Gå til innhold
Hundesonen.no

Farytails Endurance In Faith - Nemi


Nyan

Recommended Posts

Heisann! Her er noen bilder av Nemi tatt i løpet av den siste uka. Hun vokser kjempefort og er ei glad og rampete liten jente, slik en valp bør være. I morgen er hun 9 uker, og tiden flyr avsted! På et par av bildene leker hun med søster'n Daisy ute i hagen her, og på noen andre hjelper hun stefaren min med gartnerarbeid i hagen. :)

Nemi100810_1_web.jpg

Nemi 8 uker og 3 dager. Nyeste av henne. Begynner å bli lang i snuta gitt!

NemiPaaHaugen_web.jpg

Nemi holder utkikk.

Leker2_web.jpg

Nemi og Daisy leker sammen.

Leker_web.jpg

Tempo!

NemiHagearbeid_web.jpg

Gartnerhunden Nemi!

NemiGraver_web.jpg

*kremt*

NemiOgMeg2_facebook.jpg

Og sist men ikke minst: Mamma får nuss! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er peeeeen ;) Og fineste navnet! Endurance in Faith, elsker det :)

Hjertelig takk! Ja, strevet en stund sammen med oppdretter for å finne riktige navn til kullet. Endte opp med å kalle de andre det samme, bare at hannen het E.I Life, og tispen E.I Love. De fikk jo en tøff start på livet stakkars, men klarte seg superfint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt :rolleyes2: Og så fine bilder du tar!

Tusen takk! Har holdt på med foto lenge, og begynner å studere det på skole den 23. Disse er mer actionbilder og snapshots, ellers holder jeg mye på med portretter av både hund og mennesker. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh gurimalla så nusselig. :whistle: Hun er bare knallskjønn! Og utrolige flotte bilder! Skulle ønske jeg kunne få tatt slike valpebilder av mine valper, men jeg fikk de på vinteren så det ble lite med bilder da. :rolleyes2: Du må bare legge ut flere :whistle:

Takk skal du ha! :fish: Min erfaring på vinteren er at det er vanskeligere å stille inn kameraet med tanke på lys, snø er jo forferdelig å jobbe da det så fort blir aaaaltfor lyse bilder. Og en annen fæl ting er jo at fingrene fryser til ispinner når man bruker speilrefleks ute lenge om vinteren. Huttetu! Men jeg tar gjerne bilder av hunder når som helst det skulle være på året. Finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær/tilbehør. :wub:

Driver halvveis med porteføljelaging (begynner på fotostudier til uka), så tar bilder på forespørsel kun for erfaring og moros skyld. :wub:

Kan jo ta en titt her, trykk på bildene for å se flere fra serien: Liten showcase

Blir garantert mange flere bilder av Nemi fremover! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et lite knippe til med bilder. Snart 10 uker gammel! :lol:

NemiBlackWhite1_web.jpg

Soler seg på trappa.

NemiBiltur1_web.jpg

Litt engstelig under biltur nummer tre i sitt liv. Det er "pappa'n" som har tatt bildet, jeg kan såvidt skimtes.

oppstillt_web.jpg

Jeg øver oppstilling på bord for første gang. 1. Sto på feil side. 2. Litt ustøtt bord fant vi ut. 3. Redigert pga ufin utringning! :blink: Skulle strekt bakbeina litt mer, ellers greit nok for første forsøk!

NemiUtenfor2_web.jpg

Står og jåler seg i gården etter dagens oppstillingstrening.

NemiGjemmerSeg_web.jpg

I går. Det kom noen regndrypp imens vi var utendørs, og plutselig satt det en liten frøken under meg som satt på huk i nærheten! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et lite knippe til med bilder. Snart 10 uker gammel! :blink:

NemiBlackWhite1_web.jpg

Soler seg på trappa.

NemiBiltur1_web.jpg

Litt engstelig under biltur nummer tre i sitt liv. Det er "pappa'n" som har tatt bildet, jeg kan såvidt skimtes.

oppstillt_web.jpg

Jeg øver oppstilling på bord for første gang. 1. Sto på feil side. 2. Litt ustøtt bord fant vi ut. 3. Redigert pga ufin utringning! :lol: Skulle strekt bakbeina litt mer, ellers greit nok for første forsøk!

NemiUtenfor2_web.jpg

Står og jåler seg i gården etter dagens oppstillingstrening.

NemiGjemmerSeg_web.jpg

I går. Det kom noen regndrypp imens vi var utendørs, og plutselig satt det en liten frøken under meg som satt på huk i nærheten! :lol:

Herlighet, så nydelig :lol: Og det øverste bildet var utrolig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det igjen, du er dødsflink til å ta bilder :lol: Du får frem øynene på en utrolig fin måte! :lol: Virker som en herlig jente du har der ja :lol:

Herlighet, så nydelig :) Og det øverste bildet var utrolig fint!

Tusen takk! Kjempekoselig med tilbakemelding! :) Synes øyne og uttrykk er veldig viktig, men er ikke alltid man klarer å fange øyeblikket like godt. Hun er ei helt herlig jente ja, men valp som hun er blir hun mer og mer rampete for hver dag som går. Tar henne stadig på fersken i å jakte på nye ting i stua som hun ikke burde jakte på. Papirer, mammas nips, og for 15 min siden stod hun på gulvet og holdt på å dra ned duken på stuebordet med både laptop og kopper på! :) Bra man er rask i refleksen sier jeg bare! Lekene er liksom ikke like spennende som alt annet. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...

Lenge siden sist! Her kommer noen actionbilder jeg har tatt av Nemi og noen av vennene hennes. Uheldigvis har jeg ikke noe skikkelig oppstillt bilde av henne, men skal forsøke å ta et snart.

20110213_ForsteHyttetur_7306.jpg

Hun har fremdeles ikke forstått hvordan ørene skal bæres! Så hun ser ut som en etnahund når hun har det moro. :hmm:

20110214_7618_web.jpg

Her løper hun sammen med Caravan's Caesar (saluki) på et inngjerdet jorde.

20110209_7180_web.jpg

Nemi og Caravan's Cayenne (saluki) holder utkikk sammen i skogen.

20110202_HundeparkenTur1_6856.jpg

Kommer over åskammen på jordet og har fått øye på noe spennende.

20110214_7569_web.jpg

Nemi og Caravan's Cayenne i full fart på jordet!

20101122_ValpeneHosGT_3996.jpg

Hilser på hest for første gang. Kjempeskummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske bilder ! :)

Og nydelige Nemi :lol:

Herlig bilde av hest og hund! Elsker fargen hennes! :D

Takk! Ja, hun har en fin gyllen tone. Er litt mørkere langs ryggraden og på halen, ellers fawn og hvit. :D Hesten heter Tyra og Nemi skjønte ikke at det var et dyr når hun først så den. Så stort et vesen hadde hun vel aldri sett, og fikk helt fnatt da hesten snøftet og beveget seg. Fikk desverre ikke tatt bilde da hun hilste på lama samme dagen. Det var også moro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...