Gå til innhold
Hundesonen.no

18 års bursdagsgave


edlitam

Recommended Posts

Dette er året hvor alle fyller 18 år, dvs at nærme venner forventer en litt fin gave. Ikke nødvendigvis dyr men det skal gjerne ligge litt omtanke bak. Så da lurer jeg på om hva dere gav til deres venner og om noen sonen mennesker har noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... ett armbandsur, ett fint fotografi inramat, nyckelring till bilnyckel, ehm.... frisörtid, en god förpackning med lyxchoklad, hm... ja det är det jag kan komma på som förslag nu :icon_redface: har egentligen ingen aning om vad som passar bra i 18års present. Vet ju heller inte något om personerna du ska ge present till.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det året jeg ble atten, hadde tilsynelatende alle vennene mine bursdag samtidig (det vil si flere måneder før meg) og alle skulle feire, slik at jeg faktisk ble "nødt" til å gi et eller annet (jeg har ikke for vane å kjøpe bursdagsgaver til vennene mine med mindre de feirer dagen eller det er en av mine par-tre nærmeste venner), noe lommeboken min ikke satte særlig stor pris på. Det beste er rett og slett å tenke på personen og finne småting som vedkommende markerer seg med i hverdagen. Ei av venninnene mine har en tendens til å legge igjen bankkortet sitt i garderoben på utesteder, så til henne laget jeg et koselig kort med "klippekort" på glass med vin når vi skulle ut (... etter at jeg selv hadde fylt atten, selvfølgelig :icon_redface: ). Ei annen venninne elsker japanske tegnefilmer, og hadde tilfeldigvis bursdag akkurat mens Platekompaniet kjørte salg på noen filmer i denne sjangeren. En kompis av meg er veldig glad i å prøve nye typer øl, så til ham dro jeg på Polet og kjøpte tre flasker av ulike ølsorter - til en pris man aldri unner seg ellers.

Også videre, også videre... Tenk på hva personen liker å gjøre, typiske ting vedkommende ofte glemmer eller er avhengig av, og hva skal vedkommende ta seg til etter videregående? Skal h*n ut og reise og trenger en reiseparlør, lommeordbok eller reiseguide? Skal h*n på folkehøgskole og kan ha behov for klistrelapper med navn og telefonnummer på, slik at hans/hennes ting ikke forsvinner blant andres ting? Ellers så går det også an å slå seg sammen med flere og kjøpe noe som faktisk er veldig hyggelig å få - ei venninne av meg fikk en tur til Italia for å møte sin gamle sommerflørt, liksom.

Jeg veit ikke helt om dette svaret matcher akkurat det du egentlig spør etter... Jeg er nemlig veldig tilhenger av å tenke "billig&personlig", og gidder ikke å kjøpe noe "fint" bare for å gjøre det. Da kan det heller være det samme. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar :icon_redface: Jeg føler at det er et alt for stort press på gaver, og at alle skal gi størst og best hele tiden =/

Jag förstår din tanke där, är väldi trist för sånn ska det inte vara. Jag tycker som Ingvild, köp hellre något personligt, det är ju det som är mest kul att få också. Ska inte vara avhängig av att det ska kosta massa och vara så stort. Personligen tycker jag att det som är det alldra bästa med att få present är att man vet att personen har tänkt... tänkt på vad jag kan tycka om. Då spelar det ingen som helst roll om den kostade 5 kronor eller 500 kronor.

Det är tanken som räknas :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at å gi gavekort på kino kan være en fin gave. Spesielt hvis det er en så nær venn at du kan gi henne et gavekort på en billett og en "helaften", f.eks at du lager middag til henne først, og så går dere og ser en film etterpå. Ellers er Ingvild sitt forslag kjempegodt! Finn en personlig gave, da spiller lav pris ingen som helst rolle. Eller gå flere sammen og gi gavekort på SPA-behandling f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...