Gå til innhold
Hundesonen.no

Høsttreff med sonenfolk og hunder!


Midas

Recommended Posts

Vet ikke om folk er gira på det jeg. Jeg kan ikke lenger den lørdagen det var snakk om, fordi jeg har aktivitetsdag med klubben da, og siden det ble så usikkert med treffet, så meldte jeg meg på den. Kan gjerne ha et treff en annen dag, men jeg vet ikke om plasser som tilfredsstiller alle ønsker desverre. Skal vi til øyungen er det 2,5 km å gå fra Skar parkering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

hvordan er øyungen bedre om man må gå 2,5 km? folk ønsket jo å kunne kjøre dit/komme seg dit kollektivt, ikke at jeg har en fjærneste anelse om hvor øyungen er engang da.

men noen kom med tid sted og forslag :P jeg har de fleste helgene fri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var liksom derfor jeg tenkte at Øyungen ikke var det beste forslaget. Det er utrolig fint der oppe, men fortsatt 2,5 km og gå. Det går vei opp, men er bom og ikke lov å kjøre.. Så hvis noen har noen andre forslag til sted så vil jeg gjerne være med jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var liksom derfor jeg tenkte at Øyungen ikke var det beste forslaget. Det er utrolig fint der oppe, men fortsatt 2,5 km og gå. Det går vei opp, men er bom og ikke lov å kjøre.. Så hvis noen har noen andre forslag til sted så vil jeg gjerne være med jeg.

Alternativene er altså min hytte og Øyungen.

Jeg kan jo foreslå Burudvann, det er vel cirka 500m å gå inn til et vann fra parkeringsplassen. Der er det en strand og et område man kan grille. Ikke spesielt stor plass til å trene da, pluss at det er andre mennesker der, spesielt i helger.

Hmm så når jeg tenker meg om, så er det vel ikke det vi er ute etter.

Men skulle det ikke lages en poll i denne tråden, slik at folk kunne stemme. Det går jo an å sette opp forskjellige datoer også, så ser vi når det passer best :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå legger jeg ned veto likevel jeg :whistle:

Treffet blir 6. November. Vi møtes på parkeringsplassen på Skar, og går sammen inn til Øyungen. Det er 2,5 km og gå, og de som har små valper kan putte de i sekken :ahappy:

Ta med varme klær, mat, godis til hunden og ja, det dere vil ha med.

Vi må vel få tent et bål og grillet noen pølser, så hvis noen har mulighet til å ta med et par kubber er det fint. Jeg kan ta med noe.

Jeg vil kommer til å gå blodspor med mine to, hvertfall en av de. Jeg er ingen ekspert, men hvis noen vil se kan de gjerne få det.

Vi finner et sted langs Øyungen hvor det ikke er mye folk, og vi har plass litt for oss selv. Det er ikke store områder å trene på, men går fint at å trene litt lydighet, spor osv der.

Håper noen orker å gå de to km og bli med da! :wub:

De som trenger skyss kan si fra. Det går direkte buss fra Oslo s og til der jeg bor, så folk må gjerne sitte på med meg, så mange det er plass til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skal høre med gubben. Men - vi som har store valper da - skaffer du slede til dem? :icon_redface:

(ok, han greier nok å gå den turen da)

Hvilken rase har du da, og hvor gammel er den?

Det er to veien man kan gå opp. Det ene er gjennom skogen, som er 2,5 km, det kan være litt krevende for valper. Det går også en vei opp som er kortere og som er veldig lett og gå, så der kan du ha med vogn til bikkja om den ikke klarer og gå :rolleyes2: hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase har du da, og hvor gammel er den?

Det er to veien man kan gå opp. Det ene er gjennom skogen, som er 2,5 km, det kan være litt krevende for valper. Det går også en vei opp som er kortere og som er veldig lett og gå, så der kan du ha med vogn til bikkja om den ikke klarer og gå :icon_redface: hahaha

4 mnd ridgeback. Begynner å bli tung å løfte... snart 30 kg. Men han går nok det strekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, er Øyungen i Trøndelag? :rolleyes2: Kunne det ikke vært i Sollihøgda da? Da kan jeg kjøre fra Halden til Moss nemlig xD hehe

tror det er i oslo someplace...

vet ikke om jeg kan/blir med. Spørs ann på kroppen den dagen desverre :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sollihøgda er i moss. Men når er dette planlagt? Vil gjerne bli med om det er mulighet for det? :icon_redface:

Sollihøgda ligger i Hol Kommune i Buskerud, midt mellom Oslo og Hønefoss omtrent :D

Ihvertfall det Sollihøgda som ble nevnt her, og i Moss fant jeg bare en person som heter Turi Sollihøgda som tydeligvis er psykolog?

Altså fant jeg ikke noe sted ved det navnet i Moss.

forresten, er Øyungen i Trøndelag? :rolleyes2: Kunne det ikke vært i Sollihøgda da? Da kan jeg kjøre fra Halden til Moss nemlig xD hehe

Øyungen er i Oslo et sted etter hva jeg har forstått, og det er uansett der treffet blir :aww: Det er bestemt!

EDIT: Jeg har lenge stusset over plasseringen av tråden, hører den ikke mer hjemme i Hundetreff-kategorien? Og der ville vel flere folk ha lest den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffet er på Øyungen i Maridalen. Vi møtes på paskeringen på Skar, som det er skiltet til når du kjører innover maridalsveien. Der går vi sammen opp til Øyungen, som er ca 2km om vi gå veien opp. Øyungen er et vann. Det er flere fine plasser rundt vannet som vi kan holde til på.

Moderatorer må veldig gjerne flytte denne tråden til hundetreff i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffet er på Øyungen i Maridalen. Vi møtes på paskeringen på Skar, som det er skiltet til når du kjører innover maridalsveien. Der går vi sammen opp til Øyungen, som er ca 2km om vi gå veien opp. Øyungen er et vann. Det er flere fine plasser rundt vannet som vi kan holde til på.

Moderatorer må veldig gjerne flytte denne tråden til hundetreff i Oslo.

Si Maridalen er kanskje litt bedre ja :rolleyes2: Et raskt søk på Øyungen førte til alle steder utenom Oslo, bortsett fra en dame på Bygdøy. Men så måtte jeg bytte karttjeneste.

Kunne vært morsomt å sett hvor alle sonenmedlemmene møtte opp - Noen i Kongsvinger, noen i Ringsaker, noen på sjusjøen og ja, kanskje noen tok turen litt lengre nordover.

Sånn for de som ikke pleier å være der da :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men NÅR skal vi møtes på den parkeringsplassen? Og kan Aiko og jeg fortsatt sitte på...? :getlost:

Ja, du og Aiko kan sitte på :heart: Jeg tenker kanskje 11? Eller er det tidlig?

Jeg har forstatt plass til to personer med hund som kan sitte på. Forutsatt at hundene ikke er kranglete og kan sitte i fanget :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...