Gå til innhold
Hundesonen.no

Høsttreff med sonenfolk og hunder!

Midas

Recommended Posts

Vet ikke om folk er gira på det jeg. Jeg kan ikke lenger den lørdagen det var snakk om, fordi jeg har aktivitetsdag med klubben da, og siden det ble så usikkert med treffet, så meldte jeg meg på den. Kan gjerne ha et treff en annen dag, men jeg vet ikke om plasser som tilfredsstiller alle ønsker desverre. Skal vi til øyungen er det 2,5 km å gå fra Skar parkering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

hvordan er øyungen bedre om man må gå 2,5 km? folk ønsket jo å kunne kjøre dit/komme seg dit kollektivt, ikke at jeg har en fjærneste anelse om hvor øyungen er engang da.

men noen kom med tid sted og forslag :P jeg har de fleste helgene fri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var liksom derfor jeg tenkte at Øyungen ikke var det beste forslaget. Det er utrolig fint der oppe, men fortsatt 2,5 km og gå. Det går vei opp, men er bom og ikke lov å kjøre.. Så hvis noen har noen andre forslag til sted så vil jeg gjerne være med jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var liksom derfor jeg tenkte at Øyungen ikke var det beste forslaget. Det er utrolig fint der oppe, men fortsatt 2,5 km og gå. Det går vei opp, men er bom og ikke lov å kjøre.. Så hvis noen har noen andre forslag til sted så vil jeg gjerne være med jeg.

Alternativene er altså min hytte og Øyungen.

Jeg kan jo foreslå Burudvann, det er vel cirka 500m å gå inn til et vann fra parkeringsplassen. Der er det en strand og et område man kan grille. Ikke spesielt stor plass til å trene da, pluss at det er andre mennesker der, spesielt i helger.

Hmm så når jeg tenker meg om, så er det vel ikke det vi er ute etter.

Men skulle det ikke lages en poll i denne tråden, slik at folk kunne stemme. Det går jo an å sette opp forskjellige datoer også, så ser vi når det passer best :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå legger jeg ned veto likevel jeg :whistle:

Treffet blir 6. November. Vi møtes på parkeringsplassen på Skar, og går sammen inn til Øyungen. Det er 2,5 km og gå, og de som har små valper kan putte de i sekken :ahappy:

Ta med varme klær, mat, godis til hunden og ja, det dere vil ha med.

Vi må vel få tent et bål og grillet noen pølser, så hvis noen har mulighet til å ta med et par kubber er det fint. Jeg kan ta med noe.

Jeg vil kommer til å gå blodspor med mine to, hvertfall en av de. Jeg er ingen ekspert, men hvis noen vil se kan de gjerne få det.

Vi finner et sted langs Øyungen hvor det ikke er mye folk, og vi har plass litt for oss selv. Det er ikke store områder å trene på, men går fint at å trene litt lydighet, spor osv der.

Håper noen orker å gå de to km og bli med da! :wub:

De som trenger skyss kan si fra. Det går direkte buss fra Oslo s og til der jeg bor, så folk må gjerne sitte på med meg, så mange det er plass til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Skal høre med gubben. Men - vi som har store valper da - skaffer du slede til dem? :icon_redface:

(ok, han greier nok å gå den turen da)

Hvilken rase har du da, og hvor gammel er den?

Det er to veien man kan gå opp. Det ene er gjennom skogen, som er 2,5 km, det kan være litt krevende for valper. Det går også en vei opp som er kortere og som er veldig lett og gå, så der kan du ha med vogn til bikkja om den ikke klarer og gå :rolleyes2: hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase har du da, og hvor gammel er den?

Det er to veien man kan gå opp. Det ene er gjennom skogen, som er 2,5 km, det kan være litt krevende for valper. Det går også en vei opp som er kortere og som er veldig lett og gå, så der kan du ha med vogn til bikkja om den ikke klarer og gå :icon_redface: hahaha

4 mnd ridgeback. Begynner å bli tung å løfte... snart 30 kg. Men han går nok det strekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, er Øyungen i Trøndelag? :rolleyes2: Kunne det ikke vært i Sollihøgda da? Da kan jeg kjøre fra Halden til Moss nemlig xD hehe

tror det er i oslo someplace...

vet ikke om jeg kan/blir med. Spørs ann på kroppen den dagen desverre :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sollihøgda er i moss. Men når er dette planlagt? Vil gjerne bli med om det er mulighet for det? :icon_redface:

Sollihøgda ligger i Hol Kommune i Buskerud, midt mellom Oslo og Hønefoss omtrent :D

Ihvertfall det Sollihøgda som ble nevnt her, og i Moss fant jeg bare en person som heter Turi Sollihøgda som tydeligvis er psykolog?

Altså fant jeg ikke noe sted ved det navnet i Moss.

forresten, er Øyungen i Trøndelag? :rolleyes2: Kunne det ikke vært i Sollihøgda da? Da kan jeg kjøre fra Halden til Moss nemlig xD hehe

Øyungen er i Oslo et sted etter hva jeg har forstått, og det er uansett der treffet blir :aww: Det er bestemt!

EDIT: Jeg har lenge stusset over plasseringen av tråden, hører den ikke mer hjemme i Hundetreff-kategorien? Og der ville vel flere folk ha lest den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffet er på Øyungen i Maridalen. Vi møtes på paskeringen på Skar, som det er skiltet til når du kjører innover maridalsveien. Der går vi sammen opp til Øyungen, som er ca 2km om vi gå veien opp. Øyungen er et vann. Det er flere fine plasser rundt vannet som vi kan holde til på.

Moderatorer må veldig gjerne flytte denne tråden til hundetreff i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffet er på Øyungen i Maridalen. Vi møtes på paskeringen på Skar, som det er skiltet til når du kjører innover maridalsveien. Der går vi sammen opp til Øyungen, som er ca 2km om vi gå veien opp. Øyungen er et vann. Det er flere fine plasser rundt vannet som vi kan holde til på.

Moderatorer må veldig gjerne flytte denne tråden til hundetreff i Oslo.

Si Maridalen er kanskje litt bedre ja :rolleyes2: Et raskt søk på Øyungen førte til alle steder utenom Oslo, bortsett fra en dame på Bygdøy. Men så måtte jeg bytte karttjeneste.

Kunne vært morsomt å sett hvor alle sonenmedlemmene møtte opp - Noen i Kongsvinger, noen i Ringsaker, noen på sjusjøen og ja, kanskje noen tok turen litt lengre nordover.

Sånn for de som ikke pleier å være der da :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men NÅR skal vi møtes på den parkeringsplassen? Og kan Aiko og jeg fortsatt sitte på...? :getlost:

Ja, du og Aiko kan sitte på :heart: Jeg tenker kanskje 11? Eller er det tidlig?

Jeg har forstatt plass til to personer med hund som kan sitte på. Forutsatt at hundene ikke er kranglete og kan sitte i fanget :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...