Gå til innhold
Hundesonen.no

Tervuerenvalper født 17.oktober 2010


trevi

Recommended Posts

Ja, da var liten blitt stor.... I desember fyller "litlajento" mi 3 år... Og jeg bestemte meg for å sette kull på henne førstkommende løpetid, i og med at hun har hatt kun 2 løpetider, og har tidligere gått veldig lenge mellom hver...

Den utvalgte hannen ble N UCh NV-08 Grimmendans Camlot, en staselig hanne som kommer fra samme kennel som Gigi, men som bor i Sverige. Han er sønn av en av tidenes mest velkjente avlshanner og (i mine øyne) en av de hannene som var nærmest det som kan kalles den ultimate terv. Han hadde temperament, utstråling, eksteriør og arbeidskapasitet. Og han ga mye av dette til sine avkom. Deriblant hans sønn Camlot... Ja det høres ut som "salgsflesk", men jeg ble litt tatt på senga da jeg møtte denne karen.

Jeg har hørt veldig mye positivt om han ,men det er noe annet når man møter han selv....

Og at Gigi ble stormforelsket, hjalp jo også på.... :D (ja hun likte virkelig gutten sin )

Camlot er en rolig, stødig og kjempesosial gutt. Han er gentleman til tusen. Men han har en veldig god på-knapp, og har påbegynt både sportrening og gått et par konkurranser, pluss han hadde påbegynt tjenestehundutdanning i det svenske "heimevernet", før han i 2007 ble syk med Borrelia og Erlichia. Begge to flåttbårne sykdommer.... Heldigvis er han fremdeles oppegående, og fertil, så jeg tok sjansen på en 13 timers biltur fra Bergen til Eskilstuna.

Gigi er verdens søteste, snilleste lille sjarmklump. Hun har aldri hatt en dårlig dag, og er en hund som i utgangspunktet kunne sklidd inn i en hvilken som helst familie, som elsket henne :icon_confused:

Hun har mange andre kvaliteter i tillegg, hun er ekstremt lærevillig. Vi gikk nybegynner agilitykurs i juni 2010, for moro skyld... Men jeg skjønte fort at dette var noe som virkelig lå for henne... Hun tok en 12 pinners slalom på null komma svisj... Og jeg har allerede begynt å snuse på handlerkurs for å forbedre meg selv, for her er det ikke hunden det står på :):)

Så nå har jeg gått og ventet, og ventet, og sett, og ventet, og lurt, og tenkt :)

Og idag var dagen jeg endelig kunne ta ultralyd på henne, og der så vi flere små "blubber" på skjermen.

15.oktober er terminen, og vi gleder oss stort :)

N UCh NV-08 Grimmendans Camlot & N UCh Grimmendans Gigi

camlot_gigi.jpg

N UCh NV-08 Grimmendans Camlot

camlot_2010-2.jpg

Camlotmarch3.jpg

N UCh Grimmendans Gigi

Gigi18.jpg

Gigi25.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer med svangerskapet, og lykke til med valpene!

Takk takk :hyper:

Både far og mor er nydelige så nå er det bare å glede seg til resultatet ;)

Tusen takk Toril!

Nå kan jeg ingenting om belgere, men er det ikke vel stor størrelsesforskjell på Camelot og Gigi? Eller kanskje dette ikke er et tema for rasen?

Lykke til og vi gleder oss til bilder av fleeceballer :hyper:

Han er i øvre sjiktet av rasestandarden på ca.66 cm, men han er en kraftig kar, så han ser mye mer "ruvende" ut. Hun er 60 cm, og en normalstor tispe, men veldig feminin, derfor blir størrelsesforskjellen mye mer synlig på bildene.

Han har det hun trenger av kropp og struktur, mens hun har det han da igjen kanskje mangler litt i eleganse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er i øvre sjiktet av rasestandarden på ca.66 cm, men han er en kraftig kar, så han ser mye mer "ruvende" ut. Hun er 60 cm, og en normalstor tispe, men veldig feminin, derfor blir størrelsesforskjellen mye mer synlig på bildene.

Han har det hun trenger av kropp og struktur, mens hun har det han da igjen kanskje mangler litt i eleganse.

Takk for at du tar deg tid til å forklare! ;)

6 cm er jo ikke mye for en mellomstor rase. Pelsen medvirker kanskje også litt til synsbedraget, Camelots virker litt mer luftig enn Gigis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tar deg tid til å forklare! ;)

6 cm er jo ikke mye for en mellomstor rase. Pelsen medvirker kanskje også litt til synsbedraget, Camelots virker litt mer luftig enn Gigis.

Bare hyggelig å kunne forklare, kjekt når folk er interessert og spør om det de lurer på :aww: Ja, Camlot var "nybørstet" for anledningen, han hadde nemlig nettopp sluppet underullen, så da ble pelsen mer "strittende" og luftig. Og Gigi var ikke akkurat i god pels der heller... Så hun virker jo enda mer smal enn ellers. :lol:

I tillegg er vinkelen på bildet litt teit, men det var det eneste bildet der begge hundene så noenlunde normal ut :hyper: :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid moro med disse belgertrådene. Vi gleder oss til fleecebilder.. :P

Fleecebilder skal komme i fleng :P

Gratulerer!

Gleder meg også til bilder av fleecedottene :P

Terv-valper er det nydeligste som finnes :P også såå fine foreldrene er...

Lykke til! :P

Tusen takk for det :P Er selvsagt helt enig at tervvalper er noe heeeelt spesielt :P

Jeg gleder meg noe enormt til å knipe på de små ulldottene :P Gratulerer med drektigheten og lykke til med kullet!

Vi gleder oss til du kommer og kniper ;) og TAKK :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...