Gå til innhold
Hundesonen.no

Rihanna og Eminems nye video


Mirai

Recommended Posts

Første gangen jeg så videoen nå..

Mest fasinert over hobbit'en Merry (fra Lord of the Rings) som kliner med Transformers-dama, jeg. Han har kommet seg opp og fram i verden... Two worlds collide, liksom :aww:

Men nei, jeg så den ikke som støtende eller voldsglorifiserende, kvinnefientlig eller noe slikt. Det er en musikkvideo av Eminem, liksom. Designet av multimilionersforetag for å vekke reaksjoner, selge "plater" og fortelle hvilken "bad boy" Eminem fortsatt er.

Å hakke på lille spinkle Moby funket dårlig for "bad boy imaget" og hans forhold til mor og kone er utnyttet til maks.. Noe nytt måtte jo komme.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det kommer kanskje an på hvor "dyp" man er, hvor mye man analyserer det som skjer kontra bare å se det som skjer (om du skjønner forskjellen...) og kanskje også hvor god i engelsk man er...? I utgangspunktet så sier vel videoen det motsatte av det den har blitt beskylt for da, at den kanskje mer kritiserer det destruktive i sånne forhold og sier at de kommer aldri til å bli bedre hvor mye gode løfter og skal-aldri-gjøre-det-igjen som enn måtte komme. Voldelige menn slår alltid igjen... Men usikker på om det er budskapet som kommer fram til alle da, siden hun ser ut som hun nærmest får orgasme av tanken på at han er slem så kan man jo tolke det som at det er et litt "heftig" forhold også. Og isåfall kan det vel virke som glorifisering av vold... Tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Rhianna blitt banket opp på hjemmebane selv av gubben/kjæresten? Får liksom ikke det til å rime da med at hun glorifiserer volden i hjemmet da. Hun veit jo virkelig hvordan det er.

Hun har jo det, og har gått tilbake til idioten.... Så, tja... kan jo være hun glorifiserer eget forhold for seg selv også? Han er jo så snill når alt er bra og sånn, forholdet er ikke voldelig, det er bare litt lidenskapelig, det var bare én gang jeg havnet på legevakta og da var det sikkert min skyld også siden jeg pushet han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djeees, dette er en typisk "hvordan kan vi lage en sjokkerende sak ut av dette" sak...

Synes videoen setter et søkelys på problemet jeg...

Kvinner som er sammen med voldelige menn å ikke klarer å bryte sirkelen, eller enda verre begge parter er voldelige... :aww:

Det som er så sjokkerende er vel at Rihanna (som for 1år siden ble slått ned + av Chris Brown), synger refrenget...

Som kanskje kan tolkes til at hun sier at det er greit med vold og at hun liker smerten, bli såret, slått, løyner osv...

Men dette er Eminem's jallamusikk, den skal være provokativ, sette søkelys på saker å har ofte en helt annen mening en det "bestemor/dagbladet" hører komme ut av høyttaleren...

Edit : jeg har ikke helt fått med meg den røde tråden i denne sangen enda, ikke hørt nok på den...

Å ja det beste er jo at Merry kliner med Megan Fox... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan dette kan oppfattes som "glorifisering" jeg da. Men noe må man jo lage artikler om.

På en side syns jeg det virker litt glorifiserende, siden musikkvideoen og slåssingen oppfattes som veldig "sexy og hot". På en annen side syns jeg folk overreagerer veldig. Det er jo ikke tvil om hva det egentlige budskapet er.

Hun har jo det, og har gått tilbake til idioten.... Så, tja... kan jo være hun glorifiserer eget forhold for seg selv også? Han er jo så snill når alt er bra og sånn, forholdet er ikke voldelig, det er bare litt lidenskapelig, det var bare én gang jeg havnet på legevakta og da var det sikkert min skyld også siden jeg pushet han...

Er de sammen nå lenger da? Jeg tror en av grunnene til at hun takket ja til å synge i sangen er nettopp fordi hun har lært av sitt tidligere forhold. Jeg tviler på at hun hadde vært med dersom de fortsatt hadde vært sammen. Hun gikk vel tilbake til dusten etter den første fighten, men etter den andre var det slutt etter mye frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de sammen nå lenger da? Jeg tror en av grunnene til at hun takket ja til å synge i sangen er nettopp fordi hun har lært av sitt tidligere forhold. Jeg tviler på at hun har synget om det dersom de fortsatt hadde vært sammen. Hun gikk vel tilbake til dusten etter den første fighten, men etter den andre var det slutt etter mye frem og tilbake.

Må innrømme at jeg ikke helt følger med der da, så kan være det er slutt! Får håpe det... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den var rørende og litt trist jeg.. Ikke bare videoen, men hele sangen.. Og jeg liker ikke sånn pop-musikk heller engang.

Syns ikke det glorifiserer vold i hjemmet eller noe slikt, men syns det virker som sangen/teksten/filmen prøver å forklare hvordan det kan være.. Hvor sykt, vanskelig og merkelig en slik situasjon blir. Man er jo glad i personen, men også redd, og disse følelsene bare kræsjer i hverandre daglig liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det kommer kanskje an på hvor "dyp" man er, hvor mye man analyserer det som skjer kontra bare å se det som skjer (om du skjønner forskjellen...) og kanskje også hvor god i engelsk man er...? I utgangspunktet så sier vel videoen det motsatte av det den har blitt beskylt for da, at den kanskje mer kritiserer det destruktive i sånne forhold og sier at de kommer aldri til å bli bedre hvor mye gode løfter og skal-aldri-gjøre-det-igjen som enn måtte komme. Voldelige menn slår alltid igjen... Men usikker på om det er budskapet som kommer fram til alle da, siden hun ser ut som hun nærmest får orgasme av tanken på at han er slem så kan man jo tolke det som at det er et litt "heftig" forhold også. Og isåfall kan det vel virke som glorifisering av vold... Tenker jeg...

Enig med det meste du sier, bortsett fra at det "heftige" forholdet skal glorifisere volden... Jeg ser mer på at den forklarer hvorfor hun ikke går derifra, altså. Han slår, også ber han om unnskyldning, alt er heftig og herlig, før han slår igjen...

Det er en grunn til at damer blir hos sånne menn.

Hun har jo det, og har gått tilbake til idioten.... Så, tja... kan jo være hun glorifiserer eget forhold for seg selv også? Han er jo så snill når alt er bra og sånn, forholdet er ikke voldelig, det er bare litt lidenskapelig, det var bare én gang jeg havnet på legevakta og da var det sikkert min skyld også siden jeg pushet han...

Igjen, jeg tror det mer er ment å forklare hvorfor feks hun gikk tilbake til eksen, selv om han slo. Det er nesten som en avhengighet, man tror ikke man klarer seg uten denne personen, og føler seg fortapt uten.

Synes videoen setter et søkelys på problemet jeg...

Kvinner som er sammen med voldelige menn å ikke klarer å bryte sirkelen, eller enda verre begge parter er voldelige... :aww:

Det som er så sjokkerende er vel at Rihanna (som for 1år siden ble slått ned + av Chris Brown), synger refrenget...

Som kanskje kan tolkes til at hun sier at det er greit med vold og at hun liker smerten, bli såret, slått, løyner osv...

Igjen tror jeg heller at hun forteller det hun har begynt å tro selv. At det er sånn det skal være, at hun fortjener det, liker det, fordi han har sagt at det er det hun føler.

Synes sangen setter lyst på en viktig sak, og at artikkelen er den som er ødeleggende, fordi den sier at sangen sier at vold er ok.

Aussieglis: Mistet quoten din, men. Ja. Det er sånn jeg også tolker den. Et voldelig forhold er så mye mer enn at feks en mann slår en kvinne. Da ville det være lettere å bryte ut. Det er den psykiske nedbrytingen som virkelig er skummel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var litt interessant at det faktisk var dama som var den første som klikket i musikkvideoen jeg da. Da hun våkner, ser telefonnummeret og klikker i vinkel. I mine øyne var det ingen av dem som var noe bedre enn den andre i den videoen her, forholdet var helt skrudd uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var litt interessant at det faktisk var dama som var den første som klikket i musikkvideoen jeg da. Da hun våkner, ser telefonnummeret og klikker i vinkel. I mine øyne var det ingen av dem som var noe bedre enn den andre i den videoen her, forholdet var helt skrudd uansett.

Kvinner er vel like voldelige i forhold som menn? I antall som slår, menn er vel de som forårsaker de største fysiske skadene. Så damene er nok ikke noe bedre på det området, men man hører som oftest bare om damen som blir slått. Sjeldent menn (de er vel bare tøfler og ikke tør å ta igjen, men gjør de det, så er det vel de som er problemet...)

Men det er jo uansett noen små må tolke ting i hjel også da. Ingenting slår de vitenskapfolkene som kom til at "The Core" var den mest usannsynlige katastrofefilmen som var laget. Og hvem klarer å ta en film seriøst som omhandler å reise inn til jordens kjærne i et skip av uanskaffelium for å "jump-starte" den med atombomber. :)

Edit: Etter å tittet litt mer på videoen, synes jeg den likner litt på voldelige forhold. Med sjalusien, volden, så kommer alle unskyldningene (og hu får bamsen) og "jeg lover å aldri gjøre det igjen" opplegget. Før det er på ny rundtur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...