Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeførervest


Poter

Recommended Posts

Jeg har Berra vest (den med Sintti på ryggen) som jeg er utrolig fornøyd med. Har også Bende og Belcando, og av de to liker jeg Bende vesten best, men det er Berra-vesten jeg bruker.

De selger den på Jami hundsport (link lenger opp her), samt på http://www.berra.fi/, men til sistnevnte burde du sende mail, da deres engelskside ikke funker så bra enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Såvidt jeg har forstått er målene nederst til andre typer Berra-vester, og Pro Light-vesten sitter noe tightere enn de andre. Jeg bestilte derfor en str større enn de målene der tilsa at jeg trengte, og det er jeg veldig fornøyd med.

Dog lønner det seg å bestille via mellomforhandleren i Norge, Monica Reiersen, ikke Jamihundsport. Jeg betalte 470kr for den vesten inkl frakt via Monica i våres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått er målene nederst til andre typer Berra-vester, og Pro Light-vesten sitter noe tightere enn de andre. Jeg bestilte derfor en str større enn de målene der tilsa at jeg trengte, og det er jeg veldig fornøyd med.

Dog lønner det seg å bestille via mellomforhandleren i Norge, Monica Reiersen, ikke Jamihundsport. Jeg betalte 470kr for den vesten inkl frakt via Monica i våres.

Takk for tips, skal bestille med den i rosa til med selv i julegave tror jeg. Er så lei av å ha lommene fulle av godbiter på alle vanlige jakker og bukser. Det var jo en mer sympatisk pris også, klarer ikke helt å forsvare å bruke 700-800 kr på en vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en noe utradisjonell hundeførervest, men jeg er veldig godt fornøyd med den. Mange, store lommer foran, og stor lomme bak. Den er såpass tynn og lett at den er like behagelig sommer som vinter - om sommeren blir den ikke for varm, og vinterstid blir den ikke klumpete/ubehagelig over tykkere klær. Den har god passform, og jeg føler meg ikke som et vandrende kvadrat når jeg bruker denne vesten.

Denne:

http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16911&aktbild=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er det noen som har noen erfaring med hurtta sin lifeguard vest? Er så stilige farger, og ser de har den på canis til 719,- så tenker litt på om Aisha skal få kjøpe en sånn i julegave til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen erfaring med hurtta sin lifeguard vest? Er så stilige farger, og ser de har den på canis til 719,- så tenker litt på om Aisha skal få kjøpe en sånn i julegave til meg.

Jeg har den, jeg liker den godt, men blir å kjøpe meg en annen og ser jeg, den har litt små lommer. Er bare plass til noen godbiter i lommene foran, i den store lomma bak er det jo plass til endel leker, men jeg tror at andre vester er mer duganes hvis en tenker rent praktisk. Fancy er den da, og man vises godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den, jeg liker den godt, men blir å kjøpe meg en annen og ser jeg, den har litt små lommer. Er bare plass til noen godbiter i lommene foran, i den store lomma bak er det jo plass til endel leker, men jeg tror at andre vester er mer duganes hvis en tenker rent praktisk. Fancy er den da, og man vises godt!

Ok, men til agility treninger er den kanskje grei da, tenker jeg? Og til å gå tur i skogen. Praktisk til den type trening at vesten ikke er for klumpete. Og på tur i skogen tenker jeg det er positivt at vi synes godt. Da trenger jeg ikke akkurat fylle opp lommene med leker, og på agility trening bruker jeg godbiter som motivator. Eller mente du at det generelt er små lommer foran med lite plass til godbiter også? Litt i tvil ut fra at du sier det er plass til noen godbiter, og jeg må ha med maaasssee godbiter. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...