Gå til innhold
Hundesonen.no

Leter etter camping i idylliske "norske" omgivelser


Yodel

Recommended Posts

Kan sonistene hjelpe oss med å finne denne campingplassen?

-Max 3 timers radius unna Oslo

-Nydelige, typisk norske omgivelser

-Flotte turområder

-Gjerne ved et fiskevann?

-Må ha hytteutleie og oppstillingsplass med strøm for vogner

-Må ha en flate på rett underlag der vi kan arrangere vår spesialutstilling.

-Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk Welsh Corgi Klubb og den svenske møtes på Morokulien for å spesialutstilling nå i helga, jeg kan ta med litt bilder etter helga til deg. Er iallefall turområde, og hele campingen reserverer hyttene etc for folk som skal på utstillingen. Hvordan det er med fiskevann vet jeg ikke. Kan poste etter vi har vært der i helga :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hokksund camping er også bra for akkurat fiske i alle fall.. De har vel også anlagt et eget område inne på campingen for akkurat hundeutstillinger, nå når de ikke lenger kan låne bort parken utenfor...

Vi var på Svelvik/Homannsberget nå i år - kjempe, kjempefint! Eget område rett bak resepsjonen, man får et "eget hjørne" på en måte. LITT langt å gå til doene (også fra noen hytter). Grusom vei å kjøre dit, da...

Morokulien - genialt også for svenskene. Fæle små hytter uten doer og vann, har jeg hørt. Dommer kan fint losjeres inn på Monte Bello rett over veien (fine motellrom). Monte Bello Camping er "penere", og lettere å ha sosiale sammekomster på med egen bålplass, etc.

Bogstad camping er også bra til utstilling, da...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffordshire Bull Terrier-folka har hatt open-show på Sanngrund Camping ved Skarnes mange år.

Det finnes vel turmuligheter, men de er nok ikke optimale.

Glomma renner rett utenfor med gode fiskemuligheter..

De har en haug av hytter, alt fra helt enkelt til hytter med meget god standard.

Ca en times kjøretur fra Oslo, koselig betjening, relativt nære Sverige.

Og ikke minst, det er plass til to ringer der, selv om de gjerne ikke blir så store..

På andre siden av veien er det en fotballbane, men å krysse over Rv2 er ikke optimalt.. Prat gjerne med dem, tror de disponerer den fotballbanen ved behov..

http://www.sanngrund.no/

Open-Show for SBT vil si i overkant av 200 hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag!

Vi trenger bare en liten ring. Blir nok ikke mer enn 40-50 påmeldte.

Ønsker litt "eksklusive" typisk norske omgivelser da vi får besøk av en Australsk oppdretter som bruker ferien sin i Norge på denne spesialen. Hun er 1/4 norsk, og dette blir første gang hun besøker landet, så er ute etter noe "litt spesielt".

Kanskje et sted vi kan arrangere en liten gå-utflukt dagen derpå eller noe slikt?

Fiske er vel ikke det viktigste, men vann er jo (nesten) alltid idyllisk :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted oppover i Valdres bør jo duge?

Fagernes eller noe rundt der.. Da har man fjellheimen i umiddelbar nærhet..

Eller kanskje Beitostølen? Sjekk ut hvordan det er der..?

Isåfall kan man sette seg i bilen og kjøre opp til Bygdin for å finne noen av de fineste turområdene i Norge!

Når det gjelder vann vil jeg heller si at vann nesten alltid fører til mye mygg..

Ellers har dere jo selvsagt Bogstad camping..

Og ja, Bogstad er seriøst..

Da har man hele Nordmarka for sine føtter..

Dere kan jo evnt høre om det er muligheter inne på Kikut eller en av de andre hyttene i marka.. (Da blir det vanskelig med campingvogner og sånt sikkert, men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry - hoppet over det idylliske miljøet, jeg.. ha ha ha

I så fall er Hokksund, Svelvik og sånt riktig kjedelig, da...

Valdres, ja sikkert - eller hva med Sunndasløra (?), Molde, Ålesund? Se fjell og daler, kjøre opp trollveggen, etc..

Trollveggen camping?

Eller Telemark - er vel endel flotte steder der også?

Så det blir til at dere må kjøre den indre veien til NKK Rogaland, da.. OG ta et par ferieuker med vogn i Møre og Romsdal, ikke sant? :wub:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Gol Camping? Godt utvalg av hytter, god plass for campingvogner og fin plass til å avholde en liten utstilling - og i passelig avstand fra Oslo. Der hadde vi vårt Open Show i fjor, og det var riktig trivelig. Vi hadde også middag på cafeen på kveldstid, da hadde vi kafeen for oss selv og ble servert et nydelig måltid (forhåndspåmelding og -betaling til middagen, såklart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morokulien - genialt også for svenskene. Fæle små hytter uten doer og vann, har jeg hørt. Dommer kan fint losjeres inn på Monte Bello rett over veien (fine motellrom). Monte Bello Camping er "penere", og lettere å ha sosiale sammekomster på med egen bålplass, etc.

De små fæle hyttene sov jeg på, det er golfcamping.no sine, ca 20 minutter unda. men om du kjører over grensa til charlottenberglund(something), 5 min over grense fra morokulien plassen så var det kjempegreit motell hvor det var masse plass. Var også BUNKEVIS med overnatting rundt morokulien, angrer litt på at vi leide så langt unna:P

Ellers var det helt grei plass. Vi hadde 2 ringer og masse telt, haugevis med parkering etc. Var veldig fint, bare man husker å bo på riktig side av grensa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fantes moskus i Norge i utgamal tid, det var derfor de ble gjeninnført, for tenk. :D

Stemmer for camping i retning Valdres. Gol er ca 3 timer fra Oslo. Beitostølen 3 timer og 40 min. Et minne for livet for en australier! Elverum og Svelvik blir flaue greier i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njææææ.... velvelsann... moskusen ble innført til Norge første gang i 1932, mens Oh Du Store Kebab i... noen år senere ihvertfalll :D

Akkurat, men begge deler er noe vi har tatt inn i nyere tid..

Altså kan ikke moskusfe sies å være en særlig norsk greie, og det var egentlig hele poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...