Gå til innhold
Hundesonen.no

pippeloppa aka Ludde


Lola Pagola

Recommended Posts

Fin gutt og kjempefine bilder!

Ikke for å kuppe tråden, men... Jeg hadde en eplekjekk grønn undulat sånn omtrent midt på 1970-tallet. Snill som dagen var lang, men muligens ikke helt ok skrudd sammen i huet? :D Ikke vet jeg hva normalen er, men "Titten" paret ihvertfall alt som han kunne speile seg i, den lille grisen. Kaffekjelen, krana, speil og alt. Og jeg mener parer, ass. :D Full guffe, prata og kjekka seg og kjørte løpet helt ut helt til det lå igjen en liten hvit flekk. :P Og etterpå, da... åneiåneiogduogdu så varm og svett han var (så ihvertfall sånn ut) og gikk i evigheter med vingene rett ut.

Også matet han alt som han kunne speile seg i og han dusja i krana på kjøkkenbenken. Personlighet, ass. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awww... Jeg hadde en som så nesten lik ut, de er nå herlig når de skal bade i syltetøy og dusje i vasken :P

I syltetøy faktisk :P Ludde dusjer også i vasken, er så søtt!

Åhhh så fin Ludde! :D

Taaakk :D

Så kul! :P Hadde undulater før vi også. Herlige skapninger^^

Ja de er det, skikkelig mye personlighet i de små fjærballene :D

Fin gutt og kjempefine bilder!

Ikke for å kuppe tråden, men... Jeg hadde en eplekjekk grønn undulat sånn omtrent midt på 1970-tallet. Snill som dagen var lang, men muligens ikke helt ok skrudd sammen i huet? :P Ikke vet jeg hva normalen er, men "Titten" paret ihvertfall alt som han kunne speile seg i, den lille grisen. Kaffekjelen, krana, speil og alt. Og jeg mener parer, ass. :P Full guffe, prata og kjekka seg og kjørte løpet helt ut helt til det lå igjen en liten hvit flekk. :P Og etterpå, da... åneiåneiogduogdu så varm og svett han var (så ihvertfall sånn ut) og gikk i evigheter med vingene rett ut.

Også matet han alt som han kunne speile seg i og han dusja i krana på kjøkkenbenken. Personlighet, ass. :D

Takk :D

Hahaha neeei? hele pakka altså :S *ler* sånn har ikke noen av våre gutter drevet på, har vel kommet en flekk på en finger en sjelden gang, men speilene nusser de på og bruser seg opp, men ikke paring nei. Plutselig så jeg for meg en litt eklere side ved undulathold :P Hender han gulper opp mat til speilet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig undulatgutt.

Sjefen min har en undulat som ofte prøver å bade i vannglass, han mater henne, og han har begynt å snakke. Skikkelig buktaler med minst 3 forskjellige stemmer.

At enslige hannundulater kan både mate mennesket sitt og speilbilde er normalt, det er også normalt at de kan begynne parre både på mennesket sitt og eventuelt speilbilde. Undulater bør ikke ha speil nettopp fordi det forvirrer dem og noen får store adferdsproblemer.

Selv har jeg 2 nymfeparakitter, har fått sansen for fjærballer ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludde liker og å skravle i vannglass

:ahappy:

Ang. det med speil har jeg og hørt det, at hanner ikke skal ha det, men det blir jo litt trist for en enslig han, uten speil? Ideelt sett burde vi jo sikkert hatt to da... skal lage et topic om det nå. Men har ikke merket noen adferdsproblemer, jeg mener, alle er jo helt gærne, og sitter og synger og skravler for full hals, men slik oppfører vel en glad undulat seg? Han sitter heller ikke klint oppi speilene hele dagen, snakker gjerne med de andre speiløse lekene. Også er han jo mye ute av buret og da. :lol:

Ludde som baby, favorittsoveplassen var under hånden min på tastaturet, kom og presset seg under :innocent:

img_4719140385505.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 9 months later...

Ludde liker spaghetti! er ingenting som får ham så spinnvill som synet av en dinglende sphaghetti! Sitter han inne i buret og jeg spiser utenfor blir han helt desperat etter å komme ut. Kanskje fordi det ligner på mark? (vil bare si at han får ikke mye, er ikke sunt for ham. Han fikk en hel å kose seg med nå fordi jeg ville ta bilder.)

Han har siden jeg fikk ham hatt utstående fjon på ryggen :wub:

dsc_1341.jpg

evil eye!

copy-evileye.jpg

dsc_1338_01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Undulater er herlige! Oppvokst med det selv, da min mor er "uldulat-fanatiker". :D

Moren min fikk nylig endelig igjen en gul Engelsk undulat-baby (hadde ønsket seg det i mange år siden den siste døde av alderdom), så utrolig tam og hun var så glad for endelig å få fugleselskap igjen, dessverre var det en forferdelig brå slutt på denne gleden - fuglen hadde klart å skåre hodet i matbeholderen som fulgte med det store buret, og hun rakk bare å holde undulaten og trøste når hun kom hjem, før han døde i hendene hennes, helt tragisk, hun hadde han bare i halvannen uke ca. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se fugler som lever som ordentlige kjæledyr, ikke bare burdyr! :D Veldig flott gutt du har.

Tusen takk :D Tror han vet at han er flott selv, den forfengelige fjompen. Det er helt forferdelig at folk kjøper undulater, og har dem i bur hele livet. Synes så synd på dem. Ludde bor hos foreldrene mine, skulle gjerne hatt ham med meg egentlig, men det er bedre for ham å være hjemme, så han får vært ute hele dagen, og har større plass å fly på. I julen har han vært mye i buret sitt, jeg stoler ikke på Casper... tror ikke han hadde gått inn for å drepe, men fristelsen blir ofte for stor når det kommer til ting som beveger seg :P

Undulater er herlige! Oppvokst med det selv, da min mor er "uldulat-fanatiker". :D

Moren min fikk nylig endelig igjen en gul Engelsk undulat-baby (hadde ønsket seg det i mange år siden den siste døde av alderdom), så utrolig tam og hun var så glad for endelig å få fugleselskap igjen, dessverre var det en forferdelig brå slutt på denne gleden - fuglen hadde klart å skåre hodet i matbeholderen som fulgte med det store buret, og hun rakk bare å holde undulaten og trøste når hun kom hjem, før han døde i hendene hennes, helt tragisk, hun hadde han bare i halvannen uke ca. :icon_cry:

Så trist! :( Jeg har hatt to undulater som døde i hendene mine. Den første gangen var helt forferdelig, jeg klemte ham i døren. Grøsser fortsatt av tanken på hvordan døren mykt gikk opp igjen, og fuglen som flakset rundt i rommet, falt ned en lampe (det var blod på den etterpå), og så falt han ned og døde i hendene mine etter en liten stund. Vi har alltid vært veldig forsiktig med dørene, men jeg glemte meg helt, og selskapsyk som han var fløy han etter. Han ble ikke så gammel, ikke ett år engang tror jeg :( Det er så hjelpesløst med slike små dyr, det er så lite man kan gjøre når ting skjer :( Og det skal så lite til. Håper moren din finner seg en ny liten venn, som får bli gammel og "grå"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludde liker spaghetti! er ingenting som får ham så spinnvill som synet av en dinglende sphaghetti! Sitter han inne i buret og jeg spiser utenfor blir han helt desperat etter å komme ut. Kanskje fordi det ligner på mark? (vil bare si at han får ikke mye, er ikke sunt for ham. Han fikk en hel å kose seg med nå fordi jeg ville ta bilder.)

Han har siden jeg fikk ham hatt utstående fjon på ryggen :wub:

dsc_1341.jpg

evil eye!

copy-evileye.jpg

dsc_1338_01.jpg

Han har en utrolig fin farge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! Jeg har verdens snilleste hund på 1,5 år. En labrador. Jeg har hatt veldig lite problemer med henne og hun er en veldig omgjengelig hund. Hun har derimot det siste halve året begynt å av og til knurre når folk kommer for nærme henne når hun slapper av. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg mistenker at dette skjer når hun er sliten og overstimulert. Skjønner at hun selvfølgelig skal få lov til å ligge i fred når hun er sliten, men dette er ikke alltid like lett i praksis når hun knurrer selv når vi går forbi flere meter ved siden av henne. Hun legger seg også gjerne der folk er som under spisebordet, og kan knurre om en person går fra bordet og så kommer tilbake for å sette seg. Forsøkt å få henne til å legge seg andre plasser, men da kommer hun tilbake ikke lenge etterpå. Dette kan også skje på utsiden når hun ligger en plass (er uten bånd) og folk kommer forbi flere meter ved siden av. Hun har aldri glefset men knurrer og kan av og til gi et bjeff. Selv om personen som går forbi ikke går direkte mot henne, men bare forbi. Dette skjer som sagt ikke ofte, men ønsker gjerne tips til hva som er best å gjøre slik at man kan få en god løsning før det evt blir verre. Hun er ellers veldig glad i folk, og liker best å være helt oppi folk. Hun har ikke noe fast plass hun legger seg (som hun vokter f.eks) men det kan være hvor som helst. Noen som har noen tips, og tanker om at det kan være som jeg tenker at hun er sliten og at hun knurrer for å forsikre seg om at hun blir værende i fred? Visst jeg roper på henne og får henne bort fra der hun ligger knurrer hun ikke lengre, og oppleves som glad. 
    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...