Gå til innhold
Hundesonen.no

Diego

Taz

Recommended Posts

Skrevet

Nå er det en stund si jeg har vært på sonen, og enda lenger siden jeg har lagt ut bilder av Diego.

Han begynner å bli stor gutt, og er nå snart 10 mnd.

Han vokser opp til bli en veldig snill og tålmodig hund.

(Selv om rasens rykte er noe annet)

Var og hilste på noen valper i dag, og har aldri sett en valp plage en hund så mye før. De beit han i snuten, reiv han i ørene, reiv og slet i nakken. Og beit i alt som de fikk tak i. Alt Diego gjor var å legge seg ned og så litt rart på dem. De fikk lov å herje så mye de ville med han.

Han har begynt å legge på seg i bredden, og er ikke den tynne lille dotten han var før. Men han er enda litt for tynn, og veier litt for lite.

Men nok om det.

Noen bilder. :lol:

8 uker..

CIMG3019.jpg

Diego 9 uker.

9uker.jpg

Her er ett bilde jeg har tatt i dag.

Bildet.jpg

Skrevet
Så fine bilder! Ja, har savnet deg her på sonen! Godt du er tilbake! :lol:

Takk, er kjekt å bli savnet. :)

Misforstå meg rett. :D

Skrevet

Jeg hadde ikke sett det øverste bildet før jeg!! å såååå søt! :lol:

Søren at jeg ikke kjente deg da han var så liten!!!

men han er jo fremdeles en liten godgutt da!!

Skrevet
Vi har savnet deg!!!!! :)

Skal du forresten stille han snart? :lol: hvis du i det hele tatt skal stille han mer da...

Nei, blir nok ikke mer utstillinger på oss nei.

Han syns like mye om utstillinger som jeg gjør. :D

Eller, jeg har ingenting i mot utstillinger, men liker ikke å stille han selv.

Og når Diego ikke trives i ringen, og tviler på jeg får noen til å handle han for meg, så blir det ikke mer utstillinger.

Kanskje jeg prøver meg en gang når han blir 2 år. Tiden vil vise. :D

Skrevet

ja lurte på hvorfor du var blitt så stille ja.

men må bare si at Diego bare blir finere og finere.(kommer snart å stjeler han vi no)Bare tuller :wink:

Skrevet

Tenkte på deg i går faktisk. syntes det var lenge siden jeg hadde sett noe til deg her :)

Diego er bare så nydelig!! :( har faktsik sett Chow i levende live nå, jeg og faren min satt og spiste på utstilling ei helg her, så satt det to stykker ved siden av oss med to Chower, plutselig hoppet den ene opp på fanget til faren min å skulle ha maten hans :cry: han var så søt altså :(

Jeg må bare hilse på Diego en gang altså :(

Skrevet

Så nydelig han har blitt da :cry: Korselig at du er her igjenn.. Det siste bildet var veldig fint.. du har en veldig fotogen hund (i motsetning til det jeg har :) )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...