Gå til innhold
Hundesonen.no

Høsttreff med sonenfolk og hunder!

Midas

Recommended Posts

Skrevet

Mulig jeg og Mikke kan ta turen. Avhenger litt av arbeidslister og andre ting jeg venter på, men hvis det klaffer så er vi hypp på skyss med noen! :getlost:

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Nei, det er ikke bindende :heart: hehehe

Jeg har som sagt plass til to til med fanghunder/ ikke grand danois liksom... :getlost:

Hvis flere har tenkt seg dit, og kjører kan de si fra så flere har muligheten til og få skyss.

Skrevet

Aiko kan sitte på fanget og være blid! Og jo flere som dumper innom, jo hyggeligere er det jo! Ingen skal føle seg tvunget til å MÅTTE melde fra, sjøl om det jo er greit å dukke opp kl 11 da, så vi får gått inn sammen. :getlost:

Skrevet

Aiko kan sitte på fanget og være blid! Og jo flere som dumper innom, jo hyggeligere er det jo! Ingen skal føle seg tvunget til å MÅTTE melde fra, sjøl om det jo er greit å dukke opp kl 11 da, så vi får gått inn sammen. :getlost:

Jeg nevner bare at vi var 18 hunder som skulle på sonentreff i østfold og vi var 3 mennesker og 5 hunder :heart:

Jeg vet ikke før litt nærmere om jeg kommer, også har jeg bil ev. men ja, vet ikke før nærmere :lol:

Skrevet

Jeg nevner bare at vi var 18 hunder som skulle på sonentreff i østfold og vi var 3 mennesker og 5 hunder :heart:

Jeg vet ikke før litt nærmere om jeg kommer, også har jeg bil ev. men ja, vet ikke før nærmere :lol:

Vi får kose oss vi som kommer da, uansett hvor mange/få vi blir :getlost:

Skrevet

Gleder oss til lørdag :blink:YR melder knallvær :console:

Herlig! Med mindre noe spes skjer, så er vi med!

Noen som har plass til oss? :aww: Bor i Ski, men reiser lett til Oslo S eller lignende!

Skrevet

Herlig! Med mindre noe spes skjer, så er vi med!

Noen som har plass til oss? :) Bor i Ski, men reiser lett til Oslo S eller lignende!

Jeg har plass :)

Sandra, skal du komme opp hit eller skal jeg plukke dere opp noe sted? Isåfall kan jeg plukke opp både dere og Janson på parkeringen utenfor sentralbanestasjonen. Hvem kan ta med litt ved? Jeg kan ta med et par vedskier, men jeg orker ikke å bære fler enn det :)

Skrevet

Jeg har plass :)

Sandra, skal du komme opp hit eller skal jeg plukke dere opp noe sted? Isåfall kan jeg plukke opp både dere og Janson på parkeringen utenfor sentralbanestasjonen. Hvem kan ta med litt ved? Jeg kan ta med et par vedskier, men jeg orker ikke å bære fler enn det :)

Supert! Når tid?

Og ang ved så kan jeg sikkert stjele med meg et par stykker.

Skrevet

Jeg har overhodet ikke tilgang på noe ved, altså. Vi har avtalt å møtes ved parkeringsplassen i Maridalen kl 11, så da er det vel greit om vi møtes på parkeringsplassen utenfor Oslo S 10.30, kanskje? :wub: Jeg er hun høye med rødt med den fine røde med ståører i bånd. :)

Skrevet

Skulle gjerne vært med, men valpen skal på tur sammen med venner, og Odin er som kjent ikke så sosial av seg. Så vi kommer ikke.

Skrevet

Jeg har vært veldig dårlig denne uken, så jeg er nødt til å se an formen min. Ville si fra nå, slik at de som skal sitte på med meg kan finne andre løsninger om jeg ikke får til å komme :wub::)

Skrevet

Okej, nå ser det ut til at hele kalaset ramler sammen. God bedring, Marit! :icon_redface:

Men Aiko og jeg SKAL gå på skogstur den dagen uansett, så da tenker jeg at det er fint med litt bedre beskrivelse av hvordan man kommer seg til Skar med kollektivt, sånn at de av oss som ikke har bil, kan komme oss dit uansett. :whistle:

Opptelling so far:

Maria (Ella & Opsis)

Janson (veit ikke menneskenavn)

Marianne (*Marvin*)

Sandra (meg)

Så da er vi i alle fall 4 mennesker og 6 hunder. Gleder meg, jeg! Men er det bare å sette seg på buss 51 til Maridalen og spørre om å bli satt av nærmest Skar, mon tro..? Stoppene heter følgende:

• Brekkekrysset(i Maridalsveien)
  • Engelsrud (i Maridalsvn)
  • Brennenga
  • Lokkeberget
  • Skjerven (i Maridalen)
  • Saga (i Maridalen)
  • Hammeren
  • Kirkeby (i Maridalen)
  • Maridalen Kirke
  • Velhuset
  • Hauger (i Maridalen)
  • Turterfaret
  • Brodin
  • Sandermosveien
  • Granum
  • Øvre Vaggestein

Innspill? :lol:

Skrevet

Bare gå av når du kommer til en stoor parkeringsplass. Stoppet heter Skar, og er etter Øvre Vaggestein. Der har bussen 5 min pause også :whistle: Jeg tror jeg tar bussen, hvilken satser dere på å ta?

Og jeg lurer på om jeg skal ha med hele galskapen, for jeg regner med at Ella kommer til å være en smule småstressa (ser for meg en haug med artige passeringer, som valpen kommer til å lære masse nyttug av :icon_redface: ).. Men jeg kommer uansett med lille harepus.

Skrevet

Bare gå av når du kommer til en stoor parkeringsplass. Stoppet heter Skar, og er etter Øvre Vaggestein. Der har bussen 5 min pause også :whistle: Jeg tror jeg tar bussen, hvilken satser dere på å ta?

Og jeg lurer på om jeg skal ha med hele galskapen, for jeg regner med at Ella kommer til å være en smule småstressa (ser for meg en haug med artige passeringer, som valpen kommer til å lære masse nyttug av :icon_redface: ).. Men jeg kommer uansett med lille harepus.

Kan vi ikke ta bussen opp sammen da? Dvs, vi tar banen til Nydalen og buss derfra kl 10.59 som er på Skar 11.17. Dermed kan de som vil ta banen opp og bussen videre sammen med oss. :lol:

Skrevet

Hvis jeg klarer å mobilisere krefter til å møte ukjente folk OG gå tur, så skal jeg si fra... :icon_redface: Jeg håper dere uansett får en nydelig dag oppe ved øyungen.

Skrevet

Jeg kommer også! :whistle: Hopper på Maridalsbussen på Skibakken. Eier ikke ved, ikke har jeg bikkje å trene heller og mesteparten av de ordentlige turklærne mine ligger i Trondheim, men jeg tar med kamera, termos og godt humør, som vanlig. :icon_redface:

Skrevet

Jeg kommer også! :) Hopper på Maridalsbussen på Skibakken. Eier ikke ved, ikke har jeg bikkje å trene heller og mesteparten av de ordentlige turklærne mine ligger i Trondheim, men jeg tar med kamera, termos og godt humør, som vanlig. :lol:

Å, nå har jeg en kjempegod ide. Du har ikke lyst til å hjelpe meg litt på starten av turen med å ta Opsis, så frøken Ella kanskje får avreagert litt? Hadde vært supersnilt, så får jeg trimmet begge to uten at jeg trenger å stresse med at Ella skal skape fullstendig kaos :icon_redface: (Hun er litt nervøs for andre hunder, og trenger litt tid på å gå av seg det værste stresset. Så da hadde det vært supert om du ville være litt valpepasser :whistle: ) *håpefull*

Skrevet

Lure meg på om ikke vi skal joine dere :icon_redface:

Mocca er jo grei, lille valpen, men går det greit å ta med de andre også eller blir det for mye? De går i bånd og kan "brumle" litt om det blir mye styr akkurat rundt dem, men ellers greie. Ella har de jo vært på tur med før så det vet jeg går greit. Men hva med resten av gjengen, går det greit med to "sure, gamle" damer i bånd og Qui?

Skrevet

Hmm, kanskje vi skal slenge oss på også? Jeg har foreløpig ingen planer på lørdag, og tur med andre er alltid koselig :icon_redface:

Skrevet

Lure meg på om ikke vi skal joine dere :icon_redface:

Mocca er jo grei, lille valpen, men går det greit å ta med de andre også eller blir det for mye? De går i bånd og kan "brumle" litt om det blir mye styr akkurat rundt dem, men ellers greie. Ella har de jo vært på tur med før så det vet jeg går greit. Men hva med resten av gjengen, går det greit med to "sure, gamle" damer i bånd og Qui?

Gjør det! Ikke noe problem for meg i hvert fall :whistle:

Skrevet

Å, nå har jeg en kjempegod ide. Du har ikke lyst til å hjelpe meg litt på starten av turen med å ta Opsis, så frøken Ella kanskje får avreagert litt? Hadde vært supersnilt, så får jeg trimmet begge to uten at jeg trenger å stresse med at Ella skal skape fullstendig kaos :wub: (Hun er litt nervøs for andre hunder, og trenger litt tid på å gå av seg det værste stresset. Så da hadde det vært supert om du ville være litt valpepasser :wub: ) *håpefull*

Selvfølgelig kan jeg være valpepasser! :wub: Skulle da bare mangle, jeg blir ikke med på denne turen fordi jeg ikke er glad i hunder liksom :aww:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...