Gå til innhold
Hundesonen.no

Utroskap


vima2k

Recommended Posts

Men hvordan ser folk her på det med å snakke med andre over nett f.eks?

Det spørs akkurat hva man prater om. Samboeren min har flere venninner han prater med på FB og msn, og det gjør ikke meg noe. Jeg prater jo med kompiser og sånt selv.

Men hvis det blir en seksuell undertone i samtalen så liker jeg det ikke. F.eks en sier dem skal inn i dusjen og den andre svarer noe upassende. Hverdagslige ting kan dem godt prate om, men jeg setter heller ikke pris på at dem prater negativt om meg. Flere gamle kompiser av meg snakka negativt om samboeren min, og da har jeg rett og slett bedt dem om å holde kjeft.

Nå er jeg kanskje litt over middels "sjalu", men vi har regler som passer både meg og samboer utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Ja, det var vel litt dårlig formulert, enig der! Nå er jo flørting også et veldig relativt begrep da, noen (som jeg) bruker termen "flørting" om mye mer enn sånt som har seksuelle undertoner, mens for andre er flørting kun sånt som spiller opp til noe mer fysisk noe. Sistnevnte er absolutt ikke noe jeg har behov for :ahappy: Fryktelig vanskelig å forklare, og kanskje flørting egentlig er helt feil ord også, men det handler om å slå an en spøk, en tone i samtalen og mye humor. Kopiert fra lommelegen: "Når du flørter får du bekreftet at en annen person synes at du er interessant, og du får følelsen av å bli sett. Flørt trenger ikke å være mer enn at en ukjent person sitter og ser på deg på bussen, og etter hvert smiler litt. Det hjelper på humøret, og du smiler kanskje litt bredere når du går av bussen enn da du gikk på.. Alle har behov for oppmerksomhet, og denne typen oppmerksomhet er sunn for oss." Det er denne typen flørting jeg sikter til, og som for mange er noe som er både fint og nødvendig- uansett om man er i et forhold eller ikke.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chatting på nett synes jeg er helt greit, man kan da ha venner :lol: Men det kommer helt an på tonen. Mye spøking med seksuelle undertoner synes jeg ikke noe om. Ellers står jeg fortsatt på at man ikke bør tenke på andre i intime settinger. Selvsagt kan man synes at noen andre er pen, tiltrekkende osv. vi har da alle øyner i hodet og kan sette pris på skjønnhet, men jeg synes ikke man skal ta tanken videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tafsing, kyssing, kosing og heftigere enn det er helt klart utroskap som jeg ikke hadde tolerert i det hele tatt!

Men dette med tanker er veldig vanskelig. Jeg vil kalle det utroskap om jeg tenker på bestekompisen mens jeg har sex med typen. Og ett kyss på spøk er ikke ok...

Nå snakket jeg om et kyss på spøk, MENS typen er der. Ikke sånn som man ikke kan fortelle typen om! :lol: Men så pleier jeg også å ha et sånt forhold at typen faktisk vet at et kyss på bestekompisen hans, faktisk ikke betyr NOE annet enn at jeg trives, føler meg trygg på vennene hans, og på forholdet vårt.

Hadde jeg hatt en kjæreste jeg visste at ble sjalu eller såret, så hadde jeg selvsagt aldri gjort det.

En av mine kjærester kan også fint gi en venninne et vennskapelig eller spøkefullt kyss, så lenge det er noe han kan fortelle meg om, eller, gjøre når jeg er der. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damene til kompisen til samboer kunne prøvd å gi han et kyss på munnen, spøk eller ikke. Da hadde det blitt månelyst :lol:

Kinnet og sånt er greit (eller jeg ser ann personen først, noen får absolutt ikke lov, men det er fordi jeg har dårlig erfaringer med de kvinnfolka fra før)

Munnen til typen min er bare min, og ingen andre sin :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh My, mere popcorn og cola til folket! Forte seg før moddiser sensurerer..

Utroskap er det man selv vil definere som ufint av sin partner, i min verden. Heldigvis så har jeg ikke noe eierskap på mannen min og han har ikke noen krav på meg, utover de forpliktelsene vi har gitt hverandre høyst frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... ikke akkurat det jeg hadde ventet i denne tråden nei.. dramaa..

Men back on-topic. Jeg mener at utroskap er noe kjæresten hadde mislikt (sterkt), for meg personlig er det å kysse en annen ++ å være utro.

Meeen så er jo spørsmålet, hva kan man akseptere? Jeg har akseptert utroskap fra en tidligere kjæreste, jeg vet fremdeles ikke om det var riktig, og om det hadde noe med bruddet halvannet år senere å gjøre. Men vi hadde da fine stunder i etterkant også.

Det er jo faktisk noen som driter seg skikkelig ut, og lærer etter en gang.. mens andre aldri forandrer seg på det. Dog tenker jeg da kanskje at det forholdet virkelig ikke er noe å spare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_confused:

Men, nei, jeg ser ikke på meg selv som spesielt sjalu, men syns typen kan drite i å kysse på venner uansett. Klem er greit. Kiling er greit, men det stopper vel der. Syns liksom regelen om at det man kan gjøre forran partneren er greit, alt annet bør man styre unna. Men jeg merker også at jeg er litt forsiktig med mannlige venner når jeg har kjæreste. Blir mindre kontakt med dem av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke lov å legge ut om personer som ikke er på forumet. Personlig oppgulp skal tas på PM, MSN eller andre egnede forum, IKKE her på sonen!

Mange innlegg er fjernet!

Innlegget er OT og skal ikke kommenteres.

Moderator Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jenter er litt anderledes enn gutter på enkelte områder? Jeg trur ikke jeg hadde hatt sånn ekstremt mye i mot om dama mi råklina med ei hot venninne akkurat. :icon_confused: Men jeg hadde ikke blitt like fornøyd om hu slafsa mule med en annen gutt. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jenter er litt anderledes enn gutter på enkelte områder? Jeg trur ikke jeg hadde hatt sånn ekstremt mye i mot om dama mi råklina med ei hot venninne akkurat. :icon_confused: Men jeg hadde ikke blitt like fornøyd om hu slafsa mule med en annen gutt. :whistle:

Så hvis det hadde vært ei schtøgg venninne hadde det ikke vært OK, liksom?

Haha, jeg ser ikke logikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jenter er litt anderledes enn gutter på enkelte områder? Jeg trur ikke jeg hadde hatt sånn ekstremt mye i mot om dama mi råklina med ei hot venninne akkurat. :icon_confused: Men jeg hadde ikke blitt like fornøyd om hu slafsa mule med en annen gutt. :hmm:

Tror du dama di hadde funnet seg i om du råklina med en kompis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du dama di hadde funnet seg i om du råklina med en kompis?

Det har jeg ikke helt planer om å gjøre uansett, og ei heller med en annen dame. Så det skal hun slippe å måtte finne seg i.

Men jeg hadde som sagt ikke flydd på veggen om hu hadde kina med ei venninne, og under gitte forutsetnnger. Bl.a. at jeg skal vite om det, de skal ikke drive og ha sex (da skal jeg søren meg være med. :icon_confused: ). Men jeg hadde ikke tatt det så spesielt tungt på det om hu eks festklina litt med ei venninne. Man har som sagt forskjellig terskel for hva utroskap er, og mens andre betrakter det å tenke litt for ofte på et annen person som utroskap, så hadde jeg ikke sett på litt klining som utroskap.

Jeg ser faktisk ikke på forelskelse som utroskap heller, så sant man ikke gjør noe med det. Man kan ikke alltid styre sine egne følelser, men man kan velge om man følger de opp eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke helt planer om å gjøre uansett, og ei heller med en annen dame. Så det skal hun slippe å måtte finne seg i.

Men jeg hadde som sagt ikke flydd på veggen om hu hadde kina med ei venninne, og under gitte forutsetnnger. Bl.a. at jeg skal vite om det, de skal ikke drive og ha sex (da skal jeg søren meg være med. :hmm: ). Men jeg hadde ikke tatt det så spesielt tungt på det om hu eks festklina litt med ei venninne. Man har som sagt forskjellig terskel for hva utroskap er, og mens andre betrakter det å tenke litt for ofte på et annen person som utroskap, så hadde jeg ikke sett på litt klining som utroskap.

Jeg ser faktisk ikke på forelskelse som utroskap heller, så sant man ikke gjør noe med det. Man kan ikke alltid styre sine egne følelser, men man kan velge om man følger de opp eller ikke.

Hehe det var en spøk altså :icon_confused:

Alle har vi forskjellige terskler. Derfor er jeg enige i de flere har nevnt her, at utroskap er å ikke være tro mot sin partner utifra hva slags forutsetninger man selv har valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det var en spøk altså :hmm:

Alle har vi forskjellige terskler. Derfor er jeg enige i de flere har nevnt her, at utroskap er å ikke være tro mot sin partner utifra hva slags forutsetninger man selv har valgt.

Ah da så. Tenkte det var noe slik at om hun får lov, så regnet jeg med at jeg fikk lov. :lol: Men jeg står over det glatt. :icon_confused:

Men man bør også snakke om slikt en gang i forholdet. Slik at man har faste grenser på hva som er lov og ikke. Det er litt dumt om en kommer fra et åpent forhold til noen som ikke tillater at man ser to ganger på kassadama en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah da så. Tenkte det var noe slik at om hun får lov, så regnet jeg med at jeg fikk lov. :lol: Men jeg står over det glatt. :icon_confused:

Men man bør også snakke om slikt en gang i forholdet. Slik at man har faste grenser på hva som er lov og ikke. Det er litt dumt om en kommer fra et åpent forhold til noen som ikke tillater at man ser to ganger på kassadama en gang...

Helt enig, det handler jo bare om å være ærlig og åpen :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sambo hadde runddag i fjor, så fikk han ett kyss midt på truten av ei av mine beste venninner (jeg sto like ved og hennes samboer satt vedsiden av). At hun kysset han gjorde meg ikke noe i det heletatt (ikke hennes samboer heller), ett uskydig kyss (enkelt og greit). Men det var visst en annen som reagerte noe helt forferdelig på det (en av sambo's sønner).

Ellers så går grensa, for min del, ved intim kroppslig kontakt med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm: Ville du synes det var like greit dersom dama di var bifil, og muligens kunne komme til å forlate deg til fordel for den dama hun klina med? :icon_confused:

Jeg hadde uansett foretrukket å bli forlatt enn å at dama var utro. Og jeg hadde heller ikke hatt problemer med det om hu var bifil nei. Nå trur jeg ikke bifile eller biseksuelle har noen større "sjanse" for å være utro eller å dumpe en. Og med tanke på erfaring fra fester og festklining fra tidligere ungdom, så har nå ingen forlatt partneren sin til fordel for en de har klina litt med da. Uansett legning. :hmm:

Som sagt så jeg ikke noe problemer med det under visse forutsetninger.

Hva er forskjellen egentlig?

Bruk fantasien litt, så skjønner du forskjellen. :lol:

(Og som Dratini nevner, så er slike kyss ikke under kategorien utroskap uansett kjønn hos meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uansett foretrukket å bli forlatt enn å at dama var utro. Og jeg hadde heller ikke hatt problemer med det om hu var bifil nei. Nå trur jeg ikke bifile eller biseksuelle har noen større "sjanse" for å være utro eller å dumpe en. Og med tanke på erfaring fra fester og festklining fra tidligere ungdom, så har nå ingen forlatt partneren sin til fordel for en de har klina litt med da. Uansett legning. :icon_confused:

Altså, hvis hun kunne komme til å være utro mot deg da, med den hun klina med. Eller hvis det at hun klina med en annen jente, var noe hun ikke kunne fortelle deg om, fordi det faktisk betydde noe mer enn bare "morroklining" for å få gutta til å stirre. (eller hvordan man nå skal forklare det) Den typen ting.

Og nei, selvsagt har ikke bifile eller biseksuelle noen større sjanse for å være utro enn heteroseksuelle. Men du hadde ikke synes det var greit at hun råklina med en gutt? Eller?

Det er liksom.. Hvis hun var bifil. Og klina med en annen gutt. Så hadde det vært feil. Mens hvis hun klina med en jente, hadde det vært greit, fordi det er noe gutter tenner på.. Det er feil i mitt hode. Er man sammen med noen, så vil man ikke at de skal kline med andre fordi de har LYST til å kline med dem.

Er det kun for morro skyld, så er det greit i mitt hode, sånn typ på spøk. Som at en jente festkliner med en annen jente. Og som Dratini sa, at en venninne ga mannen et kyss midt på truten, på morro. Da er det det samme om det er en av samme kjønn eller motsatt kjønn, i mitt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uansett foretrukket å bli forlatt enn å at dama var utro. Og jeg hadde heller ikke hatt problemer med det om hu var bifil nei. Nå trur jeg ikke bifile eller biseksuelle har noen større "sjanse" for å være utro eller å dumpe en. Og med tanke på erfaring fra fester og festklining fra tidligere ungdom, så har nå ingen forlatt partneren sin til fordel for en de har klina litt med da. Uansett legning. :icon_confused:

Som sagt så jeg ikke noe problemer med det under visse forutsetninger.

Bruk fantasien litt, så skjønner du forskjellen. :hmm:

Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...