Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor finner jeg optima hudspray på 1-2-3?


SFX

Recommended Posts

Skrevet

Jeg trenger en flaske med optima hudspray, og etter å ha ringt/oppsøkt 12 ulike forretninger i Oslo i dag uten napp - vender jeg hellet mot Sonen og håper noen kan si at det får jeg kjøpt --> der.

Nei, jeg kan ikke bestille på nett, det trengs i går for å stoppe en våteksem.

Og nei, forhandlerlista til optima er ikke noe hjelp - halvparten av de som sto på lista har sluttet å selge det, så da gadd jeg ikke å ringe den andre halvparten.

På forhånd tusen takk for hjelpen.

Skrevet

Forsøkt å ringe dyreklinikker?

Ja, av de 12 jeg har ringt/oppsøkt er fem av dem dyreklinikker. Tre av dem er zooforretninger. Så er det noen apotek, noen helsekoster/kosmetikkforretninger.

Det er også flere å kontakte, men de hadde stengt da jeg begynte på lete- og ringerunden. Var naiv og dro etter jobb rett til en klinikk som sto oppført på optimas forhandlerliste, men det var jo bomtur, og dermed startet en panisk leterunde.

Felleskjøpet??

Jeg fikk akkurat tips om det på Facebook, at de er på Kløfta og Drammen - men om det finnes noe mer sentralt i Oslo (jeg jobber midt i sentrum, så hadde passet godt å få skaffet det i lunsjen i morgen, for eksempel) foretrekker jeg selvfølgelig det.

Skrevet

Våteksemet du skal bruke det på? Jeg prøvde det på ask, og han viste tydelig at dette var ubehagelig, til og med vondt. Han rømte unna hver gang jeg kom med flasken, og til slutt ble det en fysisk maktkamp for å få sprayet han. Sjekket innholdet, og mener jeg fant ett eller annet med syrestoffer (lenge siden), og det skal ikke mye fantasi til for å forstå at syreholdige stoffer og et "åpent" sår ikke er den beste sammensetningen. Jeg sluttet å bruke det, og lot heller såret tørke inn selv, fungerte mye bedre for oss i alle fall. Ser mange er veldig fornøyde med det, så det er verdt forsøket.

Men dette ble jo litt OT. Jeg kjøpte min på canis, men det tar litt lenger tid enn 1-2-3 :wub:

Skrevet

Våteksemet du skal bruke det på? Jeg prøvde det på ask, og han viste tydelig at dette var ubehagelig, til og med vondt. Han rømte unna hver gang jeg kom med flasken, og til slutt ble det en fysisk maktkamp for å få sprayet han. Sjekket innholdet, og mener jeg fant ett eller annet med syrestoffer (lenge siden), og det skal ikke mye fantasi til for å forstå at syreholdige stoffer og et "åpent" sår ikke er den beste sammensetningen. Jeg sluttet å bruke det, og lot heller såret tørke inn selv, fungerte mye bedre for oss i alle fall. Ser mange er veldig fornøyde med det, så det er verdt forsøket.

Men dette ble jo litt OT. Jeg kjøpte min på canis, men det tar litt lenger tid enn 1-2-3 :wub:

Våteksem, ja.

En sonen-engel tok kontakt og ga meg flaska si, så nå har vi fått sprayet henne. Mulig det svei for henne, men hun viste bare et generelt "dette liker jeg ikke", som da jeg smurte sinksalve.

Men da har vi i hvert fall fått tak i flaska, og håper det hjelper! Tusen takk til fremmede engler!

Skrevet

Min erfaring er at Optima virker bare når eksemet er i startfasen. Ellers sverger jeg til klorhexidin- det gjør susen!

Planen nå er å fortsette å holde området mest mulig fritt for hår og fukt, og se om det har noen effekt i morgen kveld etter å ha brukt optima og sinksalve i kveld og i morgen. Hvis ikke blir det veterinær på lørdag for å få antibiotika.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...