Gå til innhold
Hundesonen.no

Wartlands Arrac

Marianne&Java

Recommended Posts

Ja, da var det vel på tide på presentere den kommende lillebroren til Java :hmm:

Som noen veit så bestemte jeg meg for rase (hovawart for de som ikke skjønte det) for en god stund siden og tok da kontakt med Dratini. Hun planla kull nå i høst og fram til det så har vi prata en god del og jeg føler jeg har blitt ganske godt kjent med rasen etterhvert :hmm: Så kom tiden da løpetiden skulle komme. Den kom ikke... Vi har ventet og ventet og ventet (som noen sikkert har fått med seg i akkurat nå tråden :wub: ). Nå i det siste så begynte jeg å se litt om det kunne være noen andre gode kull i høst, med god hjelp fra Dratini! Vel, det er ikke sååå mange kull og av de kullene så er det ikke alle som er aktuelle for å si det sånn :hmm: Til slutt fant vi et kull som var veldig bra på alle måter, men desverre var alle valpene solgt. Så nå hadde jeg egentlig begynt å venne meg til tanken på enda mere venting... :aww: Helt til jeg plutselig fikk en melding fra Dratini. Det var blitt en ledig hann i det kullet vi hadde snust på! Det var visst meningen at jeg skulle ha en valp fra dette kullet :P Dratini kjente denne oppdretteren ganske godt fra før av, så hun har gjør litt av en jobb for meg :aww: Tusen, tusen takk du er en engel og fortjener mange sånne :P og mange sånne :hmm:

Så i går ble alt bestemt og neste helg drar jeg til Sverige og henter den lille karen :lol: Han er født 12. Juli i et kull på 3 tisper og 5 hanner. Alle smt.

Kan lese mer om foreldrene på oppdretterens hjemmeside HER!

Vel vel, nå skal dere få noen bilder!

valpis4.jpg

Nyfødte!

valpis5.jpg

valpis2.jpg

Min er den turkise :lol:

valpis9.jpg

Bitteliten :P

valpis7.jpg

:P

valpis.jpg

valpis10.jpg

Jeg la inn feil bilde, dette er av en bror :aww: utrolig søt han å da, selvfølgelig :P

valpis12.jpg

Sånn her ser han ut nå ;) :

PICT6770.jpg

Jeg gleder meg bare så utrolig mye til å bli kjent med den lille karen :P Han høres ut som en helt herlig gutt :lol:

Navn har jeg forresten ikke bestemt meg helt for enda, selv om jeg har en favoritt. Så hvis noen har noe forslag, så sleng de ut! Gjerne hvis dere finner noe som kan ligne på stamtavlenavnet! Jeg liker litt morsomme og ironiske navn med litt snert :aww:

Alle bildene er tatt fra oppdretter!

EDIT: bildene da?! Jeg får det ikke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

[img=http://i85.photobucket.com/albums/k61/[color="#FF0000"]mellomromMRR[/color]_86/valpis2.jpg]

Bildene vises ikke fordi det er mellomrom i alle linkene :-)

Gratulerer så mye!

valpis2.jpg

PICT6770.jpg

Åssen forandrer jeg på det a? :wub: Ja jeg er litt dum med sånne ting :hmm:

Tusen takk, blir bedre når dere får sett bildene da! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://i85.photobucket.com/albums/k61/HERMRR_86/PICT6770.jpg

Du kan bare redigere førsteinnlegget ditt, og fjerne mellomrommet foran MRR der, så skal de vises riktig :wub:

Ja jeg skjønte det, men hvis jeg da jeg gikk inn for å redigere det var det ikke noe mellomrom der :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :wub:

Edit: Jo jeg kan se mellomrommene i linkene i førsteinnlegget? Er bare et spacetrykk for mye du må hviske ut?

PICT6770.jpg

Tusen takk :aww:

Det skjer ikke her... Men kanskje hvis jeg quoter det :aww:

EDIT: Yeeeey, nå fikk jeg det endelig til, men var ikke mellomrom jeg måtte fjerne :hmm: Nå kan dere ihvertfall kose dere med bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :hmm:

Edit: Jo jeg kan se mellomrommene i linkene i førsteinnlegget? Er bare et spacetrykk for mye du må hviske ut?

Veit ikke hvorfor alle andre så det jeg, for det kom ikke opp her... :wub: Men det var noe annet jeg måtte fjerne for å få det riktig :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en virkelig flott valp! :wub:

Det har vært litt av en berg og dalbane med tanke på løpetiden til Zuma, så da jeg fikk spørsmål om andre kull kastet jeg meg over "saken". Og for å være helt ærlig, så har jeg vært like kritisk til hvor jeg ville anbefale valp, på lik linje som jeg ville ha vært kritisk om jeg selv skulle ha kjøpt valp selv nå :aww:

Valpemann har ett hærlig og våkent blikk, og etter mange samtaler med oppdretteren, så skjønte jeg raskt at dette var ett kull som det bor mye i. Og denne valpen er nysgjerrig og undersøker saker selv, veldig flott utgangspunkt når man har som mål å konkurrere :aww:

(og så føler jeg meg som en skikkelig nerd, når jeg kunne plukke han ut med halsbåndet etter å ha sett bilder av han uten halsbånd :hmm: ).

Jeg skulle ønske at jeg bodde nærmere, for da hadde du fått med deg en på turen over for å hente gogutten.

Og bilde av han tåler vi mange ganger :aww:

PICT6770.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen :hmm: Jeg er litt avstandsforelsket merker jeg :hmm:

Gratulerer så mye med en virkelig flott valp! :wub:

Det har vært litt av en berg og dalbane med tanke på løpetiden til Zuma, så da jeg fikk spørsmål om andre kull kastet jeg meg over "saken". Og for å være helt ærlig, så har jeg vært like kritisk til hvor jeg ville anbefale valp, på lik linje som jeg ville ha vært kritisk om jeg selv skulle ha kjøpt valp selv nå :aww:

Valpemann har ett hærlig og våkent blikk, og etter mange samtaler med oppdretteren, så skjønte jeg raskt at dette var ett kull som det bor mye i. Og denne valpen er nysgjerrig og undersøker saker selv, veldig flott utgangspunkt når man har som mål å konkurrere :lol:

(og så føler jeg meg som en skikkelig nerd, når jeg kunne plukke han ut med halsbåndet etter å ha sett bilder av han uten halsbånd :aww: ).

Jeg skulle ønske at jeg bodde nærmere, for da hadde du fått med deg en på turen over for å hente gogutten.

Og bilde av han tåler vi mange ganger :aww:

Du har vært til utrolig stor hjelp altså, og jeg så glad for at du har vært så kritisk :hmm: Jeg tror absolutt jeg får en hund her som man kan jobbe skikkelig med :lol:

Det med halsbåndet var litt nerd jah, men morsomt da :hmm:

Hadde du bodd nærmere så skulle du definitivt vært med til Sverige!

Men jeg lurer litt på, bilde nr. 7, er det egentlig den blå hannen? :aww: syns han hadde mer markerte tegninger? Du er jo eksperten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Jeg ble i alle fall ikke sjarmert av det siste bildet der! :wub: Hvor stor er forresten en 8 uker gammel valp? Han så jo diger ut i forhold til hva Mikke var da han var på samme alder. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurer litt på, bilde nr. 7, er det egentlig den blå hannen? :wub: syns han hadde mer markerte tegninger? Du er jo eksperten :aww:

Helt riktig, det er den blå :aww:

Hjelpes. Jeg ble i alle fall ikke sjarmert av det siste bildet der! :hmm:Hvor stor er forresten en 8 uker gammel valp? Han så jo diger ut i forhold til hva Mikke var da han var på samme alder. :aww:

Ikke unormalt at de veier 7-10 kg ved 8 ukers alder. Valpene herfra har ligget på 8-9 kg når de var leveringsklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lyden av ordet diary..  Vurderte i går å oppdatere om suksessen med ris, havregrøt, gulrot og brokkoli mos, ren kyllingfilet og egg, med en gradvis reintrodusering av tørrfor. Etter 2x kakao kunstverk av perfekt konsistens, som bare var å plukke fra gresset uten any smear, så det ut som en suksess, og Ede fikk V&H blandet med litt gulrotmos til kvelds. I morges viste det seg at jeg var litt snar med å trekke konklusjoner i går, og min vurderingsevne før morgenkaffe er heller ikke noe å skryte av. Det første som kom ut var fint, så jeg avfeide den siste klatten med softis som ingenting. ..og jeg glemte å tenke på at Ede ikke har fått intimbarbering på en stund. Rævskjegget hadde rukket gro nok til å kunne forveksles med ansiktet på en nykonvertert islamist, noe jeg smertelig ble gjort oppmerksom på da jeg noen timer senere måtte tørke stumpen hans fra en ladning med viskositet lik brun kjøttkakesaus ved 278°K. Det som først så ut som en grei tørkejobb viste seg å være det verste tilfellet av danglebær jeg ikke har hørt om før. Ord kan vanskelig beskrive den følgende halvtimen.  Det ble tørket og vasket og lugget i det nyanlagte talibanskjegget uten antydning til å nærme seg måloppnåelse. Ede begynte bli sår i stumpen og protesterte mot behandlingen, men forstod alvoret i situasjonen og samarbeidet tålmodig for å la meg prøve fikse problemet med dobbel effileringssaks, noe som heller ikke var noen quick fix. Vurderer begynne kalle ham Harald nå, etter Harald Hårfagre. Etter at effileringssaksen hadde gjort hva den kunne, så var det fortsatt en absurd mengde småsmuler av brun sement stuck i fløyelen rundt kaviarstjerna på den heltemodige pompen. Å finne frem sjampoen hadde liknende effekt på Ede som på røverne i Kardemommeby. Den heltemodige roen og tålmodigheten slo over i engstelse og han ville ikke samarbeide mer. Fordi han er hjernevasket fra barnsben til å forbinde dusjen med mat, så gikk han allikevel med på å la meg lukke døren bak ham, i håp om lysere tider, men forstod han var fanget i en felle øyeblikket etter, da jeg skrudde på dusjen uten at det luktet mat der inne. Ikke tale om at han ville gå med på det der. Han er for stor til å kunne tvinges nå, så å få den stumpen der inn over kantene på dusjsonen var det bare å glemme. Løsningen ble å massere inn sjampoen midt på gulvet og omstendelig vaske den ut igjen med vaskekluter og håndklær i flertall, mens han benyttet anledningen til å styrketrene muskulaturen rundt halefestet for å være bedre rustet til fremtidige konflikter av samme art.  Da det begynte vibrere truende i halsbåndet var jobben heldigvis gjort.  Nå som veslefjeset er rent og pent og utenfor PSTs søkelys, så er neste oppgave på tapetet å overbevise Harald om at det å stå stille med halen hevet mens jeg romsterer rundt analåpningen hans med en oppladbar, vibrerende, rosa plastdings er nødvendig for å gjøre neste tømming av belgen til en mindre traumatisk opplevelse for oss begge. ..med gulrot- og havregrøt som "lokkemiddel". Godt han ikke kan skrive Finn-annonser for omplassering eller ringe Dyrebeskyttelsen selv. 
    • Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
    • Ja, det ble tre dager av 2025 det... Så her må det oppdateres med nye mål for 2025 for frøken Lilje: Blodspor: - Starte AK Nosework: - LGT - Merkeprøve(r) Kurs: - Passering - Nesearbeid (spor/søk) - Apport for moro skyld?    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...