Gå til innhold
Hundesonen.no

Tursele til whippet


Hermes

Recommended Posts

Vi kjøpte en enkel sele (Puppia) til Hermes for en liten stund siden. Han gikk fint i denne helt til i går. Da han herjet, løp, og lekte litt med to unghunder - en berner sennen og en border collie (ja, det var en herlig liten trio) - ble han både våt og skitten, og han dro litt her og der da jeg hadde bånd på. Resultat: gnagsår.

Damen i butikken sa det er litt vanskelig å finne en passende sele til whippet/mynde pga. kroppsbygning. Nå er jo Hermes fortsatt i vekst. Vi tenkte å bruke tursele fordi vi ønsker å skifte mellom sele og halsbånd ettersom vi trener på å gå fint. Nå ser det jo ikke ut til at han kan bruke denne selen likevel, slik at vi må tilbake til kun halsbånd.

Noen som kan anbefale noen seler som sitter godt og ikke gnager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp seler som er polstrede på steder hvor de vil ligge inntil steder hvor det kanskje kan gnage. Nå kommer det jo litt an på fasongen på hver whippet,men mine har ihvertfall passet godt inn i webmasterselen og den er godt polstret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en sele fra trixie? Vet ikke hva modellen heter, men den er polstret og myk. Den blir litt tung foran når den er våt, men jeg har mistanker om at Casper kanskje har en størrelse for stor.

grillinghengekoyeogsele029.jpg

grillinghengekoyeogsele027.jpg

Den går heller ikke rett under albuene, men rimelig langt bak, så det er ikke så mye mulighet for gnagsår rett og slett.

Ellers er jeg og fornøyd med selen fra ezydog, ingen gnagsår på Casper iallefall, og han er jo kortpelset han og, med lite under albuene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp seler som er polstrede på steder hvor de vil ligge inntil steder hvor det kanskje kan gnage. Nå kommer det jo litt an på fasongen på hver whippet,men mine har ihvertfall passet godt inn i webmasterselen og den er godt polstret :)

Puppia-selen er faktisk litt polstret rundt armhulene (hvor han har fått sårene), og når han går normalt går det jo helt fint. Verre når han spretter rundt som en kanin i strandkanten, ruller seg i sand og jord, graver kapp med en berner sennen, og absolutt skal dra fordi han skal gå først.

Takk for tipset. Skal se om jeg får prøvd en slik neste gang jeg er i dyrebutikk med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en drøss seler til min whippet, både puppia, trixie og noen andre jeg ikke husker merket på..

Jeg bruker desidert puppia mest, og har ikk opplevd noe gnagesår. Trudde disse var gnagesårproof jeg.. :)

Men sånn til det du spør om, så ligger trixieselen også veldig godt på henne, men som Loola sier, så blir den litt "hengslete" når den er våt.

Jeg tror bvare du må prøve deg frem, når det gjelder passformen. Men en ting jeg tenkte på var at det kanskej kan være en ide å ta av han selen når han herjer med andre hunder? Og så børste av han før du setter på selen igjen. Det vil jo ikke være helt sikkert at det hjelper, men kanskej litt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en drøss seler til min whippet, både puppia, trixie og noen andre jeg ikke husker merket på..

Jeg bruker desidert puppia mest, og har ikk opplevd noe gnagesår. Trudde disse var gnagesårproof jeg.. :)

Den er egentlig litt stor for han, så den dras litt her og der, og det er en mulig grunn til at den ikke fungerer helt optimalt. Kanskje den passer han bedre når han blir litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...