Gå til innhold
Hundesonen.no

I Stavanger har vi fått vår helt egen hundevisker!


Silje

Recommended Posts

Er dette ment seriøst? Jeg satt og lo av de parodiene på tufsete hundeeiere de hadde funnet, men etterhvert begynte jeg å lure på om dette er seriøst ment så.... Jesus christ :lol:

Ja jøss den bikkja var "rolige som et lam", stressa uten like og ristet på huet for å få vekk tufsene rundt han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, jeg trodde først at dette var en parodi.. Han brukte ikke straff, men øynene for å kommunisere med hunden? Syns det så ut som han brukte strup jeg, og ikke øynene. Syns ikke argumentasjonen hans hang på greip, og jeg syns det er synd at det faktisk er folk som tror på det han sier, og velger å bruke han til å trene hunden sin. Heia Arne sier jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes reportasjen var vinklet veldig til fordel for 'hundehjelpen'. Tror ikke publikum (uten kunnskap) opplever at denne hunden ble straffet på noe vis. Et lite nykk i båndet gjør jo alle liksom.. Og de så jo selv at hunden ble 'snill som et lam ' etterpå.

Så begynner nesten å lure, kanskje vi få påbud om å slutte å dulle med disse rovdyrene våre nå, og begynne å få 'litt kontroll' på dem. Sånn midt oppi mye negativ mediedeknig, raseforbudene o.l

Edit: Veldig interessant at han verken bruker straff eller belønning ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... haha.. :D jaja.. Eiere som ikke kan lese sin egen hund i det hele tatt ihvertfall.. Og tynn helstrup rett under kjevebeinet fungere jo bestandig.. :lol:

Hørte jo at hunden var stressa og ikke fikk puste ordentlig... Og man så at den var unnvikende med "hviskeren"...

men det var en fin rottweiler da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette det fulle innslaget om han? Ikke bare var det latterlig, men han viste ikke engang hvordan han taklet problemene til hunden. Han snakket litt om kontakt og prøvde å få kontakt, noe han ikke fikk, og så gikk de rundt i en ring flere ganger. Men problemene til hunden, som var stress under besøk, knurring i bur(?), aggresjon ovenfor andre hunder o.l. - DET viste han ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Veldig interessant at han verken bruker straff eller belønning ja :lol:

Det var det som imponerte meg mest... må jo være en overjordisk hundehvisker det der, som verken bruker straff eller belønning i sin trening... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte ikke at dette var så mye mikkmakkeri... og hundehvisker? Nu vel, vet nå ikke helt det. Ser ut som han prøver å imitere en viss amerikaner. Det er bare det at denne amerikaneren faktisk har noen spesielle evner, så ikke helt det her...

Men bruk av smatting el. er vel ikke akkurat nytt fenomen for å avlede oppmerksomhet fra andre, mindre riktige ting og for å få oppmerksomhet?

Synes ikke det var hverken bra eller dårlig jeg, men tror ikke jeg hadde sendt problemhunden min dit. Posititvt det han sa om angst da, de fleste hundene som er aggressive er jo som oftest også redde eller usikre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like festelig hvordan folk som ikke kan en dritt om klikkertrening/trening med positiv forsterkning angriper det. "Fungerer ikke godbiter, så går de over til pølser, og så leverpostei". Ahaaa, ja! Så det er der jeg har gjort feil i treningen, jeg har glemt leverpostei på slutten!

Nei, han irriterte meg og det er synd folk lar seg hjernevaske istedet for å utvide kunnskapen sin litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser en fyr som trener hunder på sin måte, og en som kritiserer. Noe nytt? nei, the story will go on. Det vil nok alltid være slik.

Måtte le litt av de folkene med rottisen. Den snusleppa på tv. :rolleyes2:

Problemet er jo at mannen ikke vet hvordan han trener hund selv en gang.

Jeg annser napping i halsbånd osm korreks jeg faktisk. Mulig jeg er rar :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet noe så latterlig... Aldri verden om jeg skulle sendt hunden min til han... Veldig positivt at de har fått med kommentarer fra en skikkelig hundetrener da. Men makan til piss... Men det er klart, nå bruker jo jeg både pølser og annen belønning og til og med korreksjon i treningen min, så hva veit vel jeg :rolleyes2:

EDIT:

"Jim Lomeland er egentlig utdannet anleggsgartner" - hentet fra huro.no

Er jo ikke rart at han er flink med hund :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men nå får man jo ikke vite så mye på 3-4 minutter. Får bare se korte glimt. At han kanskje ikke uttaler seg på den beste måte heller, trenger ikke bety at han er helt kunnskapsløs. Jeg kan fomle og har problemer med å formulere meg riktig noen ganger når jeg snakker med folk som trenger hjelp med hundene, spesiellt hvis jeg er litt smånervøs.

Det jeg ser er at han går litt frem og tilbake med hunden, får ikke vite hva ellers han gjør. Jeg vil gjerne se mer før jeg dømmer, selv om jeg ikke er superenig i det lille man ser.

Men at noen er uenige i treningsmetoder, er jo ikke noen ny sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jim Lomeland er egentlig utdannet anleggsgartner" - hentet fra huro.no

Er jo ikke rart at han er flink med hund :ahappy:

Asså han har jo tross alt gått rundt i skogen og kikket på ulv da, så han vet hva et rovdyr er! Jeg også ser massevis av ulv rundt i skogen når jeg går tur rett som det er! Vil tro det er masser av dem rundt Stavanger også! :rolleyes2:

Men seriøst altså så er jeg veldig skeptisk til hvemsomhelst som påberoper seg å være ekspert i hvasomhelst, og som ikke har noe utdannelse innen det de liksom er eksperter i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT:

"Jim Lomeland er egentlig utdannet anleggsgartner" - hentet fra huro.no

Er jo ikke rart at han er flink med hund :ahappy:

Asså han har jo tross alt gått rundt i skogen og kikket på ulv da, så han vet hva et rovdyr er! Jeg også ser massevis av ulv rundt i skogen når jeg går tur rett som det er! Vil tro det er masser av dem rundt Stavanger også! :rolleyes2:

Tja.. Jeg har 3 årig agronomutdannelse, jeg tør faktisk påstå jeg har greie på hund allikevel. Det er ytterst få videregående skoler som har hundelinje (det er vel bare et par), og det er en forholdsvis ny "oppfinnelse" - vi som gikk på videregående før den tid, hadde liksom ikke helt det tilbudet, så vi utdannet oss i andre ting.. Det betyr ikke at vi ikke har kunnet ta til oss lærdom om hund i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Jeg har 3 årig agronomutdannelse, jeg tør faktisk påstå jeg har greie på hund allikevel. Det er ytterst få videregående skoler som har hundelinje (det er vel bare et par), og det er en forholdsvis ny "oppfinnelse" - vi som gikk på videregående før den tid, hadde liksom ikke helt det tilbudet, så vi utdannet oss i andre ting.. Det betyr ikke at vi ikke har kunnet ta til oss lærdom om hund i tillegg..

Gode ting å peke ut :rolleyes2:

For meg er det ikke antall kurs eller antall hunder som avgjør om man kan eller ikke kan hund. Det er hvordan praktisk bruk av kunnskap kobles med praktiske erfaringer og viderutvikles og brukes i det daglige. Folk kan ha gått på 4 kurs i året i 10 år og fortsatt (eller kanskje pga?) være ganske så noldus på hund som fenomen.

Han i denne casen så ikke ut som en "hundemann" utifra de få minuttene man så, men jeg tror man skal være helt enormt dyktig for at man skal folk skal se at du er noe spesielt på noen skarve minutter på film... "Hundefolkene" er fantastiske, håper jeg en dag kan bli som dem men vet ikke helt om evnene ligger der (tålmodighet sa du? :ahappy:)... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Jeg har 3 årig agronomutdannelse, jeg tør faktisk påstå jeg har greie på hund allikevel. Det er ytterst få videregående skoler som har hundelinje (det er vel bare et par), og det er en forholdsvis ny "oppfinnelse" - vi som gikk på videregående før den tid, hadde liksom ikke helt det tilbudet, så vi utdannet oss i andre ting.. Det betyr ikke at vi ikke har kunnet ta til oss lærdom om hund i tillegg..

Jo den kan jeg se, men når det er den infoen som står om han så får ihvertfall ikke jeg følelsen av at han har noe mer kunnskap om hund enn mannen i gata. Og når de da legger til at han har studert sine egne hunder i skogen, så syns jeg det er et litt tynt grunnlag når det gjelder å kalle seg profesjonell altså. Han bare kan hund fordi han har studert hundene sine i skogen liksom. Ikke noen jeg ville valgt å gå på kurs hos ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...