Gå til innhold
Hundesonen.no

Turdate?


Niliani

Recommended Posts

Jeg har ett lite bøllefrø som ikke er så god med enkelte hunder om dagen. Jeg har nettopp kjemisk kastrert ham, og trenger å få ham i sosialt nærvær med andre hunder igjen.

Herjetreff er ikke ideelt enda, vil ha fokuset på turen og minske "bøllinga". Vi sosialiserte ham svært mye med all slags hunder da han var valp, men siden han ble kjønnsmoden, er han blitt litt av en testosterontøffing som liker å bryske seg. Vi kommer til å trene intensivt på å forandre reaksjonsmønsteret hans til andre hunder mens han har implantatet (som forhåpentligvis vil fungere litt). Med masse trening, kommer tassen til å være verdens mest fantastiske hund. Han er jo det sånn ellers;)

Jeg skjønner at dette ikke er for alle, men om noen har noen gode fine og trygge hunder, gjerne eldre (som kan lære ham skikk og bruk), og som vil hjelpe en liten trøndertjei med å få skikk på hunden sin så er jeg evig takknemmelig!

Han trenger noen hundevenner stakkar. de tre han var "oppvokst" med, har alle flyttet. Hvis noen vil hjelpe oss, og få en hyggelig tur med som takk, så hadde det vært topp!

Om jeg høres desperat ut, er det fordi jeg er det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veldig grei og omgjengelig tispe, men som kan være litt forsiktig av seg. Det pleier å gå seg til om hun får blitt varm i trøya, men noen hunder synes hun er ufyselige, og vil ikke være sosial med dem (hun blir for usikker). Men det vet man jo ikke før man har prøvd! Vi bor på Skøyen i Oslo, og kan fint være med på tur om det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elste tispa mi (snart 2 år) er veldig omgjengelig med andre, men kan også si fra når hun blir lei, type "nå har du jokka på meg 15 ganger, nå får det være nok" :whistle:

Nå er ikke jeg lommekjent i Oslo akkurat :ahappy: Men skulle nok greid å finne frem hvis du er interessert :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elste tispa mi (snart 2 år) er veldig omgjengelig med andre, men kan også si fra når hun blir lei, type "nå har du jokka på meg 15 ganger, nå får det være nok" :whistle:

Nå er ikke jeg lommekjent i Oslo akkurat :ahappy: Men skulle nok greid å finne frem hvis du er interessert :icon_confused:

15 ganger? Nå underdriver du :ahappy: Tihi!

Jeg skulle gjerne stilt opp, men har en ganske adhd hund som freser rundt og elsker å hisse opp andre til lek, så det passer vel litt dårlig :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 ganger? Nå underdriver du :whistle: Tihi!

Jeg skulle gjerne stilt opp, men har en ganske adhd hund som freser rundt og elsker å hisse opp andre til lek, så det passer vel litt dårlig :S

Hun sa fra tidlig :ahappy: Men det var det med å ta hintet når jentene sier nei da :icon_confused: Der har du noe å lære gutten din :ahappy: :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa fra tidlig :ahappy: Men det var det med å ta hintet når jentene sier nei da :icon_confused: Der har du noe å lære gutten din :ahappy::whistle:

Hehe mente mer med at han jokket meeer en 15 ganger, riktignok ikke på henne da men :wub:

Uff.. den gutten er forever hormonell tror jeg :S Eller forever forelsket i Kita blir det vel :ahappy:

Beklager OT min her :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veldig grei og omgjengelig tispe, men som kan være litt forsiktig av seg. Det pleier å gå seg til om hun får blitt varm i trøya, men noen hunder synes hun er ufyselige, og vil ikke være sosial med dem (hun blir for usikker). Men det vet man jo ikke før man har prøvd! Vi bor på Skøyen i Oslo, og kan fint være med på tur om det er ønskelig.

Hvor gammel er tispa di? og rase? eldre hunder pleier å gå greit, (etterhvert) Han må alltid tøffe seg sånn først, bare for sikkerhetsskyld. Han har så mye for seg denne hunden min :P Vil veldig gjerne ut på tur! har du noen gode turruter så er jeg som sagt fleksibel til å møte opp hvor som helst:D

Elste tispa mi (snart 2 år) er veldig omgjengelig med andre, men kan også si fra når hun blir lei, type "nå har du jokka på meg 15 ganger, nå får det være nok" :D

Nå er ikke jeg lommekjent i Oslo akkurat :P Men skulle nok greid å finne frem hvis du er interessert :(

Jeg liker tisper som er flinke til å si ifra! tenker det er fint for ham å gå rolig på tur sammen med forskjellige raser, håper at det vil hjelpe på å ikke "bølle" så fælt med alle han møter:S Jeg er veldig interessert! takk som vil hjelpe!

synes du kan komme tilbake hit jeg (og da spesiellt en tur til helga! )... Si fra om du er hjemme så kan vi gå tur, har en og annen stabil skapning i hus som ikke bryr seg om bøllefrø.

Jeg skal definitivt si ifra neste gang jeg kommer hjem en tur. så kan mio være med på tur med flokken din:D kanskje putte ham på sleda di til vinteren? haha, da må han jo bare løpe, og ikke konsentrere seg så fælt om å "prøve å virke tøff". :P det hadde vært litt av et syn. ørten samojeder og en liten shibagutt:P

15 ganger? Nå underdriver du :P Tihi!

Jeg skulle gjerne stilt opp, men har en ganske adhd hund som freser rundt og elsker å hisse opp andre til lek, så det passer vel litt dårlig :S

Det passer absolutt ikke dårlig. så lenge det er bare "hisse opp til lek", og ikke aggresivt så går det nok kjempebra. han blir faktisk ganske rolig hvis den andre hunden er helt "over seg" :D det er jo som sagt bare en tur, ikke noe herjeleking. kontrollert og bare knytte bånd til andre hunder uten at han må takle mye intensiv hilsing. iallefall i første omgang, alt etter hvordan det går:)

*Redigert av mod. Huldra. Bruk multisitat-knappen for å svare på flere innlegg, eller redigeringsfunksjonen.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer absolutt ikke dårlig. så lenge det er bare "hisse opp til lek", og ikke aggresivt så går det nok kjempebra. han blir faktisk ganske rolig hvis den andre hunden er helt "over seg" :wub: det er jo som sagt bare en tur, ikke noe herjeleking. kontrollert og bare knytte bånd til andre hunder uten at han må takle mye intensiv hilsing. iallefall i første omgang, alt etter hvordan det går:)

*Redigert av mod. Huldra. Bruk multisitat-knappen for å svare på flere innlegg, eller redigeringsfunksjonen.*

Da er vi gjerne med på en tur altså. Hun har aldri vist aggressive tendenser, utenom i pressede situasjoner hvor den andre hunden ikke har tatt hintet.

Men slike situasjoner får vi jo uansett ikke med hundene i bånd. For å få litt fortgang, så kan jeg imorgen, når som helst :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er vi gjerne med på en tur altså. Hun har aldri vist aggressive tendenser, utenom i pressede situasjoner hvor den andre hunden ikke har tatt hintet.

Men slike situasjoner får vi jo uansett ikke med hundene i bånd. For å få litt fortgang, så kan jeg imorgen, når som helst :ahappy:

Hei Siri! Jeg har ikke vært inne her på en stund jeg:( litt travelt opptatt i disse dager med mye kurs. Tid til å møtes en dag neste uke kanskje? Evt neste helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siri! Jeg har ikke vært inne her på en stund jeg:( litt travelt opptatt i disse dager med mye kurs. Tid til å møtes en dag neste uke kanskje? Evt neste helg?

Hmm.. skulle nok få til det engang neste uke, helgen er litt opptatt. Fredagen og torsdagen er vel også litt busy.. oi, og samme med tirsdagen. Så ga sitter jeg bare igjen med mandag og onsdag, og sistnevnte er muligens lovt bort :S

Jeg får bare se litt hva som skjer, må nok uansett sette opp en liten plan for neste uke, men jeg vil gjerne altså, bare så mye som skjer nå i slutten av oktober :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. skulle nok få til det engang neste uke, helgen er litt opptatt. Fredagen og torsdagen er vel også litt busy.. oi, og samme med tirsdagen. Så ga sitter jeg bare igjen med mandag og onsdag, og sistnevnte er muligens lovt bort :S

Jeg får bare se litt hva som skjer, må nok uansett sette opp en liten plan for neste uke, men jeg vil gjerne altså, bare så mye som skjer nå i slutten av oktober :S

Skjønner. Er det forsåvidt her også:S Åssen ser det ut til neste helg da? ;) Vi finner uansett en dag ved en senere anledning hvis d ikke skulle passe! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Er det forsåvidt her også:S Åssen ser det ut til neste helg da? ;) Vi finner uansett en dag ved en senere anledning hvis d ikke skulle passe! :P

Helgen skal jeg passe huset til en venninne (og familien) og deres to jacker.. disse har nok ingenting på en slik tur å gjøre da de i tillegg til å kanskje være usikre grunnet familien som er bortreist, er litt gneldrete på nye hunder (dvs. den ene er, og da blir den andre med på det).

Og jeg kan dessverre ikke la dem være hjemme :P

Hmm hmm.. men vi SKAL få til noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...