak, samtidig som brystlommene kan lukkes skikkelig.

Skrevet

Jeg har Berra vest (den med Sintti på ryggen) som jeg er utrolig fornøyd med. Har også Bende og Belcando, og av de to liker jeg Bende vesten best, men det er Berra-vesten jeg bruker.

De selger den på Jami hundsport (link lenger opp her), samt på http://www.berra.fi/, men til sistnevnte burde du sende mail, da deres engelskside ikke funker så bra enda.

  • 1 year later...
Skrevet

Såvidt jeg har forstått er målene nederst til andre typer Berra-vester, og Pro Light-vesten sitter noe tightere enn de andre. Jeg bestilte derfor en str større enn de målene der tilsa at jeg trengte, og det er jeg veldig fornøyd med.

Dog lønner det seg å bestille via mellomforhandleren i Norge, Monica Reiersen, ikke Jamihundsport. Jeg betalte 470kr for den vesten inkl frakt via Monica i våres.

Skrevet

Såvidt jeg har forstått er målene nederst til andre typer Berra-vester, og Pro Light-vesten sitter noe tightere enn de andre. Jeg bestilte derfor en str større enn de målene der tilsa at jeg trengte, og det er jeg veldig fornøyd med.

Dog lønner det seg å bestille via mellomforhandleren i Norge, Monica Reiersen, ikke Jamihundsport. Jeg betalte 470kr for den vesten inkl frakt via Monica i våres.

Takk for tips, skal bestille med den i rosa til med selv i julegave tror jeg. Er så lei av å ha lommene fulle av godbiter på alle vanlige jakker og bukser. Det var jo en mer sympatisk pris også, klarer ikke helt å forsvare å bruke 700-800 kr på en vest.

Skrevet

Jeg bruker en noe utradisjonell hundeførervest, men jeg er veldig godt fornøyd med den. Mange, store lommer foran, og stor lomme bak. Den er såpass tynn og lett at den er like behagelig sommer som vinter - om sommeren blir den ikke for varm, og vinterstid blir den ikke klumpete/ubehagelig over tykkere klær. Den har god passform, og jeg føler meg ikke som et vandrende kvadrat når jeg bruker denne vesten.

Denne:

http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16911&aktbild=1

  • 3 weeks later...
Skrevet

Er det noen som har noen erfaring med hurtta sin lifeguard vest? Er så stilige farger, og ser de har den på canis til 719,- så tenker litt på om Aisha skal få kjøpe en sånn i julegave til meg.

Skrevet

Er det noen som har noen erfaring med hurtta sin lifeguard vest? Er så stilige farger, og ser de har den på canis til 719,- så tenker litt på om Aisha skal få kjøpe en sånn i julegave til meg.

Jeg har den, jeg liker den godt, men blir å kjøpe meg en annen og ser jeg, den har litt små lommer. Er bare plass til noen godbiter i lommene foran, i den store lomma bak er det jo plass til endel leker, men jeg tror at andre vester er mer duganes hvis en tenker rent praktisk. Fancy er den da, og man vises godt!

Skrevet

Jeg har den, jeg liker den godt, men blir å kjøpe meg en annen og ser jeg, den har litt små lommer. Er bare plass til noen godbiter i lommene foran, i den store lomma bak er det jo plass til endel leker, men jeg tror at andre vester er mer duganes hvis en tenker rent praktisk. Fancy er den da, og man vises godt!

Ok, men til agility treninger er den kanskje grei da, tenker jeg? Og til å gå tur i skogen. Praktisk til den type trening at vesten ikke er for klumpete. Og på tur i skogen tenker jeg det er positivt at vi synes godt. Da trenger jeg ikke akkurat fylle opp lommene med leker, og på agility trening bruker jeg godbiter som motivator. Eller mente du at det generelt er små lommer foran med lite plass til godbiter også? Litt i tvil ut fra at du sier det er plass til noen godbiter, og jeg må ha med maaasssee godbiter. :D

Skrevet

Nokon som har erfaring med Hurrta Motivation Treningsvest? Er den trang, vanleg eller litt romsleg? Varm på varme sommardagar, eller heilt "normal"?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...