Gå til innhold
Hundesonen.no

Jente kaster levende valper i elv

Morgaine

Recommended Posts

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Utrolig trist at noen kan få seg til å gjøre slik. :P Det er lov å håpe på at hun har noen ressurssterke personer rundt seg som kan ta tak i det og få henne til å åpne øynene og få litt mer innsikt...

Er helt grusomt, håper nå 4chan etc finner dama, hu burde iallefall få drapstrusler...

Helt fantastisk. Rett og slett. Ingen er så flinke til å dømme over en lav sko som forumbrukere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hva grunnen til at et menneske kan gjøre sånn er.. for det må være noe feil med henne. Et normalt menneske ville ikke klart det der, dyreelsker eller ikke!

Men hva med den som filmet? Jeg syntes også den personen har et ansvar, og såklart er medskyldig i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke noe galt med henne, men at hun har et totalt annet syn enn det vi har, er det ingen tvil om. Det blir for lett å la henne slippe unna med "at det er noe galt med henne". Jeg tror at mennesker gjemmer seg bak slike ynklige unskyldninger for å forsvare sine egne sadistiske holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk. Rett og slett. Ingen er så flinke til å dømme over en lav sko som forumbrukere! :)

Klart man blir følelsesladdet av slikt, ett sted må man få ut følelsene og at man da blir noe "barnslig i tilnærmelsene" på et forum gjør meg ingen ting. Forstår det jeg, ikke alltid like viktig å være fattet. Ikke alltid like viktig å være alles stjernebruker...

Denne personen fortjener ikke bli dømt over en lav sko engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke noe galt med henne, men at hun har et totalt annet syn enn det vi har, er det ingen tvil om. Det blir for lett å la henne slippe unna med "at det er noe galt med henne". Jeg tror at mennesker gjemmer seg bak slike ynklige unskyldninger for å forsvare sine egne sadistiske holdninger.

Mener du virkelig at det er helt normalt?

Er det også normalt å drepe mennesker?

Nei, vet du hva? Jeg har tro på at sånne mennesker har opplevd noe, eller tenker helt annerledes. Og trenger da hjelp til å ledes i riktig retning og forstå hva som er akseptert i et samfunn, og hva som absolutt ikke er akseptert.

Med sin egen hund er det klikkertrening det går i, mens når det kommer til mennesker så er det steriliser og kast i fengsel (dette er kommentarer fra selve filmen altså).

Hva med å faktisk få denne personen til å innse at denne behandlingen er totalt feil. Hvis disse valpene nå skulle avlives fordi ingen ville ha dem, burde man heller lære opp mennesker til mer humane måter å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist at noen kan få seg til å gjøre slik. :P Det er lov å håpe på at hun har noen ressurssterke personer rundt seg som kan ta tak i det og få henne til å åpne øynene og få litt mer innsikt...

Dama som kasta en katt i en dunke endte opp med politieskorte og drapstrusler. Og ja, i min lille boble av stakkars små valper håper jeg noen truer hu dama også, fordi hun virkelig trenger å forstå at det hun gjorde var grusomt. Men er greit det, jeg kan heller si det til andre da enn å poste på et forum hvor man kan ha egne meninger ... :P

men at de filmer det hele er jo det mest syke av alt *riste på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de ikke overlevde, de var vel noen få uker gamle maks. Fortsatt bare noen små klumper, ikke snakk om at de kunne svømme.

Om den jenta får drapstrusler og dritt slengt etter seg resten av livet syns jeg aldeles ikke synd på henne :) Tydelig at hun syns det hun gjorde var ganske så artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst til å se på den tror jeg... men overlevde valpene?

De ble kastet ut i en rimelig stor elv, og jeg tviler at de gikk på leteaksjon etterpå. Og om de hadde gjort det, så hadde de neppe klart å finne alle sammen.

Syke syke mennesker. Håper valpene mistet bevisstheten fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P:):P Jeg tør ikke å se den... Jeg kommer til å gråte hele natten. Hvorfor må folk være så grusomme?

Jeg så den... :P For en forferdelig grusom film... De stakkar valpene måtte ha vært livredde... Jeg håper virkelig de ble slått i svime raskt.

De må finne denne jenta, og gi henne den straffen hun fortjener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke syke menneske... Slike mennesker har får ikke noe som helst av sympati fra meg ihvertfall.. Samme om de har opplevd noe fælt eller ikke.. Det er IKKE en unnskyldning til å finne på slike ting... Man har bestandig ET VALG man tar... Og hun har eventuelt tatt feil måte å takle "det som har skjedd henne", hvis det i det hele tatt har skjedd noe..

Virker som om en forelder bare hadde fortalt henne at hun må ta med valpene til en elv for å drukne dem eller noe, pga lav økonomi/what ever, og så bestemte hun seg for å "drukne" de på en morsom måte og filme hele greia..! :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke det jeg. Hvor i alle dager fostre de opp et par uker til de begynner og bli hunder, også finne ut at de skal kastes på elva (!!) ? Hvorfor gjorde hun ikke dette det minutter de kom ut av mora?

For noen motbydelige folk, verden har vært bedre uten dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tenker at dette er den billigste måten for henne å bli kvitt valpene på. Helt ærlig, så forstår jeg at enkelte mennesker ikke har råd til avlivning av uønskede valper. De hadde sikkert ikke råd til å fostre de opp heller, men ikke vent til de er så store da! Kakk de i hodet det øyeblikket de er født, så slipper de lidelsen.. Dette har ikke jeg heller noen som helst sympati for. Og jeg krysser alt som krysses kan for at hun blir funnet og at dette får smertefulle konsekvenser for henne.... Og han som filmet, og tydeligvis syntes dette var god underholdning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...