Gå til innhold
Hundesonen.no

Strider og Shy


TonjeM
 Share

Recommended Posts

  • Svar 572
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Og her kommer Shy - Maiskis Obsidia! Da er Shy på norsk jord, trygt forvart i Casa DeepEyes og jeg aner en medeier som kommer å ha tungt for å gi slipp.. Hun virker vanvittig fin - uredd,nysgjerrig,

Begynner å bli stor gutt Strider nå, muligens verste fjortis-alder. Han har markert inne en gang (fikk øyeblikkelig veldig negativ respons på det, og så langt, har det ikke gjentatt seg). Og så har vi

Idag har vi hatt med kamera på tur, så da må det jo inn i tråden her! Men starter med litt utenomsnakk. Vi har begynt å kalle Strider for Psykopaten (!) Han savner visst ikke Tomsingen i det hele t

Posted Images

Gratulerer store lillebror :ahappy:

Så gøy med sporet. Og si til gubben at Lars Monen bare filmer når han er opplagt og i godt humør, evt når det er et problem han veet han kommer til å fikse - eller som bare vil få han til å se ekstra barsk ut. :lol:

Vet ikke om du noengang fikk sett Lars Monsen filmen vår, men de er utrolig brukandes friluftshunder også disse små villmennene våre. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Siden jeg vegrer for å ta fatt på en gigant-oppvask og så måtte jobbe noen timer, følte jeg det dødsnødvendig å kopiere inn følgende fra AN-tråden :aww:

Igår giftet sønnen seg, greit og flott og alt det der så det vil jeg ikke snakke mer om, men heller snakke om små fremmelige kelpie-gutter.

Idag var vi på skogstur, og nå om dagen legger vi alltid et spor til Strider. Vanligvis legger vi et spor og går videre, tar lunsj og kommer tilbake etterpå og går sporet (det må ligge en time eller 2..). Idag gjorde vi litt annerledes, gubben "satte leir" (nei, han er desverre ikke blitt lei av å herje med tapasen/tarpen - nå om dagen sitter vi alltid under duk i lunjspausene.. sukk) mens jeg la spor. Strider var bundet for han tar så veldig på vei hvis noen går. Jeg passet på å gå et godt stykke unna før jeg begynte med selve sporet - la det langt avgårde slik at det var lang vei tilbake til "campen". Kom tilbake fra en helt annen retning enn jeg hadde gått ut, og tenkte at selve sporet lå jo langt utenfor Striders vanlige "nedslagsfelt".

Da Strider ble sluppet løs (han er jo sånn en flink liten leirhund bare han ikke begraver termoser eller graver opp jordveps-bol) så forsvant han bare som en strek i mitt tilbake-spor, og var søkk borte. Det har aldri hendt før, vi gikk rundt og plystret og ble litt bekymret over hvor pokker hadde apekatten gjort av seg. Etter ca 10 min dukket han opp - i sporet jeg hadde gått ut da jeg skulle legge spor - og han hadde med seg pinnen jeg hadde lagt ved sporslutt. Lømmelen - han hadde gått sporet sjøl han :getlost: Dødssliten var han, hadde nok løpt som en gærning i det helt ferske sporet han.. Så da har man lært noe idag og - vi må tilbake til slik vi gjorde før, legge sporet og så gå videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Siden jeg vegrer for å ta fatt på en gigant-oppvask og så måtte jobbe noen timer, følte jeg det dødsnødvendig å kopiere inn følgende fra AN-tråden :aww:

Igår giftet sønnen seg, greit og flott og alt det der så det vil jeg ikke snakke mer om, men heller snakke om små fremmelige kelpie-gutter.

Idag var vi på skogstur, og nå om dagen legger vi alltid et spor til Strider. Vanligvis legger vi et spor og går videre, tar lunsj og kommer tilbake etterpå og går sporet (det må ligge en time eller 2..). Idag gjorde vi litt annerledes, gubben "satte leir" (nei, han er desverre ikke blitt lei av å herje med tapasen/tarpen - nå om dagen sitter vi alltid under duk i lunjspausene.. sukk) mens jeg la spor. Strider var bundet for han tar så veldig på vei hvis noen går. Jeg passet på å gå et godt stykke unna før jeg begynte med selve sporet - la det langt avgårde slik at det var lang vei tilbake til "campen". Kom tilbake fra en helt annen retning enn jeg hadde gått ut, og tenkte at selve sporet lå jo langt utenfor Striders vanlige "nedslagsfelt".

Da Strider ble sluppet løs (han er jo sånn en flink liten leirhund bare han ikke begraver termoser eller graver opp jordveps-bol) så forsvant han bare som en strek i mitt tilbake-spor, og var søkk borte. Det har aldri hendt før, vi gikk rundt og plystret og ble litt bekymret over hvor pokker hadde apekatten gjort av seg. Etter ca 10 min dukket han opp - i sporet jeg hadde gått ut da jeg skulle legge spor - og han hadde med seg pinnen jeg hadde lagt ved sporslutt. Lømmelen - han hadde gått sporet sjøl han :getlost: Dødssliten var han, hadde nok løpt som en gærning i det helt ferske sporet han.. Så da har man lært noe idag og - vi må tilbake til slik vi gjorde før, legge sporet og så gå videre!

*ler*

Har veldig lyst til å si en slik "er du overrasket? Han fikk jo en kjempe synspåvirkning". Men siden du er eldre og visere enn meg så skal jeg ikke si det og heller le litt :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Har veldig lyst til å si en slik "er du overrasket? Han fikk jo en kjempe synspåvirkning". Men siden du er eldre og visere enn meg så skal jeg ikke si det og heller le litt :lol: :lol:

:getlost: Opplæring av Jeanette i god takt&tone slik at hun ikke blir slått ned en vakker dag: Man skal være høflig mot valpekjøperne sine og ihvertfall bøye seg i støvet for de som er eldre enn en (og det heeelt uten å antyde alderen til den eldre!!)

:lol: Jo, skjønte det.. og regnet med han ville følge sporet litt og så snu - men han løp nesten 2 km (iflg gps-en) uten følge han!! Kan vel fastslå at sporlengde neppe er noe problem for den gutten der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når gutta er alene hjemme eller: hvorfor det er så bra med Ikea-sofaer

Om mandagen var jeg i Stockholm. Dro tidlig og kom hjem sent. Gubben hadde hjemmekontor og skulle ta seg av bisker. Fint!

Men så er det det at gubben er jo ikke vant til at jeg ikke var hjemme sånn på kveldstid. Så på kvelden tutlet han ut til å fortsette på sitt uendelige prosjekt "bygging av snekker-bu og hønsehus". Han glemte å sikre kjøkkenet.. og Strider kan som kjent dette med å åpne skap.

Mens gubben var ute, hadde Strider åpnet det ene kjøkkenskapet, tatt ut den helt nye flasken med grønnsåpe, tatt med flasken opp i sofaen - og skrudd av korken.

Jeg kom hjem til en relativt klissete sofa og en intens lukt av grønnsåpe, når sant skal sies er sofaen fortsatt ganske klissete og det lukter fremdeles som om det har vært stor-rengjøring her (hvilket det overhodet ikke har, har ikke Margretes piller vi..). Men vi har jo pleddene som vi bruker når Tomsingen har vært våt og ligget i sofaen, funker enda bedre på grønnsåpe-inntrukket sofa.

Og jeg er så glad for at vi ikke har dyre designer-sofaer eller noe sånt, bare litt slitne, etterhvert flekkete Ikea-sofaer! Hurra for Ikea!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jamen - jamen - så stor tiss han fikk på det første bildet :o ! Men ellers er han jo bare nydelig lille gull - se på bildene, han smiler på begge!

Takk for idag Jeanette!

Strider stod i vinduet og så etter Jeanette lenge etter hun hadde dratt. Han hadde det jo så suverent idag, fikk gå tur sammen med Blaze og Talli - Talli luktet litt løpetid fremdeles men ikke om Strider fikk seg litt nei. Enda han prøvde litt sånn diskret når hun holdt på med andre ting, tydeligvis i håpet at hun ikke skulle "merke" det :lol: Forøvrig var tydeligvis Blaze den store helten, fulgte etter henne mye han - og gjorde som mormor gjorde - løp mormor så løp Strider, snuste mormor så snuste Strider.. Og Jeanette var virkelig virkelig populær altså, utenom turen så var det bare om å få Jeanettes oppmerksomhet (og den fikk han, jeg tror t.o.m. han fikk litt mat ved bordet men det lot jeg som jeg ikke så!). Ikke rart at en liten kelpie ble stående i vinduet og se lenge etter Jeanette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns han ligner litt på Harly i hodet på det første bildet :wub: Nydelig! Endelig flere bilder av Strider! :D Hvem ligner han mest på av Talli og Snibben? Jeg tror jeg ser en del Snibben i han også, uten å ha sett noe mer enn bilder av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Dypt enig han er bare :wub: (han står i stil med sine søsken m.a.o.!)

Nå har jeg studert bilder av Snibben, men jeg synes at Strider er mest lik Talli (og faktisk Ikke!) - han har smalere snute-parti enn Snibben såvidt jeg kan se. I så måte likner vel Harly mer på Snibben enn Strider, Balrog og Ikke men på den annen side så er jo Harly Harly liksom (sukk, ikke godt å studere på hvilken forelder et avkom likner mest på!).. Og så er det en pussig ting med kelpier - de ser så store ut på bilder men i real life er de jo egentlig ikke så store. Snålt det der!

Vedr størrelse, så er Strider nesten/omtrent like høy som Talli - kanskje en halv cm eller noe sånt lavere.

Gosh som jeg gleder meg til MH hvor vi kan se de fleste av søsknene sammen - da skal det sammenliknes da (hvis vi husker på det..)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Strider, verdens beste Strider, verdens beste bisk (sikkert en tittel han deler med mange!) hele 1 år idag! Ikke til å tro!

Må jo også gratulere verdens beste Balrog, verdens beste Harly, verdens beste Ikke, verdens beste Bob og verdens beste Emmett! Og verdens beste oppdretter!

Marie snakket i AN-tråden om dette med forventinger og forhåpninger, og akkurat som Balrog, så er Strider alt jeg noensinne kunne håpe på eller drømme om. Min heftige, myke, arbeidsivrige,smarte, kjærlige, alltid glade rabagast! Og så vakker han er - jeg får aldri sett meg mett på han. Og så full av spillopper&hyss&rampestreker (ikke alle som ønsker seg det i en hund tenker jeg, men vi verdsetter det høyt), så mye latter!

Idag har jeg forsøkt å kjempe med kameraet, resultatet .. nja.. men det får så være, er apekattens bursdag jo!

flaske.jpg

Strider har lekt med Kark og tom brusflaske

theface.jpg

Dårlig bilde, men jeg måtte bare ha det med - se det fjeset! Kelpier har så kule fjes, man flirer bare man ser på dem jo!

jeg_venter.jpg

Og så har vi vært på tur i skogen, og da blir det mye venting på en liten krok somer så mye kjappere enn de andre i følget

somle_kopp.jpg

Og vi venter mer..

og_venter.jpg

Var ikke måte på så mye venting..

gullet.jpg

Finingen :wub:

glemte_pinnen.jpg

Strider så at den pinnen var skikkelig vintage i det han løp forbi, så da må man jo gå tilbake og hente den.

dagens_arbeid.jpg

Skal ikke tro at bursdagsbarnet tar fri bare fordi han har bursdag.. denne boken fikset han mens jeg lette etter poteter i kjøleskapet.

SÅ gratulerer kjære kjære lille lømmel! Jeg er fortsatt spent på hvordan fremtiden blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ler bare av denne tråden. Du tok kule bilder!

Jeg oppdaterte tråden til Balrog før jeg leste her og ser at du desverre slo meg på målstreken med superlativer :lol:

Men vel fortjent til Stridulfen. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...